Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İmaj problemimiz kalmadı sıra moda olmaya geldi

    Hürriyet Haber
    18.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 17.01.2006 - 20:24

    Citroen’in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv’in Kia’dan transfer edilen yeni Genel Müdürü Bora Koçak, 2006 yılında 20 bin adet Citroen satmayı hedeflediklerini söyledi. Koçak, 2005 yılında Citroen’in pazar payını artırdıklarını ve Citroen’i yeni yılda yüzde 4.5’lik pazar payına ulaştırmak istediklerini belirterek, "2005 yılında imaj eksikliğinin büyük ölçüde üstesinden geldik. Şimdi moda ve popüler olmak için çalışıyoruz" dedi.

    2005 yılının Temmuz ayında Kia’dan transfer edilerek Citroen distribütörü Baylas Otomotiv’in Genel Müdürü olarak görev yapmaya başlayan Bora Koçak, Citroen’in 2005 yılında pazar payını artırdığını, 2006 yılında ise 20 bin adetlik satışa ulaşarak bu oranı daha da yükselteceklerini söyledi. 2005 yılında düşük faizli kredi imkanları ve rekabetten kaynaklanan kampanyalı indirimlerle iyi bir yılı geride bıraktığımızı belirten Koçak, "2006 yılında ise en büyük önceliği müşteri memnuniyeti ve bayilik teşkilatına vermeyi planladık. Memnun müşteriler yaratamadığımız sürece hedeflediğimiz pazar payına ulaşamayız" dedi.

    Türkiye’de Citroen’i yüzde 4.5’lik bir pazar payında görmek istediklerini sözlerine ekleyen Koçak, şöyle konuştu: "Eğitim ve kaliteye yaptığımız ve yapacağımız yatırımlar sayesinde şebekemizi güçlendirerek 2006 yılında 20 bin adet Citroen satmayı hedefliyoruz. Citroen markası C serisinin gelmesiyle birlikte önemli bir atılım içine girdi. Özellikle kompakt sınıfta yer alan C4 bu atılımda önemli bir rol üstlendi."

    GENÇLER TARAFINDAN TANIYOR

    Koçak ayrıca, belli bir yaşın üzerinde olan tüketiciler tarafından tarihi ve teknolojik özellikleri sayesinde zaten tanınan Citroen markasının bu yenileme sayesinde çok daha genç bir hedef kitle tarafından da tanınmaya ve tercih edilmeye başladığını da söyledi. Yeni modeller olarak C6’nın lansmanının yapılacağını belirten Koçak, C6 için planlanan 2.7 litre HDi dizel motor ile 3.0 litre benzinli motor versiyonları olduğunu söyledi. Koçak, yenilikler için ayrıca şunları söyledi: "2006 yılının üçüncü çeyreğinde ise makyajlanmış olan yeni Jumper pazara sunulacak. Jumper’de orta ve uzun şasi yüksek tavan panelvan ile uzun ve ekstra uzun şasi camlıvan-minibüs modellerini pazarlamayı planlıyoruz. Bu modelde hedefimiz 17+1 minibüs pazarında da yer alabilmek."

    Otomotiv sektöründe çalışmaya başladığı ilk günden itibaren öncelikle müşteri hizmetlerine önem verdiğini belirten Koçak, sadık bir tek müşteri birçok müşteriyi de beraberinde getirir kanısında olduğunu söyledi. Üretim konusunda bir etkileri olmadığından, hizmet konusunda iyi ve farklı olmaları gerektiğini belirten Koçak, Citroen’in bir imaj sorunu olduğunu düşünmediğini de söyledi. Citroen’i Türkiye’de yeterince gündemde ve popüler yapmak zorunda olduklarını söyleyen Koçak, bu markayı yüksek hacimli satış yapan ve çok konuşulan bir marka yapmak istediklerini belirtti. Moda ve popüler olabilmek otomotiv için çok önemli diyen Koçak, Citroen ürün gamı yapısı ve çeşitliliği itibarıyla birden fazla hedef kitleye hitap ettiğini belirtti.

    İkinci ele kurumsal kimlik

    İkinci el piyasasına genel olarak bakıldığında sıfır kilometre araçlara sağlanan indirimler ve ödeme kolaylıkları nedeniyle bir durgunluk olduğunun görüldüğünü belirten Koçak, Citroen’in de bu durgunluktan payına düşeni aldığını söyledi. Bu durgunluktan nispeten daha az etkilenen markalarsa Türkiye’de marka bilinirliğini yeterince oturtmuş ve satış sonrası hizmet ağına güven sağlayabilmiş firmalar olduğunu da belirten Koçak, "Bu durum düşünüldüğünde satış sonrası hizmetler alanında yaptığımız ve yapmayı planladığımız yeni yatırımlarla Citroen markasının da ikinci elde üst sıralarda tercih edilen markalar arasında yer alacağına inanıyorum. Ayrıca, Citroen ikinci elini kurumsallaştırmak yolunda da çalışmalarımız devam ediyor" diye konuştu.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı