2’nci el otomobil piyasasında hareketlilik yeniden başladı. Kasım 2023’te ortalama 65-70 güne kadar çıkan satış süreleri yeniden 30-45 günlere geriledi. Hürriyet, Nisan 2024 itibarıyla en hızlı satılan 2’nci el otomobilleri araştırdı. Buna göre, Türkiye’de en hızlı satılan 2’nci el otomobil markası Renault olurken; en hızlı satılan ikinci el otomobil modelleri 1-7 gün ile Renault Megane, 5-7 gün ile Nissan Qashqai ve 7-10 gün ile Fiat Egea oldu.
#2’Nci El Otomobil PiyasasıYıla hızlı başlayan Türkiye otomotiv pazarında mayıs ve haziran ayları duraklama dönemi oldu. Temmuzda ise hem sıfır hem de ikinci elde hareket bekleniyor. Ancak fiyatlar da yükselmeye devam ediyor. 150 bin TL’nin altında yalnızca 3 model kaldı. 150-200 bin TL aralığında ise 66 seçenek bulunuyor. Yılın 7. ayının satışları olduğu kadar, günlük kiralama sektörünü de hareketlendirmesi bekleniyor.
#Gazetehaberleriİlk kez 2011 başında gündeme gelen ama ticari olarak Kasım 2017’de resmiyet kazanan ‘yerli otomobil’ projesine ilişkin ilk somut örnekler aralık başında ortaya çıkacak. ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) bünyesindeki mühendis ve tasarımcılar tarafından geliştirilen 2 ön gösterim aracı, yani yürüyen SUV prototipleri kasımda geliyor. Bu araçlar aralık başında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla tanıtılacak.
#YazarFord Otosan, Gölcük’te elektrikli ve hibrit araç atağına kalkıyor. ‘Transit ailesi’nin 2’si plug-in (şarjlı) 5 farklı hibrit (melez) versiyonunu üretecek Ford Otosan, hibrit modelleri bu yılın sonunda, ‘plug-in hibrit’ modelleri ise 2020 yılı başında satışa sunacak. Gölcük’te 2020 yılında üretilecek ilk yüzde 100 elektrikli Transit ise 2021 yılında satışa sunulacak.
#GazetehaberleriToyota, Türkiye’de dizel otomobil satışını bitiren ilk marka oldu. Geçen yıl Avrupa’da dizel üretim ve satışını noktalayan Japon marka, Türkiye’de de bundan böyle sadece hibrit ve benzinli motor satacak. Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, “Aslında 2020 için planlamıştık ama bir yıl önceden ulaştık. Dizel yerine yeni Corolla dahil artık her binek modelimizin hibrit versiyonunu satacağız” dedi.
#Ali Haydar BozkurtAvrupa’da en çok satan otomobil segmenti olmasına rağmen son yıllarda SUV’lar karşısında güç kaybeden ‘B’ yani küçük sınıfın en büyük umudu Bursa’da üretilecek yeni Renault Clio oldu. Mart’ta Cenevre’de dünyaya tanıtılacak yeni Clio için Bursa’da 600 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yapıldı.
#GazetehaberleriTürkiye’de ekonomideki dalgalanmaya bağlı olarak ocak-eylül döneminde otomobil satışları yüzde 24, üretimi yüzde 8, ihracatı ise yüzde 6 düşerken, Honda Türkiye ise hem iç pazarda hem de üretim ve ihracatta rekorlara imza atıyor. Honda Türkiye yetkilileri, “Bu türbülanstan en az etkilenen markalardan biri olarak yılı rekor satış seviyelerimizde kapatacağız” açıklaması yapıyor.
#GazetehaberleriJapon Toyota’nın Sakarya’da hibrit modeli C-HR’yi üretmesinin ardından Fransız Renault da ilk hibrit (elektrikli ve benzinli) motorunu Bursa’da üretme kararı aldı. Geçen hafta Beştepe’de düzenlenen törenle Oyak Renault Genel Müdürü Antoine Auoun, 493 milyon TL’lik yatırımla Türkiye’de üretilecek ilk hibrit motoru için teşvik belgesi aldı. Bu melez motor yıl sonunda yine Bursa’da üretilecek yeni Clio’da kullanılacak.
#Oyak RenaultBeştepe’te düzenlenen törenle ‘Proje Bazlı Teşvik Sistemi’ hayata geçirildi. Şu ana kadar 135 milyar TL’lik yatırımı kapsayan 23 proje bu teşviklerden yararlanmaya hak kazanırken, Vestel’in elektrikli otomobiller için pil ve Oyak Renault’nun ise hibrit motor yatırımı dikkat çekti. Başbakan Binali Yıldırım, ısmarlama teşvik sistemini hayata geçirdiklerini belirterek, “Bu teşvikler 25 milyar dolarlık katkı sağlayacak” dedi.
#ErdoğanBundan 8 yıl önce Türkiye ile Fransa arasında diplomatik kriz yaratan Renault Clio modeli bu yıl sonunda tamamen yenileniyor. Renault’un tamamını 2012 yılından itibaren Bursa’da üretmek istediği ancak dönemin Cumhurbaşkanı Sarkozy’nin baskısı nedeniyle üretiminin bir kısmı Flins fabrikasına verilen Clio’nun 5’inci jenarasyonu için ise gözler geçtiğimiz hafta Erdoğan ile görüşen Macron’a çevrildi.
#Berk ÇağdaşEkonominin lokomotifi olan otomotiv sektörü 2017 yılını 4 rekorla tamamlarken, 5’incisi direkten döndü. Toplam üretim ve ihracat adetlerinde tarihi seviye ulaşan otomotiv sektörü, otomobil üretimi ve 28.5 milyar doları bulan ihracat tutarında da 2 rekor kırdı. Ancak toplam pazar 2016 yılına göre yüzde 2.8 düşünce hem yeni rekor gelmedi hem de 2 yıl sonra satışlar 1 milyon adedin altında kaldı.
#Otomotiv Distribütörler DerneğiRenault Mais’te CEO olarak 1 yılını tamamlayan Dr. Berk Çağdaş, bu süre içinde Türkiye’nin toplam satışlarında lider markası olduklarını söyledi. 2017’nin başında filo satışlarında fiyatlarla oynayan çakallardan rahatsız olduğunu söyleyen Çağdaş, bu konuda ciddi mesafe aldıklarını belirterek, “Artık gerçek filo satışı yapıyoruz. Yani filo diye alınıp, galerilerde sıfır olarak ucuz fiyatlı satışa izin vermiyoruz” dedi.
#Berk ÇağdaşTürkiye’nin lider ve yüzde 100 milli lastik markası Lassa, özellikle Barcelona sponsorluğunun ardından küresel atağa kalktı. Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, toplam üretimde ihracatın payının Lassa ile bu yıl yüzde 30’a, 5 yıl içinde yüzde 50’nin üzerine çıkacağını belirterek, “Küresel satışımızın iç pazarın 1.5 katına çıkmasını bekliyoruz. Bu da bizim için sigorta olacak” diye konuştu.
#BarcelonaEkonominin lokomotifi otomotiv sektörü 2016’da garantilediği üretim ve ihracat rekorlarından sonra iç pazarda yılı rekorla tamamladı. Toplam otomobil ve hafif ticari araç satışları 2015’e göre yüzde 1.6 büyüyerek 984 bin adede yükselirken, ağır vasıtalar eklendiğinde üst üste iki yıl 1 milyon adetlik baraj aşıldı. 2017’de ise ÖTV ve kur artışlarıyla pazarın yüzde 10 daralması öngörülüyor.
#SuzukiDünyanın en büyük otomobil fuarına ev sahipliği yapan Paris, bu yıl kapılarını 7 markanın katılmaması, katılanların da tasarruf tedbirleri almasıyla oldukça sönük açtı. Fuarın uluslararası itibarını adeta Türkiye’de üretilen 9 yeni model kurtardı. Toyota, Fiat, Renault, Hyundai ve Honda standlarının yıldızı Türkiye’de üretilen bu modeller oldu.
#Paris Otomobil Fuarı15 Temmuz darbe girişiminin ardından gayrimenkul sektörünü canlandırmak için önce TOKİ’ye bağlı Emlak Konut GYO ardından Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) bünyelerindeki 60 bin daireden oluşan 100’ün üzerinde konut projesinde çok önemli kampanyalara imza attılar.
#Emre Özpeynirci