Ulaşım araçları son hızla yeşil enerjiye geçiş yapıyor. Otomobil, bisiklet, motosiklet, gemi ve trenden sonra sıra elektrikle çalışan hava araçlarına geldi. Birçok firma elektrikli veya hidrojen yakıt hücreli hava araçları üzerinde çalışıyor. Böyle giderse yakın bir gelecekte elektrikli uçaklarla seyahat etmek bile mümkün hale gelebilir.
#UlaşımSadece otomobiller değil, kamyonlar da elektrikleniyor. ABD ve Avrupa’da satışına başlanan elektrikli kamyonların 2023’te Türkiye’de de satışa çıkması planlanıyor. Biz de, Türkiye’de satışa sunulacak ilk elektrikli kamyon eActros’u test ettik. 400 kilometre menzile sahip elektrikli kamyonu kullanmanın benzinli veya dizel bir otomobili kullanmaktan bile daha kolay olduğunu gördük.
#Elektrikli KamyonOtomotiv üreticilerinin karşı karşıya olduğu yarı iletken çip arzındaki sorunların ikinci çeyrekte daha da büyüyeceği öngörülüyor. Önde gelen markalar, üretimlerini düşürürken Alman üreticiler Daimler ve Volkswagen Grubu ikinci çeyrekte bu krizin daha büyük üretim ve tedarik sorunları yaratacağını ve satışların düşeceğini vurguladı. Bu durum yeniden ikinci elde fiyatları yükseltebilir.
#GazetehaberleriOtomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2021 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. Bu kapsamda ocak-mart döneminde ticari araç ve otomobil toplam üretimi, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 artarak 345 bin 619 adet, otomobil üretimi ise yüzde 10 azalarak 211 bin 877 adet oldu. OSD Başkanı Haydar Yenigün, “Sektör yoğun yatırım alıyor, 2 milyon olan üretim kapasitesinin önümüzdeki yıllardan itibaren 2.5 milyona doğru taşınacağını öngörüyorum” dedi.
#GazetehaberleriBosch, 7-10 Ocak tarihleri arasında Las Vegas’ta gerçekleştirilecek CES 2020’de, mobilite ve konutlara yönelik ağa bağlı ürünlerini sergileyecek. Bosch’un Merkez Salon 12401 numaralı standında öne çıkanlar arasında, yapay zeka kullanan ya da yapay zeka yardımıyla geliştirilen veya üretilen çözümler yer alacak. Bosch, yapay zekanın üretimde, akıllı evlerde veya otonom sürüşte güvenli, sağlam ve açıklanabilir olmasını istiyor.
#BoschÖzellikle Avrupa’da emisyon sınırlaması nedeniyle köşeye sıkışıp çözümü elektrikli otomobil üretmekte bulan dev markaların kafasındaki soru: “Yüksek maliyetli bu araçları kime ve nasıl satacağız?” Geçen hafta İngiliz Dyson’ın, “Ticari anlamda geçerliliğini göremedik ve uygun alıcı bulamadık” gerekçesiyle 3.2 milyar dolarlık elektrikli otomobil projesini bitirmesi bu konudaki endişeleri arttırırken, daha fazla destek ihtiyacını gündeme taşıdı.
#YazarEmre ÖZPEYNİRCİ- ABD Başkanı Barack Obama, petrolde dışa bağımlılığı azaltmak ve artan bütçe açığıyla mücadele etmek için ‘Yakıt Verimliliği’ harekatı başlattı. Otomotivde oyunun kurallarını değiştirecek bu harekat, ABD’de Kaliforniya başta olmak üzere 10 eyalette devreye girdi. Buna göre, 2025 yılına kadar araçların ortalama yakıt tüketimi yarıya indirilip, 1.7 trilyon dolarlık tasarruf sağlanacak. Türkiye de bu modele geçerse, milyarlarca dolarlık tasarrufa ulaşabilecek.
Bir asır öncesinden itibaren içten yanmalı motorlar tüm dünyada en çok kabul gören araç motorları oldular. Bugün etrafınıza baktığınız zaman başka alternatifler görebilmek neredeyse imkansız. Fakat 20. yüzyılın başında durum elektrik motorları lehineydi. Trafikteki elektrik motorlu araç sayısı uzun bir süre içten yanmalı motorlu araç sayısından daha fazlaydı. Geçen zaman içinde yakıt olarak petrolü kullanan içten yanmalı motorlar, diğer rakiplerine nazaran daha hızlı teknolojik ilerleme ve sosyal kabul görerek hegemonyalarını ilan ettiler.
Otomotiv devleri son yıllarda petrolün bir gün tükenecek olması ve çevrenin korunması amacıyla alternatif yakıtlar üzerine yaptıkları çalışmaları hızlandırdı. Bunun için hükümetlerin de desteğiyle çok büyük yatırımlar yapan firmalar, doğal gaz kullanımından geliştirilmiş temiz dizel teknolojisine, hibrid (melez) sistemlerden hidrojenle çalışan yakıt hücreli araçlara kadar birçok alternatifi araştırıyor.
Bu yıl dokuzuncusu düzenlenen Challenge Bibendum’da, lityum pile donatılmış elektrikli bisikletler, güneş ve elektrik enerjisi ile çalışan şehir taşıtları, pille çalışan motorsikletler, hibrid otomobiller, düşük CO2 emisyonuna sahip araçlar, yakıt hücresiyle beslenen otobüs ve kamyonlar, birbirleriyle yarıştı.
Amerika kıtasında düzenlenen en önemli fuarlardan biri olan Los Angeles Otomobil Fuarı, bu yıl kapılarını 100’üncü kez otomobilseverler için açtı. 26 Kasım’a kadar açık kalacak fuarda 40 yeni modelin dünya ve Kuzey Amerika tanıtımı gerçekleşiyor. Fuara, son yıllardaki şovların hepsinde olduğu gibi çevreci otomobiller damgasını vuruyor.
ABD Başkanı George W. Bush, General Motors, Chrysler ve Ford gibi otomotiv devlerinden ülkenin petrole olan bağımlılığının azaltılmasına katkıda bulunmalarını istemişti. Geçtiğimiz hafta kapılarını açan Detroit Otomobil Fuarı, adeta Bush’a bir cevap oldu. Ev sahibi Amerikalı üreticilerin büyük bir kısmı, petrole bağımlı olmayan, tamamen elektrikle çalışan konseptlerle, önümüzdeki yıllarda otomotivde ’Elektrik Çağı’nın başlayacağının müjdesini verdi.
Fransiz lastik devi Michelin’in 1998 yılından bu yana son teknolojiye sahip çevre dostu araçları tanıtmak amacıyla düzenlendiği, ’Michelin Challenge Bibendum 2006’ organizasyonu bu yıl Paris’te 600 katılımcıyla adeta bir şova dönüştü. Özellikle Hibrid (melez) araçların çoğunlukta olduğu gösteride, en çok ilgiyi çekenler ise elektrikli otomobiller oldu.
Uluslararası Tokyo Otomobil Fuarı 39’uncu kez kapılarını açıyor. 19-20 Ekim günlerinin basın mensuplarına ayrıldığı fuar, 21 Ekim tarihinde ise özel ziyaretçiler ve açılış kutlamaları için kapılarını açacak. 22 Ekim’den 6 Kasım tarihine kadar ise tüm otomobil severler fuarı ziyaret edebilecekler. Chiba şehrindeki Makuhari Messe fuar merkezinde gerçekleşen şovun kapıları 17 gün boyunca ziyaretçilere açık kalacak.
Alçakgönüllü sebzemiz patatesin, meğer bilmediğimiz ne kadar yararları varmış. Açıkçası ben geçtiğimiz haftaya kadar patatesin sadece, kızartmasını, haşlanmışını, fırında pişmişini biliyordum ve tümünü afiyetle yiyordum. Ama patates nelere kadirmiş! Japon otomotiv devi Toyota gitmiş, Endonezya'da patates yetiştirmiş ve bu patateslerden plastik elde etmiş.