Gencallar'da ikinci kuşak mucizesi

Güncelleme Tarihi:

Gencallarda ikinci kuşak mucizesi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2016 20:12

Türkiye’nin en iddialı ‘çok katlı mağazacılık’ perakendecilerinden Gencallar, altı yıldan beri ikinci kuşak tarafından yönetiliyor. Ahmet ve Osman Gencal, bu sürede kendi çözümleriyle ciroyu 39 milyon liradan 126 milyon liraya, taksit müşterisi sayısını 350 binden 750 bine taşımayı başardı.

Haberin Devamı

TÜRK aile şirketlerinin en büyük sorunu olan ‘ikinci kuşakla büyüme’ konusunda en başarılı örneklerden biri çok katlı mağazacılıkta iddialı Gencallar’da

Gencallarda ikinci kuşak mucizesi

ortaya kondu. Altı yıl önce şirketin başına geçen Ahmet Gencal, kardeşi Osman’ın da desteği ile ciroyu 39 milyon liradan 126 milyon liraya taşımayı başardı. Aynı sürede Gencallar’a özel taksitkart ile alışveriş yapan sadık müşteri sayısı 350 binden 750 bine yükseldi. Ahmet Gencal şöyle anlatıyor Gencallar’ın öyküsünü:

TRABZON, SAMSUN, İSTANBUL
“40 yıllık şirketiz. Trabzonluyuz, büyük bir sel felaketinden sonra dedemler Samsun’a göç etmiş. İsmet dedemiz pazarlarda manifaturacılık yapan esnafmış ve 6 kardeş birlikte çalışıyorlarmış. Samsun’a geldikten sonra dönemin efsane mağazaları Sümerbank’a özenerek, biraz da taklit ederek, Samsun’da ‘Sümer Manifatura’ adıyla mağaza açmış. Mağazayı stratejik olarak, ilçelerden ve köylerden alışverişe gelenlerin Samsun’a giriş yaptığı yerde açmış. İstanbul’dan ürün alıp satıyormuş. İşleri çok iyi gitmiş, İstanbul’da daha büyük üreticilerle tanışmış işi daha da büyütmüşler. Benim annem ve babam amca çocuklarıdır. Önce annemin babası (Turgut) 1966’da İstanbul’a geliyor, Sirkeci’de Huzur Giyim’i kuruyor. 1975’te de babamın babası (İsmet) İstanbul’a geliyor ve o da Kadıköy’de Gencallar’ı kuruyor. Benim de ilk yöneticilik tecrübem Kadıköy Gencallar’da oldu.

TAKSİTLİ ALIŞVERİŞLE BÜYÜDÜK
Biz de iki kardeşiz. Osman kardeşim benimle birlikte. Biz eğitimle çalışma bir arada yürüdük. Babam, okullar kapanır kapanmaz bizi mağazaya götürürdü. İyiki de öyle yapmış. Gencallar, 1985’e kadar Kadıköy tek mağazaydı. İkinci mağazayı Ümraniye’de açtık ve departmant store (çok katlı mağaza) yapısı pekişti. O zamanlar, bireysel tüketici için bankalar ve kredi kartları ulaşılamazdı. Piyasada taksitli alışveriş başladı. Yenikaramürsel ile başlayan bu sürece Huzur ve ardından Gencallar eklendi. Müşteriye taksit kartlar çıkararak alışverişi büyüttük ki şirket olarak büyümemizde taksitli sistem büyük etkendi. 10 taksite kadar çıkabiliyorduk. 2009 sonunda ben yönetimi alınca taksitli alışverişi analiz ettim ve gördüm ki bizim asıl dinamiğimiz aynen devam ediyor. Sistemi daha da geliştirdik. Bu yıl sonu itibariyle 150 milyon lira ciro hedefimiz var.
Gencallarda ikinci kuşak mucizesi

Geçen yıl ilk kez İstanbul dışına Adapazarı’na açıldık. Gebze vardı ama onu İstanbul gibi gördük hep. İzmit’te de çok yakında Gencallar açılacak. Mağaza sayımız şu anda 10, yıl sonunda 12 olacak. Son dönemde AVM’lerden çok talep geliyor. Çünkü B, C Grubu müşteriye hitap eden büyük mağaza kalmadı gibi. Bizim AVM’de de stratejimiz 1500 metrekare üstü mağazalar açmak. Gaziosmanpaşa’daki mağzamız 5 bin metrekare. Toplam perakende satış alanımız 28 bin metrekareye ulaştı. Bu sene sonunda 32 bin metrekareye çıkacak. Bayrampaşa’da da (Axes içinde) Haziran-Temmuz gibi açıyoruz.”

Haberin Devamı

NASIL BAŞARDIK?
AHMET Gencal, hızlı büyümenin sırrını şöyle özetliyor: “Önceden ciro önemliydi. Baktık ki çok ciro kârlı değilse anlamsız. Daha kârlı cironun formülünü kendi içimizde aradık. Dışardan danışmanlıklar aldık. Taksitkartı, insan kaynaklarını, satış pirim sistemlerimizi ve diğer verimlilik alanlarını elden geçirdik. Mağaza yöneticilerinden kat sorumlularına kadar ‘sürekli eğitim’ programı başlattık. Çalışan motivasyonu için uzun vadeli hedeflerimizi belirledik ve hem prim hem de kariyer fırsatlarını yeniden tanımladık. Personel devir hızı düşerken işe daha odaklı bir personel yapısı oluştu. 2023 yılı hedefimiz 527 milyon lira cirolu bir şirket olmak. Her yıl 1 mağaza açarak buna ulaşırız. Hayalimiz ise 1 milyar lira ciroyu aşmak. Şu anda 70’den fazla tedarikçimiz, 18 bin kadar ürün çeşidimiz var. Tüm sistemlerimiz için kendi yazılımlarımızı geliştiriyoruz. Bir yerde mağazayı açmadan 25 kişilik ekip oraya gidiyor ve 25 bin yeni taksit müşterisi oluşturuyor. Bütün markaları kendi mağazalarındaki fiyatlarla ama taksit imkânıyla satıyoruz. Batık risk oranımız yüzde 1.5’i hiç geçmiyor. En sağlam müşterimiz ise ev hanımları.”

Haberin Devamı

sozdemir@hurriyet,com.tr



 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!