MENÜ
Arşiv

Erasmus

Erasmus ile ilgili tüm haberleri ve son dakika Erasmus haber ve gelişmelerini bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. Toplam 1.633 Erasmus haberi bulunmuştur.

- Erasmus Rönesans edebiyatçısıdır.
- Erasmus Avrupa Birliği Öğrenci/Öğretim Elemanı/Personel Değişim Programı'dır.

DEVAMI

Erasmus Haberleri

Diplomasiye Genç Bakış çalıştayı

'Diplomasiye Genç Bakış' çalıştayı

23.5.2017Kırıkkale
Merkel testten ‘çok iyi’ not aldı

Almanya Başbakanı Angela Merkel, Berlin’in Pankow semtinde Kurt Tucholsky Ortaokulu’nu ziyaret etti. Merkel kendisini okul bahçesinde karşılayan öğrencilerle önce ayaküstü sohbet etti. Öğrenciler ise Merkel’le selfie yapmak için yarıştı.

23.5.2017Dünya
Mültecilere otel projesi

21.5.2017İzmir
Türkiyede yabancı öğrencilere avantaj sağlıyoruz

"Türkiye'de yabancı öğrencilere avantaj sağlıyoruz"

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığı Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Rahmi Er, Türkiye'de uluslararası öğrencilere daha iyi avantajlar sağladıklarını belirterek, "Barınma imkanları daha iyi ve gelen öğrencilerimize Türkiye'de kaldıkları süre içerisinde zorunlu yaşam giderlerini karşılayacak ölçüde burs veriyoruz." dedi.

19.5.2017Eğitim
Türkiyede yabancı öğrencilere avantaj sağlıyoruz

"Türkiye'de yabancı öğrencilere avantaj sağlıyoruz"

19.5.2017Eğitim
Çanakkale Belediyesi gençlere değişim projesi sunuyor

17.5.2017Çanakkale
Obeziteye karşı horonla Zumba gösterisi

17.5.2017Ankara
O tecavüzcüye ilk duruşmada 26 yıl hapis

İstanbul Şişli'de üniversite öğrencisi genç kıza, cami avlusuna atıp belini kırdıktan sonra tecavüz eden Moğolistan uyruklu 32 yaşındaki T.B.E.'ye 26 yıl 8 ay hapis cezası verildi.

17.5.2017Gündem
Üniversite, şehri bulunduğu yere doğru çekiyor

Üniversite, şehri bulunduğu yere doğru çekiyor

Eskişehir Yolu’nun 29. kilometresinde bulunan Çankaya Üniversitesi için, “Üniversite şehirden uzak gibi görülüyorsa da bu mesafenin yıldan yıla kısaldığını görüyoruz” diyen Rektör Hamdi Mollamahmutoğlu kent-üniversite bağını şöyle özetliyor: “Üniversite, şehri bulunduğu yere doğru çekiyor. Çevremizde binaların yükseldiğini görüyoruz. Trafiğin yoğunlaştığını görüyoruz, yeni yapılanmalara gidildiğini görüyoruz, alt yapının geldiğini görüyoruz. Bu daha da artacaktır.”

16.5.2017Ankara
“Çizenbayan”ın yolu kampüse düştü

Birçoklarının özenerek ve hatta kıskanarak takip ettiği, her gittiği yerden takipçilerine şahane tavsiyeler yollayan, mimar, gezgin, DJ, blogger ve daha birçok alanda yetenekli Elif Tanverdi, nam-ı diğer Çizenbayan’la eğlenceli bir sohbet gerçekleştirdik.

15.5.2017Kampüs

Türkiye'yi 'Schoolovision 2017'de onlar temsil edecek

9.5.2017Uşak
Trafiğin çözümü toplu taşımada

Hürriyet Ankara’nın, üniversitelerle kenti buluşturan “Ankademi: Şehir ve üniversite” yazı dizisinin 10’uncu oturum adresi Başkent Üniversitesi oldu. Eskişehir Yolu üzerindeki hızlı gelişmeyle birlikte trafik sorununa dikkat çeken Rektör Ali Haberal, “Bu yoğun trafik sorununun çözümünde toplu taşımanın ön planda tutulması gerekir” dedi.

9.5.2017Ankara
Avrupa’nın öğrenci şehri: Budapeşte

Orta Avrupa’nın Paris’i olarak bilinen, son zamanların gözdesi Budapeşte’deyiz. Mimarisiyle öne çıkan bu şehir, aslında bir sürü üniversiteye ve üniversite öğrencisine de ev sahipliği yapıyor. Budapeşte’de çok sayıda Türk öğrenci de var. Biz de hemen orada yaşam nasıl, ne kadar harcama yapılıyor gibi sorularımızı sorduk.

8.5.2017Kampüs
Üniversiteler bulundukları bölgelere yol gösterici olmalı

Üniversiteler geçmişten günümüze bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikleri içinde barındıran, insanlık tarihini her zaman etkileyen önemli kurumlar oldu. Sadece bilim üretmekle kalmadılar, bulundukları toplumu her alanda etkilediler. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin geliştiği ve arttığı günümüz dünyasında üniversitelerarası işbirliği çalışmaları büyük ölçüde önem kazandı.

8.5.2017Eğitim
ERASMUS tanıtımı

7.5.2017Ağrı
MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Celil Güngör: “Özel eğitim konusunu ihmal ediyoruz”

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Celil Güngör, katıldığı ‘Uluslararası Üstün Yetenekliler/ Zekalılar Yeni Yaklaşımlar ve Eğitimsel Uygulamalar’ başlıklı konferansta, “Hala güvenilirliği tartışmalı olan pedagojik formasyon programlarımızda bile bu özel eğitim konusunu ihmal ediyoruz” dedi. Güngör, özel eğitim yöntem ve tekniklerinin tüm öğretmenlik eğitimi alanlarında ciddi bir ders olarak okutulması gerektiğini vurguladı.

4.5.2017Eğitim
Bu otobüs 400 genci Avrupaya götürüyor

Bu otobüs 400 genci Avrupa'ya götürüyor!

Gençlerin hayallerini gerçekleştirmeye devam eden Gençlik Otobüsü, ağustos ayında Avrupa rotasına Bulgaristan’dan başlayarak Almanya, Fransa, Belçika, İspanya ve İtalya dahil toplamda 17 ülke 28 şehirde Türk kültürünü temsil edecek ve gençlerin Avrupa hayallerini gerçekleştirmiş olacak.

4.5.2017Seyahat

Iğdırda ERASMUS anlaşması

Iğdır'da ERASMUS anlaşması

27.4.2017Iğdır
Fotoğraflarla erken okul terkine dikkat çektiler

26.4.2017Kocaeli
Üniversiteler ortak çalışmalı

Hürriyet Ankara’nın, kent ile üniversiteyi buluşturan “Ankademi: Şehir ve üniversite” yazı dizisinin 8’inci oturumu TED Üniversitesi’nde gerçekleştirildi. Üniversiteler arasındaki işbirliği zayıflığına dikkat çeken Rektör Murat Tarımcılar, “Ankara’da, üniversiteler arası ortak çalışmaların daha çok olmasını beklerdim. Herkes kendi içine çekiliyor” dedi.

25.4.2017Ankara
İngiliz gençler, keçeden el sanatları ürünleri yaptı

25.4.2017Nevşehir

AB mali yardımlarından 200 milyon euro kullanılacak

21.4.2017İzmir
Çocuklara özel maceralar

Kedi çocuklar, ayı köpekler, kariyer peşindeki kedicikler, çılgın büyükanneler, böcek çocuklar, bilimsel keşfe çıkan korsanlar... Çocuklara özel bu haftada, okulöncesinden ortaokul çağına, her yaşa uygun en yeni kitaplardan bir seçki sunuyoruz.

20.4.2017Kitap Sanat
Nota bilmeden konservatuara girdim

Kendi arayışlarının sonucu müziğini yaptığını söyleyen Emrah Karataş şair Pablo Neruda ile anılan ‘şiir yazanın değil ihtiyacı olanındır’ sözüne atıf yaparak “Müzik de bunun gibidir. Hayatımızdaki boşlukların arayışı üzerine düşünüp insanlarla etkileşime girdim. Müzik de ihtiyacı olanındır” dedi

18.4.2017Magazin
Avrupalı Türkler ‘Evet’i kutladı

Avrupa’da yaşayan Türkiye kökenliler, 16 Nisan Pazar günü yapılan anayasa değişikliği için halk oylamasında sandıktan yüzde 51.4 ‘Evet’ çıkmasını, bulundukları bölgelerde kutladı. Bazı bölgelerde ellerine Türk bayrağını alan vatandaşlar araçlarıyla konvoylar oluşturdu.

17.4.2017Dünya
Hollandada referandum sonuçları kutlandı

Hollanda'da referandum sonuçları kutlandı

Hollanda’daki Türk vatandaşları, cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi için yapılan halk oylamasında, resmi olmayan sonuçlara göre "evet" çıkmasının ardından kutlama yaptı.

17.4.2017Dünya
ABden halk eğitimindeki akıllı mobil uygulamaları projesine 76 bin Euro hibe

AB'den halk eğitimindeki akıllı mobil uygulamaları projesine 76 bin Euro hibe

15.4.2017İstanbul
Üniversiteliye Erasmus Plus anlatıldı

Üniversiteliye 'Erasmus Plus' anlatıldı

13.4.2017Erzurum
AB destekli proje ile azınlıkları araştırıyorlar

13.4.2017İzmir
Minik öğrenciler Yunanistanda gönülleri fethetti

Minik öğrenciler Yunanistan'da gönülleri fethetti

7.4.2017İstanbul
Lima’da çiğ balıkla kahvaltı: Hastasıyım...

Yakın arkadaşım Ugo ile bir şekilde her yıl dünyanın bir köşesinde yollarımız kesişir. Bu yıl baktım kesişecek gibi değil ben kalktım gittim. Balıklarımızı aldık ve ‘kendin pişir kendin ye’ mekânlarına yöneldik. Ancak balıklar pişmeyeceği için ‘kendin ye’ kısmı ile işe başlıyoruz. Sabahın 07.30’u ve biz kaplan sütlerini kaşıklıyoruz. Radyo bangır bangır ‘Peru Salsa’ çalıyor ve teyzemiz dans ederek servis yapıyor. Ugo dayanamayıp dansa  kalkıyor, balıkçılar tempo tutuyor. İşte böyle başladı Peru seyahatimiz. Bu hafta başkent Lima’dayız...

7.4.2017Seyahat

31.3.2017Manisa
500 bin Türk Erasmus’la Avrupa’da

500 bin Türk Erasmus’la Avrupa’da

Türkiye Ulusal Ajansı, Anadolu Medeniyetleri Müzesi'nde ‘Erasmus+ 30. Yıl’ etkinliği düzenledi.

31.3.2017Ankara
“Yok artık” dedirten Madrid gerçekleri

İhtişamlı binaları ve geniş caddeleriyle göz kamaştırıcı bir şehir Madrid… Turistik yerlerinin yanı sıra kendine has gelenekleri ve sırları bu güzel şehri göründüğünden çok daha ilginç kılıyor. Örneğin Madrid’de üzüm yemek şans getiriyor, kral evinde yaşamıyor evini turistler geziyor, hatta Madrid’de Mısır tapınağı olduğunu biliyor muydunuz? İşte size “yok artık” dedirten Madrid gerçekleri…

31.3.2017Seyahat
Bu köyde ne cep telefonu var ne de internet

Bu köyde ne cep telefonu var ne de internet!

Batı Virginia’nın dağlık arazisindeki Green Bank köyü, Amerika’nın en sessiz yeri… Çünkü burada kablosuz elektronik aletler tamamen yasaklanmış durumda. Yani Green Bank köyünde ne cep telefonu kullanılıyor ne de internet…

31.3.2017Seyahat
Erasmus programıyla gidilecek en iyi 10 şehir

Erasmus değişim programıyla atılacağınız maceranın en önemli adımlarından biri de doğru ülkeyi ve şehri bulmak… Çünkü bazı şehirler şahane bir öğrenci hayatı vadetmiyor. Peki hangi şehirler öğrenci dostu? İşte size Erasmus deneyiminizi doruklara çıkaracak 10 öğrenci şehri…

ODTÜ’yü farklı tanıtmak istiyoruz

Hürriyet Ankara’nın kentte büyük ses getiren “Ankademi: Şehir ve Üniversite” projesinin dördüncü adresi, 60 yılı geride bırakan ve Ankara’yla özdeşleşen Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) oldu. Hürriyet Ankara Haber Koordinatörü Deniz Gürel ve Doç. Dr. Savaş Zafer Şahin, Hürriyet Ankara ekibiyle birlikte ODTÜ’de kenti ve üniversiteyi konuştu.