2022’de Ford’un Romanya’daki Craiova fabrikasını satın alan Ford Otosan, Türkiye’deki tedarikçileri de aynı bölgeye taşıyarak Avrupa’da adeta “yerli organize sanayi bölgesi” kurdu. Satın alma sonrası 7 Türk tedarikçinin Romanya’da tesis açtığını belirten Ford Otodan Lideri Güven Özyurt, “Romanya’da bulunan 10’a yakın Türk tedarikçiden araçlarımız için parça alıyoruz. Sadece buradaki Türk tedarikçilerden değil, Puma için Türkiye’den 20, Courier için Türkiye’den 60 tedarikçi ile çalışıyoruz” dedi.
#RomanyaToyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin Sakarya’daki fabrikasında, Türkiye’de üretilen ilk Şarj Edilebilir Hibrit (PHEV) otomobil olan yeni nesil Toyota C-HR üretim hattında çıktı. Fabrikanın üretim hattında incelemelerde bulunan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır “Fabrikanın yıllık 280 bin araç üretim kapasitesi var, bunun çok büyük kısmı hibrit araçlara yönelik” dedi.
#Mehmet Fatih KacırCumhurbaşkanı Erdoğan Türkiye’yi krizlerin çözümünde anahtar ülke haline getirdiklerini belirterek, “Küresel ve bölgesel tüm sorunlara rağmen programlarımızı rafa kaldırmadık, vazgeçmedik. Enflasyonu kalıcı olarak tek haneli rakamlara geriletmek en önemli hedefimiz” diye konuştu.
#Cumhurbaşkanı ErdoğanFord Otosan, 2021 yılında açıkladığı 2 milyar Euro’luk yatırım programı kapsamında yeniden tasarladığı Yeniköy fabrikasını açtı. Üretim kapasitesi 4 kat artırılan ve yeni nesil teknolojilerle desteklenen fabrikada, Transit ve Tourneo Custom’un yanı sıra E-Transit Custom ve Volkswagen’in bir ticari araç modeli de üretilecek.
#Ford OtosanCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kocaeli’nin Gölcük ilçesinde "Ford Otosan Yeniköy Fabrikası Açılış Töreni"ne katıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan "Pek çok ülkede enflasyon oranları 60-70 yılın en yüksek seviyelerine ulaştı. Enflasyonu kalıcı olarak tek haneli rakamlara geriletmek en önemli hedefimiz" dedi.
#CumhurbaşkanıAB’nin 2026’da devreye alacağı sınırda karbon vergisi, Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv sektörü için tehlike çanlarını çalmaya başladı. Eğer iki yıl içerisinde otomotiv sanayi şirketleri emisyonu azaltacak adımlar atamaz ve karbon ayak izi hesaplamalarını yapamazsa rekabetçiliğini kaybetme hatta üretimi farklı ülkelere kaptırma riskiyle karşı karşıya kalabilir. Şartlar karşılandığı takdirde ise yıllardır gelmeyen otomotiv yatırımlarının önü açılabilir. Ancak mevcut durum ‘alarm’ veriyor.
#ABİYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener, "Bugün ne yazık ki ülkemizde bir cumhuriyet krizi var. Çünkü AK Parti iktidarı; Türkiye Cumhuriyeti devletinin kurumsal varlığının çürümesini, modern devlet yapısının bozulmasını ve sultancıl bir 19'uncu yüzyıl devletine dönüşmemizi istiyor" dedi.
#İyi PartiTOGG’un Gemlik’teki Kampusu’nun açılışına Türkiye otomotiv sektörünün önde gelen isimleri de katıldı. Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı (OSD) Cengiz Eroldu, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Altuğ Erçiş, Renault Grubu Türkiye CEO’su Hakan Doğu gibi birçok isim Türkiye’nin otomobilinin banttan indirilme törenini yakından takip etti. Ben de sergi ve toplantı alanında karşılaştığım sektör temsilcilerine Togg ile ilgili ilk düşüncelerini sordum. Bununla birlikte, sosyal medya hesaplarından Togg’un gelişini kutlayan sektör temsilcileri oldu. İşte otomotiv cephesinde Togg ile ilgili ilk görüşler:
#OtomobilÜlkemizin köklü firmalarından İnci Holding, kuruluşunun 70. yılında “Türkiye ekonomisi için değer yaratmaya devam ediyor. İnci Holding Yönetim Kurulu üyeleri BonVivant’ta düzenledikleri toplantıda basınla bir araya gelerek, Holding ve Holding şirketlerindeki gelişmeleri aktardı.
#1İTO Başkanı Avdagiç, “Asgari ücretin enflasyonun geldiği nokta dikkate alınarak, alım gücünü telafi edecek bir oranda artmasını, hatta birkaç puan da üzerine eklenecek bir refah payını iş dünyası makul karşılar. Kimseyi rahatsız etmez. Bunun altında bir şey beklemek rasyonel de olmaz” dedi.
#İTOTürkiye’deki araç parkının karbon haritası ilk kez çıkarıldı. Buna göre, Türkiye yollarındaki araçların yüzde 48’ini oluşturan 8.8 milyon aracın yaşı 11’in üzerinde. Yani çevre kirliliği açısından önemli bir basamak olan ‘Euro 4’ kurallarından önce üretilmiş. Karayolu taşıtlarından çevreye salınan karbonmonoksit gibi zararlı gazlarının yüzde 80’i de bu araçlardan yayılıyor. Uzmanlara göre, çevre kirliliği ve enerji verimliliği açısından 11 yaşın üzerindeki araçların yenilenmesi gerekiyor.
#Otomotiv Sanayii DerneğiOtomotiv yan sanayi temsilcileri, ortaya koydukları çözüm önerilerini ve stratejik yaklaşımlarını paylaştı. Tedarik sıkıntısı yaşadıklarını açıklayan firma temsilcileri, üretim ritmindeki sıkıntıların giderilip, faaliyetlerini sürdürmek istediklerini dile getirdi. Temsilciler, üretimdeki duraksalamalar ve belirsizlik ortamının uzaması halinde daha kötü senaryoların yaşanabileceğine dikkat çekti.
#BursaAvrupa’nın çok satan ticari araç modellerinden Transit’in tamamen elektrikli versiyonu E-Transit, Kocaeli’ndeki Ford Otosan fabrikasında üretilmeye başlandı. E-Transit’in banttan indirilme töreninde konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye’nin otomotivdeki dönüşümde öncü olmasını gerektiğini belirterek, “Elektrikli araç pazarında aslan payına talibiz” dedi.
#Mustafa VarankRusya’nın işgali otomotiv sektöründe de endişe yarattı. Emtia fiyatlarının artması sektör üzerinde baskı kurmaya başladı. Üretimde kullanılan paladyum ve nikel gibi değerli metallerin önemli bölümü Rusya’dan tedarik ediliyor. Geçen yıl Rusya’ya 705 milyon dolar ihracat gerçekleştiren Türkiye otomotiv sanayisi için henüz risk yok. Ancak artan maliyetler tüketici için daha pahalı araçlar anlamına gelebilir.
#RusyaTEMSA, otobüs ve midibüs segmentinde, adet bazında satışlarını yüzde 90, ihracatını yüzde 144 artırdı. Tüm ürünlerde toplam satış adeti ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 122 yükseldi. Tarihinin ilk elektrikli otobüs satışını İsveç’e yapan şirket, yurtdışına 2021 yılı içinde de 50 elektrikli otobüs satışı gerçekleştirdi.
#TemsaTaşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, Türk otomotiv sanayisinin bir aracın yüzde 80'ini üretebilir durumda olduğunu ancak dönüşüme ayak uydurulmaması durumunda bu oranın yüzde 15'e kadar düşebileceğini belirterek, "Dolayısıyla TOGG projesi hepimiz için tam bir boy aynası. Sadece rekabetçilik anlamında değil, bir elektrikli araçta neyi yapıp, neyi yapamadığımızı görüyoruz." dedi.
#TOGG