İkramda lider

Hürriyet Haber
08 Temmuz 2015 - 01:16Son Güncelleme : 07 Temmuz 2015 - 23:56

TÜRKİYE’de bayram dönemlerinde fındık ve fıstık dolgulu çikolata çeşitlerinin büyük ilgi gördüğünü anlatan Yıldız Holding Gıda Grubu Başkan Yardımcısı Mete Buyurgan, 2014 yılında 675 milyon adede yakın ikramlık çikolatanın tüketildiğini anlattı.

İkramlık çikolatada yüzde 33.1 pazar payına sahip olduklarını altını çizen Mete Buyurgan, şöyle konuştu: “Toplam çikolata pazarında olduğu gibi ikramlıkta da liderliğimiz sürdürüyoruz. Ülker’in portföyündeki Ece, dolgulu kategorisinde en büyük paya sahip. Şekerde ise 31 çeşitten oluşan geniş bir kategorimiz var. Klasik şekerlerin yanı sıra, ilk defa Ülker fabrikalarında üretilen yeni markamız ‘Lokumcuk’ en çok tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Bu yıl ‘Lokumcuk’ için limon, mandalina, böğürtlen, elma çeşitlerine nar ve ananas lezzetlerini de ekledik. Çünkü tüketici şekerde farklı tatlar seviyor.”

FİLDİŞİ’NE DESTEK

Ülker’in Türkiye’de, kakao çekirdeğinden başlayarak tüm üretim sürecine hakim marka olduğunu vurgulayan Buyurgan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Fındık Giresun’dan, fıstık Gaziantep’ten geliyor. Yıllık 10 bin ton fındık, 1500 ton Antep fıstığı, 42 bin ton kakao çekirdeği alıyoruz. Özenle tüketicilerimizin damak zevklerine göre üretiyoruz. Kakao üretiminin sürdürülebilir kaynaklardan sağlanması konusundaki çalışmalara katkı sağlamak için Dünya Kakao Vakfı’na Türkiye’den seçilen tek üyeyiz. Ayrıca PACTS (Kakao İzlenirliği ve Sürdürülebilirliği için Üretici Birliği) programının sponsoruyuz. PACTS, kakao üretimi yapan çiftçilerin eğitilmesi, tarım bilimi desteği verilmesi ve yenilikçi üretim uygulamalarının öğretilmesi konularında çalışmalar yapıyor. PACTS’in Fildişi Sahili’ndeki kakao üreticilerinin yaşam ve çalışma koşullarının iyileştirilmesi programına yatırım yapan Yıldız Holding, proje kapsamında seçilen 8 merkezin temiz içme suyuna erişimi için kuyular devreye alınmasını sağladı.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı