Dünya’nın en kozmopolit şehirlerinden biri Los Angeles. Bir çok etnik topluluğun ve kültürün bir arada yaşadığı şehirde yeme içme mekanları da oldukça popüler... Bu kadar kozmopolit bir şehirde elbette dünyanın her yerinden mutfağa rastlamak şaşırtıcı değil. İşte size Los Angeles yeme içme rehberi...
#Los AngelesBeyazperdede John Wick’in sisteme karşı verdiği mücadele devam edecek. Zuhal Olcay ve Haluk Bilginer 20 yıl sonra yeniden aynı sahneyi paylaşacak. Konser salonlarına yıldız yağmuru beklenirken MFÖ ve Nazan Öncel gibi usta isimler yeni albümleriyle geliyor. Belli oldu, bu yıl yine ödüllü restoranların peşine düşeceğiz. Sonra da ruhumuzu doyurmak için müze, galeri gezeceğiz. 2023’te kültür-sanatla dopdolu günler bizi bekliyor.
#Kültür-SanatBavulunuzu toplamadan, odanızı değiştirmeden şehirler, ülkeler arası yolculuğa çıkmak istiyorsanız yüzer tatil köyü konforundaki kruvaziyerler sizi bekliyor. Yeter ki siz temanızı seçin: Macera, huzur, lezzet, keşif, güvertede eğlence. Ne ararsanız var...
Havayolu ve bankaların harcamaları uçak biletine dönüştüren yeni kampanyaları millere rağbeti artırdı. Sadece THY’nin mil programına katılanlar bile son üç yılda yüzde 60’lık sıçramayla 2.5 milyon kişiye ulaştı. Rekabetin keskinleşmesi tüketiciye yeni seçenekler getiriyor. Alışveriş ve uçuş puanlarını kullanmakta ustalaşan 12 gezgin, mil kullanma alışkanlıklarını, unutamadıkları gezilerini anlattı.
Birkaç arkadaşımla hayal ettiğimiz “Dünya Seyahatini” nihayet gerçekleştirdik. Amacımız, İstanbul’dan çıkıp, sürekli batıya giderek tekrar İstanbul’a dönmekti. Bilet fiyatlarının yüksekliği ve zamansızlık nedeniyle bu yolculuğu sürekli erteledik.
Kredi kartları arasındaki rekabetin kızışması, birbirini izleyen kampanyalar milleri kullanarak yapılan seyahatlerin cazibesini artırdı. Mil programlı kredi kartı kullanıcıların sayısı katlanarak çoğalıyor. Alışverişlerini ücretsiz uçuşa çeviren, hobilerinin peşinde seyahat eden gezginlere tecrübelerini sorduk. Gezilerini ve millerini kullanma yöntemlerini anlattılar.
Japonlar kirazların çiçek açmasını hayata yeni başlangıç dönemi kabul ediyor. Şölenlerle kutlamakla yetinmiyor, yeni bir işe başlama, evlenme tarihlerini çiçeklerin açış günlerine göre ayarlıyor. Okullar bu tarihe göre açılıyor. "Sakura zensen" yani çiçeklerin açılması, 11 kentte ikişer haftalık festivallerle kutlanıyor. Mart ayının son haftasında başlayıp, nisan sonuna kadar süren festival zinciri her yıl yaklaşık 500 bin turisti Japonya’ya çekiyor. Sadece Japonya değil kiraz çiçeklerini şölenlerle karşılayan. Amerika, Kanada, Almanya, Filipinler bu görkemli doğa olayını festivale dönüştüren ülkeler arasında.