İnternet şirketlerde ‘kusur saklama’yı bitirdi

Hürriyet Haber
16.02.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, şirket itibarının önemine dikkat çekerken, internet çağında bunun öneminin daha da arttığını vurguladı.

Bundan on yıl önce bir amatör videonun çok uluslu bir şirketin itibarını zedeleyebileceğinin akla bile gelmeyeceğini söyleyen Sabancı, “Artık şirketlerin, itibarlarını nasıl oluşturduğu, nasıl koruduğu, interneti nasıl kullandıkları çok önemli. Eskiden firmalar bazı kusurlarını saklayabiliyorlardı. Ancak internet çağında firmanın bir çalışanı, müşterisi ya da rakibi, bir tıkla firmanın herhangi bir kusurunu tüm dünyaya anında duyurabiliyor” diye konuştu.

Bir e-mail dünyayı değiştiriyor

Etik ve İtibar Derneği’nin (TEİD) dün düzenlediği Etik Zirvesi’nde konuşan Sabancı, şu noktalara dikkat çekti: “Araştırmalar olumsuz bilgilerin çok daha hızlı yayıldığını gösteriyor. Sosyal medya dediğimiz Facebook, Twitter, Reddit gibi iletişim, etkileşim ve paylaşım sitelerindeki gelişmeler etik ve şeffaflık kurallarının önemini kat kat artırıyor. Artık bir e-mail bile dünyayı değiştirebiliyor. Artık şirketlerin algıları birkaç kanaat önderi ve bir medya bütçesi tarafından değil, milyonların kolektif fikirleriyle şekilleniyor.”

Etik biz de lafta kalmaz

“Yeni tüketici, markaya güven duymak istiyor” diyen Sabancı, konuşmasında şu noktalara değindi: “Ana markayı, ürünün markalarıyla özdeşleştiriyor. Biz, Sabancı Topluluğu olarak bu uygulamayı yıllardır yapıyoruz. Sabancı markası bizim en büyük değerimiz. Her bir şirketimizin her bir mecradaki her bir reklamının altında bizim SA bandımız görülüyor. Çünkü müşterimize karşı Sabancı isminin sorumluluğunu kabul ediyoruz. 2004 yılında İş Etiği kurallarını SA-Etik adı altında yazılı hale getirdik. Sabancı’da ‘etik’, lafta kalmaz. Anlayışımız, sistematiktir ve bilimsel yöntemlere dayanır. İtibarımızı korumak için iş kaybetmeyi göze alırız.”Bu arada gazetecilerin son verilere ilişkin sorularına da yanıt veren Sabancı, Türkiye ekonomisini iyi gittiğini ancak, işsizlik rakamlarında alınacak daha çok yol olduğunu söyledi.

Hâlâ önemli adımlar atılması lazım

ANADOLU Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, zirvede yaptığı konuşmada ‘etik kod’ların önemini vurgularken, gazetecilerin son işsizlik verisine ilişkin sorusu da şu yanıtı verdi: “Türkiye’nin iyi bir 2010 yılı geçirdi ve yüzde 8’in üzerinde bir büyüme yakalandı. Bu da işsizliğin düşüş trendine girmesine yol açtı. Fakat bir taraftan 2 puanlık düşüşe rağmen, halen yüzde 10 işsizlik var. Bu da 2 milyon 800 bin civarında işsizimiz olduğunu gösteriyor. Bu konuda Türkiye’nin, hala çok önemli adımlar atması gerektiğini gösteriyor ki bu işsiz stokunu eritebilelim. İşgücü piyasasına her yıl 700-800 bin kişi katılarak, mevcut işsizlik stokuna ekleniyor. Dolayısıyla hem bu 700-800 bin kişiyi, hem de 2 milyon 800 bin işsizimizi eriteceğiz. Bunun için Türkiye’nin büyümeye ve yatırım yapmaya ihtiyacı var.”
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı