ÇEVRE ve ekonomiye katkılarından dolayı geleceği şekillendirmesi beklenen elektrikli otomobiller konusunda Türkiye henüz net bir strateji belirlemedi, kısa vadede belirleyecek gibi de durmuyor. Geçtiğimiz hafta net olarak anlaşılan tek şey, Maliye’nin ileride satışları artması halinde elektrikli otomobillerin vergisini çok rahat ve hızlı bir şekilde artırabileceği oldu. Neden mi?
#GazetehaberleriOTOMOBİLDE kopya tasarımdan kurtulup özgün çizgilere sahip yeni modelleri vitrine çıkaran Çinli üreticiler, araçlarını bir türlü vatandaşlarına beğendiremiyor. Yollardaki her 10 araçtan 7’sinin yabancı üreticinin logosunu taşıması, Çinli üreticilerin sadece fuarlarda sergiledikleri modeller için ‘Görüntü var, ses yok’ yorumunun yapılmasına neden oluyor.
Son yıllarda dengelerin değiştiği ve rekabetin arttığı otomotiv sektöründe lüks modeller; aynen küçük sınıfta olduğu gibi satış grafiğini git gide yükseltiyor. Türkiye'deki toplam otomobil pazarının yüzde 11.3'lük dilimini elinde bulunduran D sınıfı, bu grafiği her geçen yıl daha da yukarılara taşıyor.