İki silindir mucizesi

Hürriyet Haber
30.09.2015 - 15:26 | Son Güncelleme: 30.09.2015 - 15:26

150 HP güç üreten ve ekonomik tüketim için iki silindirini kapatan ACT motoru ve DSG şanzımanıyla Leon, sportif ruhunu da açığa vuruyor.

Seat Leon, tasarım konusunda yaşadığı değişimin sonrasında eleştiri oklarının hedefinde olmuştu. Walter de Silva’nın elinden çıkan ikinci neslin kendine has tasarımı, herkes tarafından çok sevilmişti ve yoluna da bu şekilde devam edeceği düşünülüyordu. Fakat Seat tasarımcıları herkesi ters köşeye yatırdı ve üçüncü nesil Leon’u, bildik Avrupalı kompakt çizgilerle karşımıza çıkardı. Zamanla ve gözler alışınca, eleştiriler de azaldı ve Leon yoluna emin adımlarla devam etmeye başladı. Risk buydu ve bence de Seat yönetimi iyi bir karar vermiş ve karşılığını da almıştı.

Test parkurunda bu hafta Seat Leon en iddialı seçeneklerinden biriyle yer aldı. Cupra versiyonu da bulunan Leon, beş kapılı standart hatchback gövde tipinin güçlü versiyonunu da, FR olarak karşımıza çıkardı. Araçta görev yapan 1.4 lt benzinli ünite tam 150 HP güç üretiyor. Yazının ilerleyen kısımlarında performansla ilgili bilgileri vereceğim ama şimdiden, 74.500 TL’lik fiyat etiketiyle kompakt HB sporcunun göreve hazır ve sınavı geçtiğini söylemem gerekiyor.

İki silindir mucizesi
Yaşam alanı konusunda özgünlük bekleyenler yine hayal kırıklığı yaşayacak. VW bunu ne zaman değiştirecek bilmiyorum ama grubun tamamının aynı tasarımı kullanması yakın zamanda kötü etkiler gösterebilir gibi görünüyor. Artık bu tip özgünlük yoksunu tasarımlar yerini iddialı detaylara bırakmaya başladı bile.

Tasarım konusunda Avrupalı hatlara bürünen Leon, bu hatlarıyla kaliteli de görünüyor. Aydınlatma grubu detaylarıyla da iyi bakışlara sahip olan bir otomobil, ayrıca bu sınıftaki Full LED farları sunan ilk araç olması da önemli bir ayrıcalık. Zaten genlerinde iyi giyimli olmak var ve bu genlerinin verdiği avantajı da sonuna kadar kullanıyor.

Neyse gelelim asıl konumuza. Leon FR, test parkına dahil olduğu anda heyecan duyduğum bir otomobil olmayı başardı. Bilindik bir Leon olmasına rağmen sportif beklentilerimi de yanıtlayacak olması iştahımı kabarttı. 1395 cc hacmindeki turbo benzinli ünite 5000 d/d’de 150 HP güç üretince heyecanlanmamak mümkün değildi. 1500 gibi alt bir devir bandında sunulan 250 Nm gibi yine iddialı bir tork değeri heyecanımı artırdı. Bu motor seçeneği ve 7 ileri oranlı DSG şanzımanla en hızlı Leon olma unvanını elinde bulundurması onu gözdelerden yapmaya rahatlıkla yetiyor. Elbette bu motor seçeneğinin sadece performans özelliğinden söz etmek büyük haksızlık olur.

VW’nin 1.4 lt ACT benzinli ünitesi ekonomik kullanım gerektiği zamanlarda, alt devirlerde ve sabit hızla ilerlerken, 4 silindirden ikisini kapatarak 2 silindirli kullanıma geçiyor. Bunu sürüş sırasında yaşanan trafik şartlarına göre yapıyor ve gösterge panelinden 2 silindir kullanarak ilerlemeye başladığını sürücüye bildiriyor. 2 silindirin kapanmasıyla birlikte elbette tüketim konusunda ciddi bir avantaj da elde edilirken, trafik sıkışıklığında çevreyi daha az kirletme konusunda da etkin bir rol oynuyor. Performans istendiğindeyse kapalı olan 2 silindir çok hızlı bir şekilde devreye alınıyor. Son dönemlerin en önemli teknolojik yeniliklerinden biri olan bu sistem sayesinde, 150 HP güç üreten bir ünite olmasına rağmen, 100 km karma yol şartlarında test ettiğimde, 5.8 litre gibi bir yakıt tüketim sonucuna imza attı.

İki silindir mucizesi
Performans konusundaysa bu ünite ve DSG şanzıman birlikteliği gerçek birer usta. Açıklanan fabrika verilerine göre 8 saniyede 0-100 km/s hıza ulaşıyor. Yapmış olduğum ölçümlerde, hava şartlarının da çok sıcak gitmesinin de etkisiyle, 8.7 saniye gibi bir sonuca imza attım ama bu bile son derece iyi. Son hızı 215 km/s olarak açıklanıyor ve bu hıza ulaşma isteği konusunda da son derece etkin. Sürüş sırasında arka taraftan gelen sert vuruntu sesleri sürüş karakteri konusunda dikkatimi çeken bir detay oldu. Çukur geçişleri sırasında da konforu biraz arka planda bırakıyor. Yönlendirme kabiliyeti açısından beklentilerimi zorlanmadan karşıladı. Sessizlik konusundaysa daha iyi rakiplerinin olduğunu belirtmek isterim. Yüksek hızlarda yapılan sürüşler sırasında gürültü beklediğimden biraz fazlaydı.

Sonuç

Kompakt HB sınıfında yer alan araçlar arasında en güçlü seçeneklerden biri karşımda. Cupra versiyonu olmasına rağmen bildiğimiz Leon’un 150 HP güç üreten bir versiyonunun olması çok iyi bir atak oldu. DSG şanzımanla birlikte satış fiyatını da iyi buldum. Fiyakalı halini standart Avrupalı çizgilere bırakmış olsa bile bu Leon iş yapar. Motorun iki silindirini (ACT) ekonomi için kapatması da önemli bir avantaj yaartıyor.

+Motor, ekonomik tüketim, performans, ara hızlanmalar, şanzıman, sürüş güvenliği, kaliteli görünüm, iç mekan kalite seviyesi

-Özgünlük eksikliği, yüksek hızda gürültü, çukur darbeleri

Teknik veriler Seat Leon 1.4 TSI 150 HP

Motor (tip/silindir sayısı)Sıralı/4

Yerleşim Önde enlemesine

Supap/eksantrik sayısı 16/2

ÇapxStrok 76.5x75.6 mm

Motor hacmi 1390 cc

Maksimum güç 150 HP-5000 d/d

Maksimum tork 250 Nm-1500-3500 d/d

Son hız 215 km/s

0-100 km/s hızlanma 8.0 sn

Şanzıman 7 ileri otomatik

Aktarma Önden çekiş

Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/disk

Lastikler 225/45 R17

Tüketim (fab. ver.) 4.2/4.7/5.6 lt/100 km

Depo kapasitesi 50 lt

Bagaj hacmi 380 lt

Garantiler Seat Leon 1.4 TSI 150 HP

Mekanik 2 yıl

Boya 3 yıl

Pas 6 yıl

Yol yardım (0212) 335 04 35

Periyodik bakım 15 bin km

Test verileriSeat Leon 1.4 TSI 150 HP

Performans 0-50 km/s 4.0 sn

0-100 km/s 8.7 sn

0-130 km/s 12.9 sn

0-400 m 14.9 sn

Ara hızlanma 60-100 km/s 7.9 (D’de)

80-120 km/s 8.8 (D’de)

Ağırlık 1188 kg

Dönüş çapı 10.7 m

Frenler 100-0 km/s soğuk 39.4 m

100-0 km/s sıcak 39.7 m

Gürültü 50 km/s 59 dB(A)

100 km/s 64 dB(A)

130 km/s 68 dB(A)

Tüketim 5.8 lt

Menzil 862 km

Donanımlar Seat Leon 1.4 TSI 150 HP

Havayastığı sürücü/yolcu/yan S/S/S

Radyo/CD çalar S

ABS S

ESP S

Klima S

Elektrikli ön/arka cam S/S

Ölçüler Seat Leon 1.4 TSI 150 HP

Uzunluk 4271

Genişlik 1816

Yükseklik 1444

Aks mesafesi 2634

Etiketler: araba , motor , seat leon


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı