İLK 6 AYDA YÜZDE 65 BÜYÜDÜ

hurriyet.com.tr
13.07.2012 - 14:31 | Son Güncelleme:

Isıtma-soğutma sektörünün lider firmalarından Daikin Türkiye, yılın ilk 6 ayında cirosunu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 65 oranında artırarak, 285 milyon TL’ye yükseltti.

Sektör ortalamasının çok üzerinde büyüyerek yıllık ciro hedefinin yüzde 55’ine ilk 6 ayda ulaşan Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, 500 milyon Euro’luk 2015 hedefi doğrultusunda emin adımlarla ilerlediklerini belirterek, yurt içi ve yurt dışında yeni yatırımlarla büyüyeceklerini açıkladı.

Geçen yıl Airfel’i satın alarak Türkiye ısıtma-soğutma sektörüne giriş yapan dünya klima devi Daikin, 2015 yılı hedefleri doğrultusunda büyümeye devam ediyor.

 
Haziran 2012 sonu itibarıyla 285 milyon TL’ye ulaşan cirosu ile geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 65 büyüme kaydeden Daikin Türkiye, bu yıl ciro hedefinin yüzde 55’ini ilk 6 ayda gerçekleştirdi.

2011 yılını 345 milyon TL ciro ile kapatan ve 2012 yılı için 530 milyon TL ciro hedefleyen Daikin Türkiye, yılın ilk 6 ayında sektör ortalamasının üzerinde büyüme gösterdi. Böylece 500 milyon Euro olan 2015 yılı ciro hedefine emin adımlarla ilerliyor.

DAIKIN TÜRKİYE ÜRÜN GAMINI GENİŞLETİYOR
Önder, yeni yatırımlarla büyüyeceklerini ve Türkiye’nin, Daikin’in global yapılanması içinde etkinliğini artıracağını vurguladı.

Hasan Önder; “Daikin Türkiye’nin de bağlı olduğu Daikin Avrupa bünyesinde 30 şirket faaliyet gösteriyor. Daikin Türkiye, bunların arasında en büyük yatırım yapılan ve gelecek vaadeden şirket olarak öne çıkıyor. Daikin’e bağlı tüm şirketler 5 yıllık planlar doğrultusunda hareket etmektedir. Daikin Türkiye’nin yatırım hedefleri de 2015 yılına odaklı. Bu doğrultuda Avrupa pazarına uygun üretim için Hendek’te bulunan fabrikamızda sezonsal verimliliğe adapte edilmiş, enerji tasarrufu sağlayan inverter split klimaların deneme üretimine başlandı. Daikin Türkiye’nin yatırım hedeflerinden biri de 2015 yılına kadar Japonya ve Belçika’dan sonra, sezonsal verimliliğe uygun VRV sistemlerinin (değişken debili soğutma sistemleri) üretimine geçmek” dedi.

ÜRETİM KAPASİTESİNİ ARTIRIP AVRUPA’DA ŞİRKET SATIN ALACAK
Toplantıda Daikin Türkiye’nin yeni yatırımları ve hedeflerine ilişkin de bilgi veren Hasan Önder, şunları söyledi: “Hendek’te 95 bin metrekarelik arazide bulunan fabrikamızı genişleterek 125 bin açık, 70 bin metrekare de kapalı alan olmak üzere toplam 195 bin metrekareye ulaşmayı ve üretim kapasitemizi artırmayı planlıyoruz. Daikin Türkiye olarak 2013 yılı sonuna kadar Avrupa’da bir ısıtma firması satın almak istiyoruz. Bu yöndeki araştırmalarımız devam ediyor. Soğutma sektöründe dünyanın pazar lideri olan Daikin’in, ısıtma tarafında da global olarak liderliğini üstlenerek, tüm ısıtma stratejilerini Türkiye üzerinden şekillendireceğiz.”

CİRODAKİ HIZLI ARTIŞ, İSTİHDAM HEDEFİNİ 1500 KİŞİYE YÜKSELTTİ
Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, Daikin Türkiye’nin geçen yıl olduğu gibi, bu yılın ilk 6 aylık döneminde de hızlı bir büyüme kaydetmesinin istihdam konusundaki hedeflerini de yukarı taşıdığına dikkat çekti. Önder, “Daikin’in en önemli hedeflerinden biri de Türkiye’deki istihdam sorunun çözümüne bir nebze de olsa katkıda bulunmak. 2011 yılında, satın alma öncesi 424 çalışana sahip olan şirketimiz, bugün çalışan sayısını 550’ye çıkardı. 2015 yılı sonunda hedefimiz 1000 kişiye ulaşmak iken, bu yıl ulaştığımız yüzde 65’lik ciro artışının etkisiyle, istihdam hedefimizi 1500’e çıkardık” dedi.

“A ENERJİ ETİKETLERİ TÜKETİCİYİ YANILTIYOR!”

Önder, A enerji etiketlerinin tüketiciyi yanılttığına dikkat çekerek,"Mevcut durumda, klimaların enerji verimliliği etiketleri, laboratuvar ortamında tek bir sıcaklık değerine göre oluşturulmaktadır. Ancak gerçek hayatta sıcaklık, değişkenlik gösterdiğinden enerji verimliliğinin de tüm yıl boyunca farklı sıcaklıklara göre ölçülmesi ve enerji etiketlerinin tüketiciyi yanıltmaması açısından bu değerlere göre oluşturulması gerekmektedir. Daikin Avrupa’nın iklimlendirme sektöründe yaptığı lobi faaliyetleri sonucunda Avrupa ülkelerinde 2013 yılından itibaren ısıtma ve soğutma cihazlarının gerçek enerji verimliliğini ölçen bu ‘sezonsal verimlilik’ kriterlerine geçilecek. Ürünlerin sezonsal verimlilik kriterlerine uygun olarak tasarlanmasıyla Avrupa’da inverter klima pazarı yüzde 100’e çıkacaktır. Türkiye’nin de Avrupa’daki gelişmelere paralel olarak en geç 2014 yılında bu kriterleri uygulaması önemli bir gerekliliktir" dedi.

 

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı