İndirime 32 trilyon aktı

Hürriyet Haber
27 Kasım 2001 - 00:00Son Güncelleme : 27 Kasım 2001 - 00:01

Şişli'de başlayıp, Türkiye'ye yayılan indirimlerin sadece İstanbul'daki iki haftalık cirosu 32 trilyon lirayı aştı. Geçen hafta sonu cumartesi ve pazar günü ile sınırlanan kampanya sayesinde Akmerkez'deki ortalama satışlar 5 kat artarken, Carousel 3 kat, Bursa Zafer Plaza ise 6 kat arttırdı.İki hafta önce Şişli Belediyesi'nin öncülüğünde başlayan ve geçen haftasonu da büyük alışveriş merkezlerinde devam eden indirim kampanyalarında 2 haftada toplam ciro 32 trilyon lirayı aştı. Geçtiğimiz haftasonu cumartesi ve pazar günü ile sınırlanan kampanya sayesinde Akmerkez'deki ortalama satışlar 5 kat artarken, Carousel 3 kat, Bursa Zafer Plaza ise 6 kat arttırdı.Haftasonunda İstanbul'daki Akmerkez ve Bakırköy Carousel alışveriş merkezlerini 400 binin üzerinde tüketici ziyaret etti. Bunun 250 binini Carousel, 140 binini Akmerkez'i ziyaret edenler oluşturdu. Şişli'de önceki haftasonu yapılan indirimde yaklaşık 12 trilyon liralık ciroya ulaşılmıştı. Geçen haftasonu yaşanan indirim izdihamı sonucunda ise alışveriş merkezlerindeki toplam ciro sadece Advantage Card'la Advantage Card'a üye mağazalarda yapılan satışlar 7.5 trilyon liraya çıktı. Mağazaların POS makinası dışında yaptığı Advantage Card işlemleriyle bu rakamın 10 trilyon lirayı bulması bekleniyor. Advantage Card üyesi olmayan firmaların satışlarıyla birlikte haftasonundaki cironun 20 trilyon lirayı bulduğu tahmin ediliyor. Böylece Şişli'deki indirimle birlikte, iki haftasonunda indirime katılan mağazaların toplam cirosu 32 trilyon lirayı buldu. Bursa'daki Zafer Plaza'nın haftasonu cirosu ise 2 trilyon 250 milyar lira olarak gerçekleşti.SAVAŞTAN ÇIKMIŞ GİBİ‘‘İndirim Günleri’’ adı altında geçtiğimiz cumartesi ve pazar günü müşteri akınına uğrayan İstanbul'un büyük alışveriş merkezlerinden Akmerkez ve Bakırköy'deki Carousel, dün sanki savaştan çıkmış gibiydi. Alışveriş merkezlerindeki mağazalar gün boyu raflarını ve vitrinlerini yeniden toparlamaya çalıştı. Bayramlar ve haftasonları dahil olmak üzere bugüne kadarki en yoğun haftasonunu geçiren alışveriş merkezleri, cumartesi ve pazar günleri ziyaretçi akınına uğradı. Haftasonunda toplam 400 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlayan alışveriş merkezleri, yoğun geçen bir cumartesi pazarın mutlu rehaveti içindeydi. İki günün ardından indirim izdihamının izlerini silmeye çalışan mağazalardan bazıları pazartesi gününü kapalı olarak geçirdi.KAMPANYALARA DEVAMUzun zamandan beri satışlarının durgun olmasından yakınan ve haftasonu indirimleriyle özledikleri satışları yeniden yakalayan alışveriş merkezlerindeki bazı mağazalar, kampanyaları yılbaşına kadar sürdürme karar aldı. Şişli'de başlayan ve daha sonra büyük alışveriş merkezlerinde süren indirim kampanyalarının ilk kez bu kadar etkili olması ise yoğun bir şekilde yapılan tanıtım ve duyurulara bağlanıyor. Mağaza sahipleri 24-25 Kasım'da müşteri sayısında ve satışlarda yaşanan patlamada, kampanyaların kamuoyunun desteği sayesinde bu kadar yoğun bir kesime duyurulabildiğini ve etkili olduğunu söylüyorlar.ANADOLU'YA SIÇRADIİndirim kampanyalarının uzun süredir alışverişe hasret kalan tüketiciyi mağazalara çekmesi, kampanyaların yayılmasında etkili oluyor. Akmerkez ve Carousel'den sonra bu haftasonu da 1-2 Aralık tarihlerinde İstanbul'da Mecidiyeköy'deki Profilo Alışveriş Merkezi ve Anadolu Yakası'ndaki Capitol Alışveriş Merkezi'ndeki mağazalar değişik oranlarda indirim yapacak. Böylece indirim kampanyaları İstanbul'un Avrupa yakasındaki büyük alışveriş merkezlerinden sonra, Anadolu yakasındaki alışveriş merkezlerine de yayılmış olacak. Mağaza sahipleri, kampanyalarda yapılan indirim oranından çok, tanıtımın ve indirimlerin tüketiciye duyurulmasının çok önemli olduğunu söylediler.Vakko indirimi Şişli'de kaldıŞişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül'ün başlattığı 'İster bir simit, ister bir otomobil' kampanyasına yüzde 40'lık bir indirimle destek veren Vakko, 24-25 Kasım'da düzenlenen indirim günlerine katılmadı. Carousel ve Akmerkez'de 24-25 Kasım'da düzenlenen indirim günlerine Lacoste, Adidas ve Mango gibi markalar da markalarının zamansız indirimden zedelenmesini engellemek için destek vermediler.Kabzımallar da indirim günü düzenleyecekAlışveriş Merkezlerinin tüketimi artırmak için düzenlediği indirim günleri tüketiciler tarafından büyük ilgi görünce, tüm sektörler canlanmak için kendi çaplarında kampanyalar düzenlemeye başladı.Bu doğrultuda İstanbul Meyve-Sebze Komisyoncu ve Tüccarlar Derneği (İMESKOM), Bayrampaşa Halinde satılan sebze ve meyvelerin Ramazan ayı sonuna kadar kár edilmeden satılacağını açıkladı. İMESKOM Yönetim Kurulu Başkanı Burhan Er, piyasalara canlılık getirmek için kar etmeden satış yapacaklarını belirterek, ‘‘Biz sadece üreticiden alıp komisyonla esnafa satıyoruz. Bu kampanya kapsamında hem biz komisyon ücretlerinden fedakarlık yapıyoruz hemde üreticiler fedakarlık yapıyor. Biz komisyonlarımızı yüzde 10'lardan yüzde 4'lere indirdik’’ dedi.Konak'ta pazar mesaisi başlıyorKonak Belediyesi, ekonomiyi canlandırma girişimleri kapsamında, esnaf ve tüketiciyi hareketlendirmek için 2 ay boyunca, pazar günleri de işyerlerinin açık kalmasına izin verdi. Buna göre, bu hafta sonundan itibaren 1 Şubat 2002 tarihine kadar, Konak Belediye zabıtası, pazar günü açık olan işyerleride hafta sonu tatil ruhsatı belgesini aramayacak. Konak Belediye Başkanı Erdal İzgi, ‘‘Bu karar ülke çapında tüm belediyelerce uygulanmalı. Devam eden indirim kampanaları süresince dönecek para trafiğinin iç piyasada bir anda canlılık sağlayacak’’ dedi. Ramazan Bayramı ve yılbaşı tatili de gözönüne alınarak uygulanacak bu kararın, Konak Belediyesi tarihinde ilk kez başkanlık yetkisine dayanak alındığı bildirildi. Konak ilçesi sınırlarında yaklaşık 60 bin esnaf, bu uyguylamadan yararlanabilecek.Kimin satışı ne kadar arttı?BEYMEN: Peşin ödemede yüzde 30, Advantage Card ile ödemede yüzde 30 indirim uyguladı, satışlarını yüzde 500 artırdı. MUDO: Yüzde 20 ile yüzde 50 arasında indirim yaptı. Satışlarını 4 kat artırdı ve 1.5 aylık stokunu eritti. İki günde Akmerkez ve Carousel'de 300 milyarın üzerinde ciro yaptı.HOTİÇ: Kampanyada nakit ödemede yüzde 25, kredi kartıyla ödemede yüzde 15 indirim uyguladı. İki günde cirosunu 3-4 kat arttırarak yaklaşık 40 milyarlık satış yaptı.BATA: Yüzde 50 oranında indirim uygulayarak cirosunu yüzde 100 arttırdı ve 37 milyar liralık satış yaptı. Bata, ürün stokuna bağlı olarak indirim kampanyasını Ramazan Bayramı'na kadar sürdürecek.SPORT&SPORT: Nakit ödemede yüzde 50, kredi kartına yüzde 30 indirim uygulayarak satışlarını iki günde yüzde 800 arttırdı. Yüzde 50'lik indirime yılbaşına kadar devam edecek.DAMAT&TWEEN: Yüzde 20 ile 30 arasında değişen indirim uyguladı. Akmerkez ve Carousel'deki mağazalarında satışlarını yüzde 300 oranında arttırdı. Yüzde 20'lik indirim yılbaşına kadar sürecek. KARACA: Yüzde 30-50'lik indirim uyguladı, haftasonunda satışları 4-5 kat arttı. İndirim ay sonuna kadar sürecek.ROMAN: Yüzde 40 indirim yaparak, satışlarını 5'e katladı.POLO GARAGE: Nakite yüzde 40, kredi kartına yüzde 30 indirimle, cirosunu 6 kat artırdı. Yüzde 40 indirim yılbaşına kadar sürecek.İPEKYOL: Yüzde 30 indirimle, satışlarını yüzde 100 artırdı. İki günlük cirosu 40 milyar lira oldu. İndirim yılbaşına kadar devam edecek.MORE&MORE: Yüzde 10 ile yüzde 50 arasında indirim uyguladı. Satışlarını 5 kat artırdı. Yüzde 40 indirim sürüyor.NETWORK: Yüzde 25 indirimle Akmerkez ve Carousel mağazalarında iki günde 270 milyar lira ciro yaptı.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı