7’den 70’e bir çok kişinin ilgi duyduğu otomobillerin nasıl üretildiğini merak edenler fabrikalara adeta akın ediyor. Türkiye’de ilk 6 ayda 15 bin kişi otomotiv fabrikalarını ziyaret ederken bu sayının yıl sonunda 30 bini aşması bekleniyor. İlk 6 ayda en çok Hyundai Assan’ın İzmit fabrikası ziyaret edilirken, Tofaş ise bir ilke imza atarak cüzi bir ücretle bireysel ziyareti başlattı. Bu yoğun ilgi Türkiye’de adeta sanayi turizmini başlattı.
#TofaşSON yıllarda bildiğiniz gibi Türkiye’de otomobil satışlarında ağırlığı ‘filo şirketleri’ aldı. Yani perakende de otomobil satışları düşerken, filo oranları yüzde 60’ları aştı, bazı markalarda yüzde 70’leri bile geçti. Bir bakıma otomobil pazarını son 3-4 yıldır filo şirketleri domine ediyor. Şirketler satın alma maliyeti yerine kiralamaya dönünce, filonun oranı hızla yükseldi.
#Gino BottaroKoreli otomotiv devi Hyundai, Türkiye’de üreteceği 3. modeli resmi olarak açıkladı. Bu yılın başında Hyundai Assan Başkan ve CEO’su Mong Hyun Yoon’un müjdesini verdiği B-SUV sınıfındaki yeni model ismini Hawaii’nin ünlü bölgesi ‘Kona’dan alacak. Hyundai, Frankfurt fuarında tanıtıp yıl sonu üretmeyi planladığı yeni modelle Avrupa’da Toyota ve Nissan’ı geçerek en büyük Asyalı marka olmayı hedefliyor.
#GazetehaberleriKoreli Hyundai, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen Türkiye’de 2017 yılının ilk yatırımına imza atıyor. İzmit’te i10 ve i20 üretimi yapan Hyundai Assan, küçük SUV sınıfında 3’üncü modeli üretecek. Hyundai Assan CEO’su Mong Hyun Yoon, “Model için iki farklı seçenek var. Biz Hindistan’da da üretilen Creta’yı üretmek istiyoruz. Hedefimiz 2019’dan itibaren ilk etapta 50 bin adet üretmek. Bu model bizim sigortamız olacak” dedi.
#HyundaiVolvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyTürkiye’de yıllardır çalışan, yatırımları olan küresel şirketlerin yöneticileri ülkenin yurtdışındaki imajını ve algısını düzeltmek için harekete geçti. Dün başlayan kampanyayla 17 küresel şirketin yöneticilerinin Türkiye deneyimlerini anlatırken herkesi Türkiye’ye çağırdılar. 7 ülkede yapılacak kampanyayla hedef 2.7 milyar erişim sağlamak.
#TOBB