İngiliz, Türk malı diyor!

EKONOMİ SERVİSİ
19.07.2017 - 21:48 | Son Güncelleme:

TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM), 26 ülkede Türk ihraç ürünlerinin nasıl algılandığını araştırdı. Türk malı ürünlerden en memnun olan ülke yüzde 85 memnuniyet oranı ile İngiltere olurken, en memnun kalınan ihraç ürünü ise yüzde 65 oranla elektrik-makine sektörü oldu.

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, 6 temel sektör grubunda en fazla ihracat yapılan 26 ülkede toplam 2.520 firmanın satın almadan sorumlu yöneticisiyle yüz yüze görüşme yöntemiyle gerçekleştirilen araştırma sonuçlarını dün açıkladı. Buna göre, 26 ülkede Türk ürünlerinden memnuniyet oranı yüzde 61. Bazı ülkeler öne çıkıyor, İngiltere’de oran yüzde 85, Fransa’da yüzde 77 ve Hindistan’da yüzde 74. İhracatın yarısının yapıldığı Avrupa Birliği’nde ise memnuniyet oranı yüzde 59’a düşüyor.

Büyükekşi, bu düşüşün Almanya, Hollanda ve Polonya’daki düşük memnuniyetten kaynaklandığını belirterek “Bu ülkelere ihracatçılarımızın özel bir önem vermesi gerekiyor. Almanya bizim ihracatımızda her daim birinci sırada yer alıyor. Ancak memnuniyet oranının ortalamanın altında kaldığını görüyoruz. Eğer biz Almanya’daki alıcılarımızın nelerden memnun olmadıklarını anlarsak, bu eksiklikleri gideririz” dedi.

HEDEF YÜZDE 85
Üç ana eksende gerçekleşen araştırmada Türk ihraç ürünlerinin algısının yanı sıra Türkiye genel algısı ve Turkey Discover the Potential kampanya bilinirlik ve etkinlik algısı da ölçüldü. Ekim 2016’da başlayan araştırma Kantar TNS firması ile birlikte yürütüldü. Sektörlerde ise memnuniyet derecesinin en yüksek olduğu sektörün yüzde 65 ile elektrik-makine olduğunu belirter Büyükekşi, “Ancak memnuniyet derecesi bütün sektörlerimizde birbirine yakın ve oldukça yüksek. Yüzde 61-65 arasında değişiyor. Ama biz yine de kendimize çok daha yüksek hedefler koyuyoruz. Diyoruz ki yüzde 85’leri göreceğiz” dedi.

Türk ihraç ürünleri tercih oranlarının ölçüldüğü araştırmada genelde sonucun yüzde 55 çıktığını kaydeden Büyükekşi, şöyle konuştu: “Türk ihraç ürünlerini tercih etmeyen, ancak uygun koşullar olursa tercih edeceğini belirten firmaların oranı da yüzde 37. Yani yüzde 37’yi temsil eden firmalar, bizim potansiyel alıcılarımızı oluşturuyor. Yapmamız gereken sektör sektör tüketici odaklı çözüm süreçleri geliştirerek uygun koşulları sağlamak. Bunu yaparsak yüzde 92’ye ulaşıyoruz.” AB genelinde tercih oranının yüzde 52 ile biraz daha düşük olduğunu anlatan Büyükekşi, “Ancak AB’nin ithalatından aldığımız pay farklı. 2015 yılında yüzde 1.2 pay alırken, 2016’da payımızı yüzde 1.28’e çıkardık. Yani AB her geçen yıl bizim ürünlerimizi daha çok tercih ediyor” diye konuştu.

AB'DE İMAJ OLUMLU
Türkiye’nin imajını olumlu bulanlarının oranının yüzde 60 olduğunu belirten Büyükekşi, “İspanya, Almanya ve Hindistan’da imajımızın yüksek olduğunu görüyoruz. AB genelinde ise, bu rakam yüzde 65 ile yüzde 60’lık genel ortalamanın üzerinde yer alıyor. Sektörler itibariyle Türkiye genel imajının en yüksek olduğu 2 sektör grubumuz yüzde 63’lük oranlarıyla kimya ve tekstil, halı, deri oldu” dedi. Türkiye markasının bilinirliğini, beğeni düzeyini ve Türkiye ile ilgili düşünceleri yansıtma düzeyini incelediklerini ifade eden Büyükekşi, marka bilinirlik oranının yüzde 41 çıktığına işaret etti.

Etiketler: gazetehaberleri


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı