İnovatif ürünlere yöneldi, Ar-Ge’ye 30 milyon Euro ayırdı

Eren GÜLER
01.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Yapı ürünleri sektöründe Avrupa’nın en büyüklerinden biri olan Eczacıbaşı Yapı, inovasyon ve Ar-Ge yatırımlarına ağırlık veriyor.

Eczacıbaşı Yapı’nın Bozüyük tesislerinde kurduğu VitrA İnovasyon Merkezi ve diğer Ar-Ge departmanlarında geliştirilen banyo ürünlerinin toplam ciro içindeki payının en az yüzde 30 olması hedefleniyor. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun Banyodan Sorumlu Başkan Yardımcısı Atalay Gümrah, mevcut tesisin dünyanın tek çatı altında toplanan en büyük seramik sağlık gereci tesisi olduğunu söyledi. Eczacıbaşı Yapı olarak Avrupa’da beş veya altıncı sırada olduklarını kaydeden Gümrah, en büyük hedeflerinin ise ilk üçe girmek olduğunu belirtti.

77 kişi çalışıyor

Hedeflerine inovasyon, tasarım ve sürdürülebilirlikle ulaşacaklarını aktaran Gümrah, bu konuda Bozüyük’te açtıkları VitrA İnovasyon Merkezi’nin önemine dikkat çekti. Kasım ayında 15 milyon TL yatırımla faaliyete geçen tesiste 77 kişinin çalıştığını belirten Gümrah, şöyle devam etti: “Bu merkezde rekabet gücünü artıracak yeni ürün, malzeme, süreç ve teknolojiler araştırılıp hayata geçiriliyor. Nano teknoloji, elektronik, su ve enerji, sensör teknolojisi, akustik, ergonomi ve kompozit malzemeler gibi alanlar inceleniyor. Ayrıca merkezi inovatif fikirleri zenginleştirecek ve inovasyon kültürünün yaygınlaşmasına imkan sağlayacak bir sosyal yaşam alanı olarak kurguladık. Bölgedeki üniversiteler, akademisyenler, sanayi kuruluşları, araştırmacı, tasarımcı ve mimarlarla da çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Ar-Ge için her yıl 30 milyon liralık bir bütçe ayırıyoruz.”

460 milyon metreküp tasarruf

Çeşitli kanallardan 3 binden fazla inovasyon önerisi geldiğini anlatan Gümrah, “mesela sifonlarda daha az su kullanılmasını sağlayan sistem bu süreçlerden çıktı. Bir evde günde ortalama 40 litre su sadece klozetlerde kullanılıyor. Biz bunu 15 litreye indirmeyi başardık. Eğer her ev bunu kullansa Türkiye’de günde 460 milyon metreküp su tasarrufu sağlanır” dedi. Gümrah, “Ar-Ge ekipleri tarafından son üç yılda geliştirilen banyo ürünlerinin toplam ciro içerisindeki payı 2009’da yüzde 13.20 iken 2010’da yüzde 23.50’ye, geçtiğimiz yıl ise yüzde 29’a çıktı. Biz bu oranın en az yüzde 30 olmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı