« Hürriyet.com.tr
MENÜ

‘İkincilik formülü’ tuttu, Alonso şampiyonluğa yaklaştı

Hürriyet Haber
SON GÜNCELLEME
Sezonun 15’inci ayağı olan İtalya Grand Prix’sini McLaren Mercedes pilotu Juan Pablo Montoya ilk sırada tamamladı. Renault pilotu Fernando Alonso ise yarışı şampiyonluktaki en önemli rakibi Raikkonen’in iki sıra önünde ikinci sırada tamamlayarak şampiyonluk yolunda çok önemli bir adım daha atmış oldu.Alonso, son yarışlarda riske girmeden ikincilikle yetinmesi Raikkonen ile arasındaki puan farkını 27’ye çıkarmasını sağladı. Ferrari’nin kendi evinden puan alamadan ayrıldığı İtalya Grand Prix’sinin en önemli yanı ise start alan 20 pilotun 20’sinin birden finiş görmesi oldu.SEZONUN 14’üncü ayağı olan ve büyük bir başarıyla tamamlanan Türkiye Grand Prix’sinin ardından gözler sezonun 15’inci ayağı olan İtalya Grand Prix’sine çevrildi. Türkiye Grand Prix’sinin son turlarında Montoya ve Alonso arasında yaşanan müthiş çekişmenin bir benzerinin yaşandığı İtalya Grand Prix’sinde gülen taraf Montoya oldu.McLaren Mercedes adına yarışan ve Türkiye Grand Prix’sinde ikinci sıradaki yerini son anda Renault pilotu Fernando Alonso’ya kaptıran Juan Pablo Montoya, İtalya Grand Prix’sinde de büyük bir heyecan yaşadı. Yarışın tamamlanmasına üç tur kala Juan Pablo Montoya aracının sol arka lastiğinde meydana gelen problem nedeniyle sorun yaşamaya başladı. Durum böyle olunca Alonso ile Montoya arasındaki fark yarışın tamamlanmasına üç tur kala hızla azalmaya başladı. Bu sezon İngiltere Grand Prix’sini ilk sırada tamamlayan Kolombiyalı pilot ikinci zaferine rahat giderken yaşadığı bu problem nedeniyle oldukça heyecanlı anlar yaşadı. İKİNCİ BİRİNCİLİKYarışın tamamlanmasına iki tur kala iki pilot arasındaki fark 4.5 saniyeye düştü. Alonso rakibinden daha hızlı zamanlara imza atarken son tur aradaki fark 3.5 saniyeye kadar geriledi. Sol arka lastiği nedeniyle kritik dakikalar geçiren Montoya son turlarda yaşadığı büyük heyecana rağmen yarışı ilk sırada tamamlamayı başardı. Böylelikle Montoya 2005 yılının ikinci birinciliğini ve İtalya Grand Prix’sinde de ikinci galibiyetine elde etmiş oldu. Montoya elde ettiği bu birincilikle Pilotlar Şampiyonası’nda da puanını son yarışlarda gösterdiği performansla 50’ye çıkarmayı başardı.ALONSO ŞAMPİYON GİBİRenault ile 2005 sezonunun flaş ismi olmayı başaran Fernando Alonso ise İtalya Grand Prix’sinin start çizgisinde kendisine ikinci sırada yer buldu. Şampiyonluk yolunda çok önemli bir avantajı elinde bulunduran ve en yakın rakibi Kimi Raikkonen ile arasındaki 24 puan farkına çok güvenen Fernando Alonso start sonrasında da ikinci sıradaki yerini korudu. Şampiyonluk yolunda sezonun geride kalan beş yarışını ilk üç sırada bitirmesi sonucunda amacına ulaşacak olan Alonso, İtalya Grand Prix’sinde bu tür bir sürüş stiliyle karşımıza çıktı. İlk turlardan itibaren Montoya’nın hemen arkasında ve arkasındaki rakiplerden oldukça uzakta yarışı sürdüren Alonso, İtalya Grand Prix’sinin ardından sezonun geride kalan dört yarışı öncesinde avantajını daha da artırmak istiyordu.4 YARIŞ KALDIAlonso, İtalya Grand Prix’sinin sonunda ikinci sırada finiş görerek Pilotlar Şampiyonası’ndaki en önemli rakibi Kimi Raikkonen ile arasındaki puan farkını 27’ye çıkardı. Alonso, böylelikle sezonun geriye kalan dört yarışında şampiyonluk yolunda çok ama çok önemli bir avantajı eline geçirmiş oldu. Alonso elde ettiği bu ikincilikle Pilotlar Şampiyonası’ndaki puanını da 103’e çıkardı. Renault adına yarışan bir diğer pilot olan Giancarlo Fisichella ise kendi evinde yarıştığı İtalya Grand Prix’sinde üçüncü olarak podyuma çıkmayı başardı. Fisichella bu sonuçla sezonun ilk yarışı olan Avustralya Grand Prix’sinde elde ettiği galibiyetin ardından ikinci kez podyuma çıkmış oldu.Raikkonen yine şansızlık kurbanıSezonun 15’inci ayağı olan İtalya Grand Prix’sinde McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen sıralama turlarında yine motor problemi yaşadı. Daha önceki birkaç yarışta da olduğu gibi Kimi Raikkonen sıralama turlarının ardından motor değiştirdiği için arka sıralara gerilemekten kurtulamadı. Aslında Kimi Raikkonen, İtalya Grand Prix’sinin sıralama turlarında en iyi zamanı yaparak önemli bir avantajı eline geçirdi ama daha sonrasında motor değiştirdiği için start çizgisinde kendisine 10 sıra cezalı olarak 11’inci sırada yer buldu. Sıralama turlarında ikinci iyi zamanı yapan McLaren Mercedes’in bir diğer pilotu Juan Pablo Montoya ise takım arkadaşının yaşadığı bu olayın ardından kendisini start çizgisinde ilk sırada buldu. Yarışta start verildiğinde kontrollü bir sürüş gerçekleştiren Kimi Raikkonen bu sırada da 11’inci sıradaki yerini koruyarak İtalya Grand Prix’sinin kalan turlarına devam etti. Geçiş imkanının çok fazla olmadığı Monza Pisti’nde koşulan yarışta Raikkonen şampiyonluk için önemli bir sonuç elde etmek istiyordu. Yarış içinde stratejilerle bir anda bunu elde edebilecek gibi görünen Kimi Raikkonen ilk pit-stopunun ardından büyük bir şok yaşadı. Yarışın tamamlanmasına 26 tur kala sol arka lastiğinde problem yaşayan Raikkonen hiç beklemediği bir pit-stop daha yapmak zorunda kalınca beklediği çıkışı yapamadı. Ancak Raikkonen yaşadığı bu şanssızlığa rağmen üst sıralara tırmanmayı başardı. Raikkonen bundan sonra yaşadığı spine rağmen yarışı dördüncü sırada tamamladı ama Alonso ile arasındaki puan farkının artmasına engel olamadı.Kendi evlerinde sıfır çektilerBu sezon en büyük hayal kırıklığını yaşayan ve yaşatan Ferrari pilotu Michael Schumacher takımının evinde de beklenen çıkışı yapamadı.Yarış öncesinde de bu yarışta başarılı bir sonuç elde etmek istediklerini ama bunun için çok umutlu olmadıklarını dile getiren Michael Schumacher sıralama turlarında yedinci iyi zamanı yaptı. Önümüzdeki sezondan itibaren BAR Honda Takımı adına mücadele edecek olan Ferrari’nin bir diğer pilotu Rubens Barrichello ise sekizinci iyi zamana imza atarak yarışa başladı. Yarışta start verildiğinde de iki Ferrari pilotu önlerinde start alan Toyota pilotu Jarno Trulli’yi geride bırakmayı başardı. Yarışın ilerleyen turlarında da yerlerini koruyan Ferrari pilotları yine Renault ve McLaren Mercedes pilotlarının arkasında kaldı. İlerleyen turlarda Ferrari pilotları diğer rakiplerine de geçilmekten kurtulamadı. Schumacher yarışı 10’uncu sırada tamamlarken, Barrichello ise 12’nci sırada finiş gördü. Durum böyle olunca Ferrari Takımı kendi evinden puansız ayrılmış olmanın üzüntüsünü yaşadı.F1’de Türkiye’nin yankıları sürüyorİtalya Grand Prix’sinde de büyük bir başarı ile gerçekleştirelen Türkiye Grand Prix’sinin yankıları devam etti. Özellikle İstanbul Park Pisti’ne yöneltilen övgülerle gündeme gelen Türkiye Grand Prix’si ile ilgili en önemli açıklama Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) Başkanı Max Mosley’den geldi. Max Mosley yaptığı açıklamada son teknoloji ürünü olan İstanbul Park Pisti’nde muhteşem bir çekişme yaşandığını dile getirdi. Yepyeni bir pistte yaşanan bu çekişmenin aslında Formula 1’de nasıl bir heyecan yaşandığının en önemli göstergesi olduğunu dile getiren Mosley, diğer pistlerinde böyle olması durumunda Formula 1’de müthiş bir çekişmenin izlenebileceğini belirtti.
Bunları da Beğenebilirsiniz
İlişkili Haberler