2’nci el otomobil piyasasında hareketlilik yeniden başladı. Kasım 2023’te ortalama 65-70 güne kadar çıkan satış süreleri yeniden 30-45 günlere geriledi. Hürriyet, Nisan 2024 itibarıyla en hızlı satılan 2’nci el otomobilleri araştırdı. Buna göre, Türkiye’de en hızlı satılan 2’nci el otomobil markası Renault olurken; en hızlı satılan ikinci el otomobil modelleri 1-7 gün ile Renault Megane, 5-7 gün ile Nissan Qashqai ve 7-10 gün ile Fiat Egea oldu.
#2’Nci El Otomobil Piyasası2023 yılında bazı dönemlerde ayda 2-3 kez zamlanan sıfır otomobil fiyatları son 4 ayda daha yatay bir seyir izledi. En çok satan segmentlerde 4 aylık fiyat artışları yüzde 6 ila 10 arasında değişti. Şubat 2024 sonu itibarıyla küçük sınıf (B segmenti) sıfır otomobilde fiyat ortalaması 1.4 milyon TL’ye, orta sınıfta (C segmenti) fiyat ortalaması 1.9 milyon TL’ye ve orta-üst sınıfta (D segmenti) fiyat ortalaması 3.5 milyon TL’ye ulaştı.
#B Segmentiİlk altı ayı ‘0’ stokla kapatan bayilerin elinde temmuzda ilk kez araç kaldı. Temmuz ayında talebin hız kesmediğini belirten bayiler, bu durumu tatil dönemine ve normalin üzerinde sıfır araç gelmesine bağladı. Uzmanlar da sıfırda asıl durağanlığın eylül ayında başlayacağını söyledi. İkinci elde ise alınan önlemler satışları yavaşlattı. Yatırım amaçlı satın alınan otomobiller, ikinci el piyasası iyice yavaşlamadan garajlardan çıkmaya ve hızla ilan sitelerine yüklenmeye başladı.
#Otomotiv Piyasası10 kişiden 4’ünün yatırım için satın aldığı sıfır otomobil, döviz kurlarının piyasa normallerine dönmeye başlamasıyla yatırım aracı olmaktan çıkıyor. Sektör temsilcilerine göre, ilk 5 ayda 445 bin adedi geçen otomobil ve hafif ticari araç pazarı, kalan 7 ayda 400-450 bin adetlik satışla bu yılı ortalama 900 bin adetle kapatacak. Yatırım amaçlı satışların yerini ise yavaş yavaş ihtiyacı olup da bulamayan vatandaşlar ve biriken filo talebi alacak.
#Sıfır OtomobilCumhurbaşkanı Erdoğan, 2023’te geçerli olacak yüzde 122.9 oranındaki Motorlu Taşıtlar Vergisi zammı için yüzde 50 indirim yetkisini kullandı. Böylece yeni yılda MTV zam oranı yüzde 61.5 oldu. Karara göre, 1-3 yaş aralığındaki araçlar için en düşük MTV tutarı 2 bin 120 TL, en yüksek MTV tutarı ise 101 bin 152 TL olacak. Türkiye’de en çok satılan otomobillerinden Fiat Egea’nın baz donanımı için önümüzdeki yıl 4 bin 435 TL, Renault Clio için 2 bin 545 TL MTV ödenecek.
#Motorlu Taşıtlar VergisiBakan Nebati’nin, “ÖTV indirimi yok, matrah arttırımıyla ilgili çalışıyoruz” açıklamasının ardından gözler sıfır araçlardan yüzde kaç ÖTV alınacağını belirleyen matrah dilimlerine çevrildi. Aracın vergisiz fiyatı anlamına gelen matrah, vatandaşların kafasında soru işareti yaratmaya devam ederken, ben de Renault Clio’nun 1.5 yıllık fiyat değişimi üzerinden bunu açıklamaya çalıştım. İşte Clio’nun yüzde 50’lik ÖTV diliminden yüzde 80’lik dilime olan yolculuğu.
#ÖTVFabrika çıkışlı ikinci el araç dönemi 2023 yılında resmen başlıyor. Çalışmalarda sona gelindiğini belirten Renault Group Türkiye CEO’su Hakan Doğu, “İşlemler Bursa’daki Renault fabrikasında yapılacak. Başlangıçta 6 yaşına kadar araçlar yenilecek sonrasında bunu 10 yaşa kadar uzatacağız. Motor dahil her şey yenilenebilecek. 2 yıl da garanti sunulacak. 10 yıl boyunca aracı sürekli yenileyip garantiler vererek halkın güvenerek kullanacağı uygun fiyatlı araçlar yapacağız. Türkiye’de ikinci elin kaderini değiştireceğiz” dedi.
#AraçEngelli araç limiti ve fiyatları, 2022 yılı itibariyle güncellendi. Araç limiti kapsamında 450 bin 500 TL'ye kadar araçları alabilecek olan engelli vatandaşlar, markalar tarafından belirlenen modelleri engelli ÖTV indirimi kapsamında edinebilecek. 2022 engelli araç fiyatları haricinde engel oranı da indirimde etkili olacak. Yüzde 40-89 arası ÖTV indirimi yüzde 26.3 oranında uygulanırken KDV ödemesi ise yüzde 15.24 oranında hesaplanacak. Yüzde 90 ve üstü ise ÖTV'den muaf tutuluyor. Peki, engelli araç limiti ve fiyatları ile hangi araçlar alınabilecek? İşte, o detaylar
#Engelli AraçEngelli araç limiti ve fiyatları, 2022 yılı itibariyle güncellendi. Araç limiti kapsamında 450 bin 500 TL'ye kadar araçları alabilecek olan engelli vatandaşlar, markalar tarafından belirlenen modelleri engelli ÖTV indirimi kapsamında edinebilecek. 2022 engelli araç fiyatları haricinde engel oranı da indirimde etkili olacak. Yüzde 40-89 arası ÖTV indirimi yüzde 26.3 oranında uygulanırken KDV ödemesi ise yüzde 15.24 oranında hesaplanacak. Yüzde 90 ve üstü ise ÖTV'den muaf tutuluyor. Peki, engelli araç limiti ve fiyatları ile hangi araçlar alınabilecek? İşte, o detaylar
#Engelli AraçTürkiye’de otomobil üretimi yapan Hyundai, Renault ve Toyota’nın ardından Fiat markası da hibrit üretmeye başladığını duyurdu. Böylece ülkemizde üretilen hibrit otomobil sayısı 6’ya ulaşırken, tüm yerli üreticiler ürün gamına hibrit eklemiş oldu. Uzmanlar ise daha az karbon salınımı gerçekleştiren hibrit araçların kapsamlı teşviklerle desteklenmesi gerektiğini belirtiyor.
#HibritOtomobil fiyatlarındaki yükseliş devam ederken engelli vatandaşlara sağlanan kolaylıkla birlikte onlarca model mevcut fiyatından çok daha ucuza alınabiliyor. ÖTV'siz olarak engelli bireylerin alabileceği araçlarda bayi satış fiyatı sınırı 2022 yılı için 450 bin 500 lira oldu.
#EngelliSene sonunun gelmesiyle birlikte otomotiv şirketlerinden kampanya beklenirken sıfır otomobil bulmak neredeyse imkansız hale geldi. Sıfır otomobil bulunamayınca ikinci el otomobiller daha yüksek fiyattan listelerde yer aldı.
#İkinci ElDünya çapında elektrikli ve hibrit araçlar her geçen gün daha çok konuşulur hale gelirken Türkiye otomotiv pazarı da bu trendden payına düşeni alıyor. Markalar yeni hibrit model getirirken yerli üretim de hareketlendi. Tüketicinin ilgisi de bu modellere kaymaya başladı. Dizel otomobillerin toplam satıştaki payı yüzde 22.1’e gerilerken, hibrit otomobillerin payı yüzde 8.1’e çıktı.
#GazetehaberleriYıla hızlı başlayan Türkiye otomotiv pazarında mayıs ve haziran ayları duraklama dönemi oldu. Temmuzda ise hem sıfır hem de ikinci elde hareket bekleniyor. Ancak fiyatlar da yükselmeye devam ediyor. 150 bin TL’nin altında yalnızca 3 model kaldı. 150-200 bin TL aralığında ise 66 seçenek bulunuyor. Yılın 7. ayının satışları olduğu kadar, günlük kiralama sektörünü de hareketlendirmesi bekleniyor.
#Gazetehaberleri2021’in başından bu yana yükselişteki otomotiv mayısta yavaşlarken, yaza zamlarla girdi. Pandemi, çip krizi, artan maliyetler ve döviz kuru artışta etkili oldu. Türkiye otomotiv pazarında en çok satılan 10 modelin fiyat karşılaştırmasını yaptık… 3 ayda 20 bin TL civarında fiyat artışları dikkat çekiyor. Markalar satışlara kampanyalar ile can vermeyi hedefliyor.
#GazetehaberleriGeçen hafta, Kibar Holding’in hisselerini devrederek Hyundai yönetiminden çıkacağını açıklaması ile birlikte otomotivde yerli sermaye yeniden gündeme geldi. Geçmişte başka Uzak Doğu firmaları da Güney Koreli Hyundai gibi Türk sermayesinden ayrılmıştı. Peki, Türkiye’de üretim yapan Fiat, Renault, Ford, Toyota, Mercedes gibi dünya devi firmaların hangileri ne kadar yerli sermayeli ortaklıklara sahip, üretilen araçların hangisi ne kadar yerli?
#Gazetehaberleriİlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarBağımsız güvenlik kuruluşu EuroNCAP, 2019 yılına ait çarpışma testi sonuçlarını açıkladı. Testi yapılan 13 modelden 12’si 5 yıldız alırken, bunlardan 2’si Türkiye’de üretilen otomobiller oldu. Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni nesil Corolla ile Renault’nun Bursa’da ürettiği yeni Clio adını 5 yıldızlı otomobiller arasına yazdırdı.
#GazetehaberleriAvrupa Birliği (AB) çevreyi kirleten egzoz gazı emisyonunu kontrol altında tutmak için 2021’den itibaren satılan araçlarda karbondioksit (CO²) miktarını kilometre başına ortalama 95 grama indiriyor. Bu zorunluluk Türkiye’deki satışlar için geçerli olmasa da ihracatının yüzde 80’ini Avrupa’ya yapan üreticiler uymak zorunda. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Haydar Yenigün, “2021’e şimdiden hazırız” dedi.
#YazarlarFord Otosan, Gölcük’te elektrikli ve hibrit araç atağına kalkıyor. ‘Transit ailesi’nin 2’si plug-in (şarjlı) 5 farklı hibrit (melez) versiyonunu üretecek Ford Otosan, hibrit modelleri bu yılın sonunda, ‘plug-in hibrit’ modelleri ise 2020 yılı başında satışa sunacak. Gölcük’te 2020 yılında üretilecek ilk yüzde 100 elektrikli Transit ise 2021 yılında satışa sunulacak.
#GazetehaberleriKapılarını dün önce dünya basınına açan ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda Türkiye’de üretilen modeller ön plana çıktı. 306 milyon Euro yatırımla Bursa’da üretilen yeni Renault Clio fuarın yıldızlarından biri olurken, yine Bursa’da üretilen Fiat Egea/Tipo Sport ise büyük beğeni topladı. Ayrıca Japon Toyota’nın Sakarya’da ürettiği yeni Corolla Sedan ile C-HR modelleri de dikkat çekti.
#GazetehaberleriYarın, önce dünya basını için kapılarını açacak ‘Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenecek 150’ye yakın model bu yıl pazardaki daralmaya bağlı olarak ya Türkiye’ye getirilmeyecek, ya da getirilirse de satış açısından pek şans bulamayacak. Yani Cenevre, Türk tüketiciler için bir bakıma “Alıcı değil, bakıcıyız” fuarı olacak.
#Gazetehaberleri