Şehir içinde kullanımı trend haline gelen SUV otomobillerin satışı Türkiye'de ilk kez geçen ay sedan otomobilleri geçti. Yıl toplamında en çok tercih edilen gövde tipi sedan otomobiller olmasına karşın satış verileri, SUV ile sedan arasındaki makasın daraldığına işaret etti.
#SUVŞehir içinde kullanımı giderek bir trend haline gelen SUV otomobillerin, ocak-haziran dönemi satışlarındaki payı yüzde 34,1 yükselirken, SUV satışları yüzde 88,4 arttı. En çok tercih edilen gövde tipi sedan otomobiller olmasına karşın satış verileri, SUV ile sedan arasındaki farkın azaldığına işaret etti.
#Otomobil SatışıYılın ilk beş ayında Türkiye’de sıfır otomobil satışları yüzde 50’ye yakın düşerken, 2. el otomobil satışlarındaki kayıp ise yüzde 5.18 oldu. Bu dönemde tüketiciler daha yaşlı otomobillere yöneldi. İlk beş ayda 8 yaşındaki otomobillerin satışı geçen yıla göre yüzde 60.31 arttı. Satışlarını en çok arttıran ikinci grup 9 yaşındakiler oldu. Bir yaşındaki otomobillerin satışlarında ise yüzde 42.84’lük düşüş oldu.
#YazarlarAVRUPA’da son yıllarda otomotiv sektöründe iki sınıfın yıldızı parlıyor. Bunlardan ilki kuşkusuz SUV sınıfı. Otomobil satışlarında SUV’ların payı her geçen gün artarken aldıkları pay 2019 yılında yüzde 36.8’e kadar yükseldi. Bu da Avrupa’da her satılan 100 otomobilden 37’sinin SUV olduğunu gösteriyor. SUV satışları artarken MPV (Multi Purpose Vehicle) yani çok amaçlı araç sınıfının payı ise son 6-7 yılda yüzde 14’lerden yüzde 4.6’lara kadar geriledi. Bu sınıfta artık yeni modeller devreye alınmazken, yakın zamanda tamamen ortadan kalkacağı konuşuluyor.
#YazarMercedes-Benz, 5 Mart 2019 tarihinde kapılarını açan 89. Cenevre Otomobil Fuarı’nda 7 yeni aracın dünya lansmanını gerçekleştiriyor. Seri üretim otomobiller arasında en dikkat çekici yenilik, yenilenen Mercedes-Benz GLC olurken, yeni Mercedes-Benz CLA Shooting Brake de yollara çıkmaya hazır haliyle Cenevre’deki yerini aldı. Mercedes-Benz, ilk olarak sergilediği Concept EQV ile geleceğin elektrikli Premium MPV’sine dair vizyonunu gösteriyor. Şirket ayrıca Formula E Show Car, GLE 53 4MATIC+, GT R Roadster ve smart forease+ gibi modellerini de bu fuarda otomobil tutkunları ile buluşturuyor.
#Mercedes-BenzJapon otomotiv devi Toyota’nın Türk yetkililerin ikna etmesi sonucu 2011 yılında 250 milyon Euro yatırımla Türkiye’de üretmek için karar aldığı hafif ticari araç projesinin ilk pilot uygulaması o dönem Maliye Bakanlığı’ndan vize alamayınca askıya alınmıştı. İşte o proje 5 yıl sonra Toyota’nın PSA Peugeot Citroen Grubu’yla yaptığı işbirliği sonucu Fransa’da üretilerek vitrine çıktı, Türkiye büyük bir fırsatı kaçırdı.
#ToyotaYılın en önemli otomobil ödülü olarak kabul edilen Golden Steering Wheel yani Altın Direksiyon Yarışması bu yıl 37’inci kez düzenleniyor. Anadolu yakasının ile ve tek Otomobil AVM’si olan Otoworld Asya’nın sponsorluğunda, Auto SHOW’un da dahil olduğu Auto Bild Grubu’nun düzenlediği yarışmada onlarca ülkeden milyonlarca okur oy kullandı.
Otomotiv piyasasında “aile otomobili” olarak sınıflandırılan bu araçlar, sundukları ferah ve değiştirilebilir oturma pozisyonları, efektif kullanılan saklama yerleri ve bagajlar alanlarıyla ailelerin öncelikli tercihi olmaya devam ediyor. Tasarım ve yaşam alanlarıyla öne çıkan MPV’ler, üzerindeki fiyat etiketleriyle de dikkat çekiyorlar.
Son yıllarda gerçekleştirdiği atılımlar ve potansiyel ile dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, 19 Nisan’da önce basın mensupları için kapılarını açacak ‘Uluslararası Şangay Otomobil Fuarı’ ile dev fuarlara da meydan okumaya başladı. Geçmiş yıllarda sektöre yön veren modellerin tasarımlarını kopyalayarak gündeme gelen Çin fuarları, artık dev markaların dünya prömiyerlerine sahne oluyor. BMW’den, Mercedes’e, VW’den Chevrolet’ye kadar bir çok uluslararası marka yeni modellerini ilk kez Şangay’da tanıtacak.
Hürriyet Otoyaşam gazetesi olarak, otomobil fuarları için geleneksel hale getirdiğimiz ’En’ler dosyasının bu hafta Cenevre fuarı için hazırladık. Geçtiğimiz hafta kapılarını açan ve 15 Mart’a kadar ziyaret edilebilecek Cenevre fuarı, küresel kriz ortamında güç ve gösterişin yerini cimriliğe ve çevreciliğe bıraktığı bir fuar olurken, bir çok yenilik ve ilginçlikte dikkatlerden kaçmadı.
Otomobil markaları, krizin yarattığı durgunluk sonucunda bir taraftan fabrikalardaki üretimi yavaşlatırken diğer taraftan önümüzdeki 5 yıllık plan dahilinde geliştirdiği modellerin pek çoğunu da rafa kaldırma kararı aldı. Amerika ve Avrupalı üreticilerden sonra Uzak Doğulu üreticilerin de iptal ettikleri projeleri açıklaması, otomotiv sektörünün duraklama çağına girdiğine işaret ediyor.
2003 yılında yayın hayatına başlayan Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin 4 yıl önce başlattığı Türkiye’nin en beğenilen otomobilleri yarışması ’Otobil’ yaşanan tüm olumsuz koşullara ve krizlere rağmen hiç bir kesintiye uğramadan yoluna emin adımlarla devam ediyor.