Bilişim Vadisi Genel Müdürü A. Serdar İbrahimcioğlu, teknolojide hayal ettikleri mega koridorun en önemli ayaklarını tamamladıklarını; İzmir’den Kocaeli, İstanbul ve Bakü’ye uzanan bir hat oluşturduklarını belirtti. Şimdi sırada Üsküp, Almanya ve Singapur olduğunu söyleyen A. Serdar İbrahimcioğlu, “Beyin göçünün duygusal taraflarını bilemem ama bu koridorla biz mühendislik çözümü getiriyoruz. Bunun meyvelerini alıyoruz. Yurtdışına giden genç mühendislere burada umut veriyoruz. Mercedes’i, Harvard’ı bırakarak kendi projesini gerçekleştirmek üzere vadiye gelen gençler var. Bu örnekleri çoğaltarak diğerlerine de aynı umudu taşımak istiyoruz” dedi.
#Türkiyeİkinci el araç piyasasında fahiş fiyat artışının önüne geçmek için ilan siteleri bazında yeni bir adım atıldı. Buna göre ikinci el araçların fiyatları ilan sitelerinde liste fiyatlarından pahalı olamayacak. Kuralı ihlal edenlere 300 bin lira ceza kesilecek. Ancak satıcılar mevcut ilanlardaki fiyatlardan ‘sıfır’ları atarak yine faaliyetlerine devam ediyor. Sektör temsilcileri ise ilanda düşük fiyat verilip, müşteri galeriye gelince yine yüksek fiyat istenebileceğini söylüyor. Bakanlık son açıklamasında düzenlemenin etrafından dolananların da cezalara tabii olacağını belirtti.
#İkinci El10 kişiden 4’ünün yatırım için satın aldığı sıfır otomobil, döviz kurlarının piyasa normallerine dönmeye başlamasıyla yatırım aracı olmaktan çıkıyor. Sektör temsilcilerine göre, ilk 5 ayda 445 bin adedi geçen otomobil ve hafif ticari araç pazarı, kalan 7 ayda 400-450 bin adetlik satışla bu yılı ortalama 900 bin adetle kapatacak. Yatırım amaçlı satışların yerini ise yavaş yavaş ihtiyacı olup da bulamayan vatandaşlar ve biriken filo talebi alacak.
#Sıfır OtomobilYılın ilk yarısında Türkiye’ye geçtiğimiz yıllara kıyasla daha çok sıfır otomobil gelmesine rağmen markalar tüketici talebine yetişmekte zorlandı. Talebin en güçlü halkasını ise yatırım amacıyla alınan araçlar oluşturdu. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Şu anda 100 otomobilin 40’ı spekülatif olarak satılıyor. Dolayısıyla talebin önemli bölümü ihtiyaca yönelik değil” dedi. Çağdaş’a göre, yılın ikinci yarısında araç bulunurluğu iyileşir ve piyasadaki belirsizlikler ortadan kalkarsa bu durum bir miktar normale dönebilir.
#OtomobilHazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, Anadolu Ajansı Editör Masası'nda "Ekonomi Reform Paketi"ne ilişkin soruları yanıtladı. Bakan Elvan, Ekonomik Reform Paketi kapsamında duyurulan vergi muafiyetiyle ilgili "Uygulamamız 2021 kazançlarıyla başlayacak ve kalıcı olarak uygulanacak" açıklamasında bulundu.
#Lütfi ElvanTOGG CEO'su Gürcan Karakaş, marka beğeni endeksi yaptırdıklarını belirterek, "Yaptırdığımız endekste TOGG'un marka beğeni endeksi yüzde 73'lere çıktı. Dolayısı ile şimdilik yola TOGG markası ile devam etme kararı aldık" dedi. Karakaş, Türkiye'nin otomobili projesinde küresel şirketlerle 10 gizlilik anlaşması imzaladıklarını belirterek, "Tedarikçi seçiminin yüzde 93'ü tamamlandı. Yüzde 78'i Türkiye'den yüzde 22'si Avrupa ve Asya'dan oluşacak” ifadelerini kullandı.
#Yerli OtomobilGümrük ve Ticaret Bakanlığı, ikinci el motosiklet, otomobil, arazi taşıtı, otobüs, kamyonet, kamyon ve lastik tekerlekli traktör satışının kurallarını yazdı. Her önüne gelen galeri açamayacak. İkinci el araçlar, sigortasız satılamayacak. Boyalı parça sayısı, değişeni, kilometresi, hasar durumu, tek tek satış belgesine yazılacak. Aracın tüm bilgileri ekspertiz raporuyla alıcıya bildirilecek. 3 ay veya 5 bin kilometre garanti verilecek.
#İkinci ElTüm dünyada yoğun talep gören yeni Egea Ailesi Tofaş’ı İtalyan Fiat’ın tartışmasız yıldızı yaptı. Pazar payı ve kârlılığı Egea ile artan Fiat’ta bugünlerde tam bir Türkiye rüzgarı eserken, bu durum yeni Punto gibi modellerin üretimi için de Tofaş’ın şansını artırdı. Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Neden olmasın, her şey olabilir. Ama şu an kapasitemiz yeni model kaldırmaz. Yeni tesis gerek” cevabını veriyor.
#TOFAŞJapon Toyota, bu yılın ilk 5 ayında Türkiye’de toplam otomobil satışlarındaki yerli üretim oranını yüzde 78’e çıkardı. Yani Japon markanın sattığı her 100 otomobilden 78’i Türkiye’de üretilen araçlardan oluştu. Yeni Corolla ve kasımda satışa sunulacak C-HR modeliyle bu oranın yüzde 81’e ulaşması hedefleniyor.
#ToyotaBilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık yerli otomobille ilgili iddialı sözlerine ilişkin açıklamalarda bulundu. Bakan Tesla’dan daha iyi bir yerli otomobil üretileceğini açıklamıştı. Işık kendisini eleştirenlere sert sözlerle yüklenerek, “Tesla’dan daha güçlü bir işletim sistemi olacak. Benim anlamadığım nokta ne biliyor musunuz? Ben bunu söyleyince ‘Dalga mı geçiyorsun Tesla’dan güçlü nasıl araba yapacak Türkiye’ diyorlar. Bu kompleks, yani bu aşağılık kompleksi” dedi.
#Yerli Otomobil2015 yılını rekorlarla kapatan otomotiv sektörü 2016’da Türkiye’de ve komşu ülkelerde yaşanan olumsuz gelişmelere aldırış etmedi. Alman Mercedes ve Japon Toyota’dan sonra Tofaş da 450 milyon dolarlık yatırım açıkladı. Ford’un da 2016 yılı bütçesine koyduğu 240 milyon dolarlık yatırım hedefiyle birlikte 10 günde otomotiv sektörünün açıkladığı yatırım tutarı 1.3 milyar dolarla rekor seviye çıktı.
#Tofaş’In CEO’Su Cengiz ErolduTürkiye Cumhuriyeti bugün 91’inci yaşını kutluyor. Bu kutlu günde tarihte iz bırakan ‘Cumhuriyet kadınları’nı hatırlıyoruz. Sanatta, sporda, siyasette hep öncü oldular. Kimi bilimde çığır açtı, kimi söylediği şarkıyla gönlümüzde taht kurdu. Ülkemizi ileriye taşıdılar. İşte Cumhuriyet’in sembolü 91 kadın...
OSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, orta lüks sınıfta yeni modelleriyle liderlik hedeflediklerini belirterek, “Türkiye genç nüfusuyla bu sınıfta Avrupa’ya göre çok daha fazla potansiyele sahip. Yeni A Serisi’nin müşterilerinin yüzde 50’si ilk kez Mercedes kullanan gençlerden oluşacak” dedi.
Koreli Hyundai, 15 Ağustos’ta Hürriyet’in manşetten verdiği ‘Mini otoda üs Türkiye’ haberini dün resmi olarak açıkladı. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, İzmit’te üretim kapasitesinin 1.1 milyar liralık yatırımla 120 binden 200 bin adede çıkacağını belirterek, “2013 sonunda yeni i20’nin yanında A segmentinde yer alacak yeni küçük bir modelin daha üretimine başlayacağız” dedi.
Oyak Renault ve Tofaş, Türkiye’de ilk kez 300 bin adetlik barajı aşarak rekor üretime birlikte koşuyor. Oyak Renault, 286 bin adetle kendisine ait rekoru aşarak 308 bin otomobil üretimi hedeflerken, Tofaş da 320 binlik üretimle birinci olmak istiyor. Yarışta kaptanlıkları üniversiteden sınıf arkadaşı olan Tofaş CEO’su Ali Pandır ile Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu yürütüyor.
Kredi kartları arasındaki rekabetin kızışması, birbirini izleyen kampanyalar milleri kullanarak yapılan seyahatlerin cazibesini artırdı. Mil programlı kredi kartı kullanıcıların sayısı katlanarak çoğalıyor. Alışverişlerini ücretsiz uçuşa çeviren, hobilerinin peşinde seyahat eden gezginlere tecrübelerini sorduk. Gezilerini ve millerini kullanma yöntemlerini anlattılar.