İlk hedef İran

Ceyhun KUBURLU
15.04.2016 - 20:38 | Son Güncelleme:

Türkiye’de ayakkabı perakendeciliğinin hızlı bir büyüme yakaladığını anlatan Ayakkabı Dünyası CEO’su Uygar Turcan, “Sektör 10 milyar lirayı yakaladı. Ancak asıl büyüme önümüzdeki yıllarda olacak. Hedefimiz 2017’de İran pazarına girmek” dedi.

Son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan ayakkabı sektörü 2017’de yurtdışı atağına kalkıyor. Sektörün Türkiye’de 10 milyar liralık ciroyu aştığını anlatan Ayakkabı Dünyası CEO’su Uygar Turcan, “Yılda kişi başı ayakkabı satışı 2.6 çift. Bu rakam Avrupa’da 5.7 çift, Amerika’da ise 7’yi buluyor. Sektör olarak alacak çok yolumuz var. 2017’de İran’da mağaza açmayı planlıyoruz. Azerbaycan da hedef pazarlarımız arasında yer alıyor. Türk ayakkabısı dünyada önemli bir noktaya geldi. Bu algıyı kaybetmemeliyiz” dedi.

Ayakkabı Dünyası’nın 2014’te Esas Holding bünyesinde büyümeye başladığını anlatan Uygar Turcan, şu bilgileri verdi: “Türkiye’de 53 mağazamız bulunuyor. 19 şehirdeyiz. Büyükşehirlerde kendimiz mağaza açarken, diğer yerlerde franchise vererek büyümeye devam ediyoruz. Asıl hedefimiz yurtdışı. Bu alanda önceliğimiz İran.”

MART AYI ZOR GEÇTİ

Perakende sektöründe 2015’in durgun olmasına rağmen ayakkabı sektörünün yüzde 5’lik büyüme yakaladığına dikkat çeken Uygar Turcan, “2016’da kur hareketleri ve terör olayları bazı mağazalarda ciroları önemli ölçüde etkiledi. Ancak hem Ayakkabı Dünyası olarak hem de sektör olarak 2016’da büyüme beklentimiz devam ediyor. Mart ayı sektör açısından zor bir dönemdi. Bu dönemde AVM yönetimleri de mağazalara destek verdi” ifadelerini kullandı.
Ayakkabı sektöründe en iyi dönemin eylül, ekim ayları olduğunu belirten Uygar Turcan, şunları söyledi: “Okulların açıldığı dönemde ayakkabı satışları artıyor. Türkiye’de ayakkabı satışlarının yüzde 55’i kadınlara yönelik oluyor. Çocuk ve erkeklerin aldığı pay ise yüzde 45.”

TÜKETİCİ SAHTE İNDİRİMİ YUTMAZ

Tüketicilerin artık gerçek indirim yapan mağazalarla 12 ay indirim yapan mağazaları ayırt ettiğini söyleyen Uygar Turcan, şu değerlendirmeyi yaptı: “Yeni sezon açıldığında yüzde 70 indirim uygulayan mağazalar var. Aynı ürünü üretiyoruz. Ancak tüketici artık bu indirimlere inanmıyor. Gerçek kampanyaları görüyor. Burada önemli olan doğru ürünü doğru zamanda doğru fiyat ile satışa çıkarmaktır.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı