IKEA’nın gelişi Mudo Concept’e yaramış

Güncelleme Tarihi:

IKEA’nın gelişi Mudo Concept’e yaramış
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2005 00:00

IKEA Türkiye’ye geldiğinden beri sektördeki diğer firmalar nasıl etkilendi, satışları düştü mü diye araştırmalar, haberler yapılıyor ya, IKEA ’nın gelişi Mudo Concept’e yaramış, orası belli. Ama elbette yaptıkları akıllı manevralar sayesinde.İndirimi kaçırmamak için Concept’in en büyük mağazası olan Maslak’a gittim geçenlerde. Üç katlı mağazanın ilk katında pek bir değişiklik yok. Farkı ikinci kata çıkınca anlıyorsunuz. IKEA mağazasını görenler bilir. Satılan ürünlerin birbiriyle en uyumlu ve verimli nasıl kullanılacağını göstermek amacıyla düzenlemiş model odalar vardır mağazada. Mudo Concept de böyle bir uygulamaya geçmiş. Altı farklı temada oda hazırlamışlar mağazanın içine. Biri romantik, biri Uzakdoğu temalı, bir diğeri modern, öteki retro. İşe de yaramış hakikaten. Mağazadaki satış görevlileri ile sohbet ettik. Mudo Concept’ten mobilya alışverişini ağırlıklı olarak dekoratörlerin yaptığını söylediler. Kendi evi için mobilya alanlar da var ama daha az sayıda. Bu müşteriler hayal güçlerini kullanmak yerine, mobilyaları mağazada gördüğü ve hoşlandığı şekilde kullanmayı tercih ediyormuş. Yani bir yatak mı beğendi, onu yanındaki komodinler ve üzerindeki nevresim, yastık, örtü ile birlikte almak istiyormuş. Ya da ne bileyim bir sehpa beğeniyorsun, üzerindeki vazo ve küllükleri ile birlikte alıyorsun. Bu tip müşteri için hazır kurulmuş odalar bulunmaz nimet tabii. MÜKEMMEL KATALOGBir de katalog meselesi var. Ben hiçbir sene Mudo Concept’in bu seneki kadar iyi kataloglar bastığını görmemiştim. Satılan hemen hemen tüm ürünlerin fotoğrafları, fiyatları ile birlikte veriliyor. Üstelik farklı müşteri kitlelerini yakalamak için farklı kapaklarla bastılar katalogları. Bahçesiyle ilgilenen için bahçe temalı kapak, eviyle ilgilenen için oturma odası temalı kapak düzenlediler. Eh tabii bu da IKEA ’ya karşı alınmış bir önlem. Biliyorsunuz IKEA kataloğu dünyanın en fazla baskı yapan yayını. Bu yıl 24 dilde ve 31 ülkede basıldı. Evindeki kanepeye yayılıp, rahat rahat kataloğu karıştırarak ne alacağına, kaça alacağına karar vermek insanların hoşuna gidiyor. Üstelik katalog sayesinde gönderdiğiniz her eve bir mağaza açmış oluyorsunuz. İŞTE RAKAMLARYazının başından beri IKEA , Mudo Concept’in işine yaradı deyip duruyorum, bu tespiti rakamlarla da ispatlamak lazım. Concept’in satışları geçen seneye oranla bu yıl yüzde 40 artmış. İndirim döneminde ise bu satış yüzde 50’yi bulmuş. Bu arada en fazla hangi ürünler satıyor bilmek ister misiniz? Yapma çiçekler. Anlaşılan Türk halkı çiçek sulamak yerine çiçek tozu almayı tercih ediyor. Aslında hakkını yememek lazım, Mudo’da satılan çiçekleri gerçeklerinden ayırmak oldukça zor. Bir arkadaşımın evine gelen annesi, saksıda duran yapma çiçekleri sulamaya kalkmıştı bir kez. Bu arada son bir bilgi; IKEA ’nın yeni kataloğu eylül ortasında dağıtılmaya başlanacakmış, haberiniz olsun.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!