İnterneti ‘tadımlık’ yaptı, dede ve torunlara yöneldi

Çilem KAYA
18.01.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türk Telekom, sabit telefon abonelerine “Lokum” adıyla tadımlık internet paketi çıkardı. Türk Telekom CEO’su Gökhan Bozkurt, “Hedefimiz herkesin internetle tanışması” dedi. Türk Telekom Pazarlama Başkanı Erem Demircan da, “Bu paket, torunları interneti olmayan dedeyi ziyarete de yönlendirecek” diye konuştu.

BİLGİ Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ile Rekabet Kurumu’nun onayını alan Türk Telekom, 6 yıl aradan sonra yeniden perakende internet pazarına girdi. Türk Telekom, “Lokum” adlı paketiyle sabit telefonu olan abonelere saatlik ve günlük internet hizmeti verecek. Türk Telekom CEO’su Gökhan Bozkurt, Türkiye’nin bilgi toplumuna dönüşümüne destek olma vizyonu doğrultusunda pazarı genişleteceğine ve internet kullanımını artıracağına inandıkları bir hizmeti başlattıklarını belirtti.

Günün petrolü data oldu

Gökhan Bozkurt, 2012 yılının ilk ayına yenilikçi bir ürünle girmek istediklerini vurgulayarak, şunları söyledi: “Türk insanına daha yenilikçi hizmetler vermeyi ümit ediyoruz. Türkiye’yi bir iletişim merkezi haline getirdik. Türk Telekom son 6 yılda 10 milyar liraya yakın yatırım yaptı. 2011 yılının 9 ayında konsolide yatırım miktarı yüzde 80 artarak 1.5 milyar lira olarak gerçekleşti. 2011 yılını 2.2 milyar liralık yatırımla kapatacağız. Datayı günümüzün yeni petrolü olarak tanımlıyoruz. Yatırımlarımız bu bilinçle yapıyoruz. 2007’de 4.4 GB olan kişi başına ortalama data kullanımı, Kasım 2011 itibariyle 21 GB’ye ulaştı.”

Herkes internetle tanışmalı

İnternetle tanışmamış 6.4 milyon aboneyi hedef aldıklarını ifade eden Bozkurt, şöyle konuştu: “İnternet kullanımı yaygınlaştıkça dijital uçurum kapanacaktır. Lokum hizmetimizin sektörü büyüteceğine inanıyoruz. Ülkemizdeki internet penetrasyonu bu hizmetle artacaktır. Elimizdeki datayı internetle birleştirmek istiyoruz. Türkiye’nin 2023 vizyonunu tüm ülkeyi internetle tanıştırarak desteklemek istiyoruz.”
Türk Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan da şunları anlattı: “6 yıl sonra yapacağımız dönüş için çok ciddi araştırmalar yaptık. Telefon hattı olup hiç internet kullanmamış kişiler ve interneti kullanıp iptal ettirmiş kişiler üzerine yoğunlaştık. Dedeler, evlerinde internet olmadığı için torunlarının ziyarete gitmediğini söyledi. Bazıları da çocukları askare gittiği için interneti kapattırmış. Tüm bunların sonunda saatlik ve günlük kullanım paketlerini ortaya çıkardık. Bir gün toplantıda kahve içiyorduk. Yanında tadımlık da bir şeyler vardı. O an bir arkadaş, ‘Lokum’ adını önerdi. Tadımlık internet kullanımı sağlayan bu kampanya tüketiciye lokum gibi gelecek.”

İki haftada 110 bin ön talep aldı

TÜRK Telekom Satış Başkanı Celalettin Dinçer, internet kullanımının gelişmesinde bilgisayar sahipliğinin de önemli olduğunu, bunun için önümüzdeki dönemde “Lokum” müşterilerine uygun fiyatlı bilgisayar kampanyaları da yapacaklarını anlattı. “Lokum” hizmeti için iki haftada 110 bin ön talep topladıklarını anlatan Dinçer, “Bizim amacımız pazarı büyütmek. Müşteriler internetle tanıştıktan sonra paket almak isteyeceklerdir. Burada TTnet ile birlikte tüm servis sağlayıcılara eşit şartlar sunacağız” dedi.

Saatlik 1 TL günlük 2 TL

TÜRK Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan, “Bu hizmetten yararlanabilmek için sadece sabit telefon aboneliği yeterli olacak. Kablosuz modem ücretsiz olarak temin edilecek. Kullanıcılar herhangi bir taahhüt, sözleşme ya da ücret talep edilmeden internet hizmetinden faydalanmaya hazır hale getiriliyor. Lokum’un haberler, spor, sağlık, kadın, çocuk gibi başlıkların yer aldığı sitesine herhangi bir ücret ödenmeden ulaşılacak. Başka sitelere geçmek istenirse, 1 saatlik 1 TL, 1 günlük 2 TL ücreti faturaya yansıtılacak” diye konuştu.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı