İki dev akaryakıt istasyonu için büyük kavga

Dinçer GÖKÇE
06.09.2013 - 09:57 | Son Güncelleme:

Metro Holding’in patronu Galip Öztürk ve Türkiye Jokey Kulübü’nün ( TJK ) eski genel sekreteri Uğur Alp Atan, İstanbul’un en işlek iki akaryakıt istasyonu için karşı karşıya geldi. Büyük İstanbul Otogarı’nın Kuzey ve Güney yönünde bulunun iki istasyonda, Öztürk’ün sahibi olduğu şirketin lisansı ile faaliyet gösteren Atan’ın sözleşmesi tek taraflı feshedildi. Atan, piyasa değeri 107 milyon lira olan halka açık MEPET’in iflasını istedi, başka bir mahkemede ise 16 milyon liralık alacak davası açtı. MEPET’in avukatları ise asıl alacaklının kendileri olduğu savunması yaptı.

Geçtiğimiz günlerde bünyesine, üst düzey yönetici olarak, MÜSİAD eski Başkanı Ali Bayramoğlu ve Kızılay eski başkanı Tekin Ali Küçük’ü katan Metro Holding, akaryakıt istasyonlarında ortaklık yaptığı bir şirketle karşı karşıya geldi.

İKİ İŞLEK İSTASYON

Davalara konu istasyonlar İstanbul’un en işlek istasyonları olarak gösteriliyor. Her iki istasyonun günlük ortalama satışı 70 bin litre olarak hesaplanıyor. Otogar’ın Kuzey ve Güney kesiminde yer alan ve her gün binlerce aracın ürün aldığı iki istasyonun işletilmesi için Uğur Alp Atan’ın şirketi Otogar Akaryakıt Ürünleri şirketi ile sözleşme yapıldı.

Piyasa değeri 107 milyon lira seviyesinde olan halka açık MEPET Metro Petrol ve Tesisleri A.Ş. ve Otogar Akaryakıt şirketleri arasındaki ilk sözleşme 22 Aralık 2008’de düzenledi. Taraflar arasında düzenlenen 12 Mart 2010 tarihli sözleşmeye göre ise söz konusu istasyonların işletmesi Mayıs 2019’a kadar Otogar Akaryakıt ’ta olacaktı. Sözleşme hükümlerine göre ise her iki istasyon için MEPET’e aylık 60 bin lira kira ve gelirin belli bir bölümü ödenecekti.

METRO HOLDİNG'E İKİNCİ BÜYÜK TRANSFER

SÖZLEŞME FESHEDİLDİ
Ancak taraflar arasında bir süre sonra anlaşmazlık çıktı, MEPET tarafı istasyonların boşaltılmasını talep etti. Geçtiğimiz 28 Mayıs günü ise MEPET tarafı noterden gönderdiği ihtarname ile sözleşmenin tek taraflı feshedildiği bildirdi. Fesih gerekçesini ise ödenmeyen 685 bin lira borç gösterildi. İhtarnameden iki gün sonra da, MEPET’in talebi üzerine, dağıtım şirketi istasyonlara akaryakıt vermeyi kesti.

MEPET’İN İFLASI İSTENDİ
Taraflar bu süreçten sonra haklarını icra daireleri ve mahkemelerde aramaya girişti. Otogar Akaryakıt, avukatı Şevket Çelik aracılığı ile İstanbul Anadolu 17. Asliye Ticaret Mahkemesi’ne MEPET’in iflas istemi ile dava açtı. Dava başvuru dilekçesine MEPET’in toplam 5 milyon 266 bin lira borcu olduğu iddia edildi. Mahkeme dava başvurusunu kabul etti. Dosyayı esastan görüşmeyi gündemine aldı. Duruşma için ise 6 Kasım’a gün verdi. Aynı davaya bir bankanın da müdahil olduğu anlaşıldı.

‘ASIL ALACAKLI BİZİZ’
Bir diğer dava ise İstanbul 45. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde açıldı. Bu davada da Mayıs 2019’a kadarki kâr kayıpları da eklenerek 16 milyon liralık alacak davası açıldı. Davalı MEPET’in avukatları ise mahkemeye sundukları savunma dilekçesinde, talep edilen alacak tutarının hukuki dayanaktan yoksun olduğunu ve asılsız olduğunu öne sürdü. Dilekçe, asıl borçlunun Otogar Akaryakıt olduğu borç miktarının ise 685 bin lira olduğu bildirildi.

İSTASYONLAR ATIL KALDI
Aynı konu ile ilgili MEPET tarafı bir diğer davayı İstanbul 23. ATM’de açtı. Açılan dava sonrası ise mahkeme 18 Temmuz’da tedbir kararı verdi. Anılan kararda, iki akaryakıt istasyonu yediemin olarak akaryakıt dağıtım şirketine verildi. Ancak bu karar uygulanamadığı için hükümsüz kaldı. Her iki istasyon da 1 Haziran’dan bu yana atıl durumda.

dgokce@hurriyet.com.tr


Etiketler: tjk , Galip Öztürk


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı