ING Oyak’tan aldığı mirası işleyerek bireyselde ilk 5’e girmeyi hedefliyor

Nilgün KARATAŞ
25.04.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Hollanda merkezli ING Grubu’nun Oyak Grubu’ndan satın alıp bünyesine kattığı ING Bank Türkiye’de büyümeye devam ederken, devraldığı potansiyeli harekete geçirmek için atağa geçti.

Akbank’tan ayrıldıktan sonra ING Bank’ta Bireysel Bankacılık Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini üstlenen Cem Muratoğlu, Oyakbank’tan devraldıkları mirası ilk fırsatta ikiye katlamak için kolları sıvarken, önüne de ’3 yılda bireysel bankacılıkta ilk 5’e girmek gibi bir hedef koydu.

Sıfırdan başlamadık

Henüz ING Bank’ta dördüncü ayında olan Cem Muratoğlu, ’sıfırdan başlamak’ durumunda kalmadığını belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: "Aslında satın alınan yapıda büyük bir potansiyel var. 350’nin üzerinde şube, yaklaşık 1000 civarında ATM ve bugün Türkiye’de perakende diğer bankaların sahip olduğu belli başlı ürünler geliştirilmiş. Önceki dönemin yöneticileri büyük işler yapmışlar, bankayı belli bir boyutta büyütmüşler ve en önemlisi ciddi bir müşteri tabanı yaratmışlar. Eski yönetim ING’ye iyi bir miras bıraktı. Bizim işimiz bu potansiyeli kullanmak."

Askerler bizi bırakmadı

Satışın ardından özellikle askeri kurumların ING Bank ile çalışmaktan vazgeçtiği yönündeki haberleri hatırlattığımız Muratoğlu, bu değerlendirmenin iki yönden hatalı olduğunu söyledi. Muratoğlu, şöyle konuştu: "Birincisi, düşünülenin aksine asker müşterilerimizin çoğu bizimle çalışmaktan vazgeçmedi. Belki bazı askeri kurumlar maaş anlaşmalarını başka bankalara kaydırdılar ama bu kurumlarda görev yapan kişiler uzun süredir bizimle devam eden ilişkilerini koparmadılar. Maaşını başka bir bankadan alsa bile bizim ürünlerimizi kullanmaya devam ediyor. Bu bizim için çok önemli bir değer. İkincisi, burası sanıldığı gibi sadece askerlerin çalıştığı bir banka değil. Türkiye’nin pek çok yerinde, doğusunda, sınırında, küçük illerde şubeleri olan banka ve çok farklı bir müşteri kitlesi var."

5 milyon müşterimiz var

ING Bank’ın 5 milyona yakın bir müşteri tabanı bulunduğunu söyleyen Muratoğlu, "Önemli bir kısmı da bildik, tanıdık, uzun süredir ilişki içinde olduğumuz bir kitle. ING Bank’ta çalışan ve müşteri ilişkisi çok iyi" dedi. Bonus programı ile desteklenen kredi kartlarında yaygınlaşma hedefi için çalıştıklarına dikkat çeken Muratoğlu, "Atletizm sahasında start almak üzere olan bir atlet gibiyiz. Şu anda yaklaşık 1 milyon kredi kartı müşterimiz var, bu yıl en azından 1.5 milyon kişiye ulaşmak istiyoruz" diye konuştu. Muratoğlu, "Sahip olduğumuz potansiyel bize bankamızı bireyselde ilk 5’e sokma imkanı veriyor. Önümüzdeki 3 yıllık planda böyle bir planımız var" diye konuştu.

Temkinli olmak lazım

ING Bank’ın kredi kartlarında bu yıl yüzde 50 artış sağlamak, 3 yılda bireyselde ilk 5 banka arasına girmek gibi hedefleri iddialı olmakla birlikte Cem Muratoğlu, "Hedeflerin revizyona uğradığını" da söyledi. "Muratoğlu, "Böyle bir dönemde temkinli olmak lazım" dedi.

Şubeler butik oldu ’paket’leri açıklandı

PAKET
modasına uyan ING Bank, bunu tüketici kredilerine taşıdı. Bu çalışma hakkında bilgi veren Cem Muratoğlu, "kredi butiği" yaklaşımı ile müşteriler için small, medium, large gibi paketler hazırladıklarını belirtti. Bu paketleri kullanırken ek avantajlar da sunduklarını belirten Muratoğlu, "Butik değimiz şubelerimiz. Buralara gelen ihtiyaç sahibi, kendisi için önceden düşünülmüş, hazırlanmış menülerden paket seçebiliyor" dedi.Muratoğlu, tüketici kredilerinde bir daralma olmadığını, ING’nin de bu pazardan aldığı payı büyükmeyi hedeflediğini aktardı.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı