Övünmek gibi olmasın

Güncelleme Tarihi:

Övünmek gibi olmasın
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 26, 2012 10:07

Haberin Devamı

Yayın yönetmenlerinin ve yöneticilerin, kendi gazetelerini öven ‘ticarî’ yazılarından ben de hazzetmem.. Ama – gazeteciyiz, haber her şeyden önemli - bu bilgileri, övünmek için değil, özellikle profesyonel okurlar ve reklamveren için haber değeri taşıdığından, sizlerle paylaşmak görevim. Onun için ilk kez karşınıza Hürriyet İK’nin yayın koordinatörü sıfatıyla çıkıyorum.

*

15 ve 16 Şubat'ta Lütfü Kırdar'da Management Center Türkiye'nin (MCT) düzenlediği İK Zirvesi yapıldı. Arkadaşlarım 120 katılımcıyla küçük bir anket yapma fırsatı buldular.

Zirveye katılanların çoğu, insan kaynakları uzmanları ve konuya ilgi duyan kamu veya özel sektör yöneticileriydi. Aralarında eğitimciler de vardı.

Sonuçlar bizi fazlasıyla mutlu etti.

Bir defa katılımcıların yüzde 95'i Hürriyet İK'yı okuduklarını söylüyorlar.

Her pazar mutlaka okuyanların oranı % 48. Neredeyse her 2 kişiden biri.

Her pazar olmasa da ‘okuyorum’ diyenlerin oranı % 47.

Hürriyet İK okumayanların oranları % 5. Üçte ikisi Hürriyet gazetesi almayanlar, bir de 'vaktim yok' diyen bir katılımcı.

'Yaptığınız gazeteyi beğenmiyorum onun için okumuyorum' diyen, 120 kişide 1 kişi çıktı yani % 1 bile değil. Nazarlık kabilinden.

*

Hürriyet İK okurlarının % 3,5'i yaptığımız gazeteyi beğenmediklerini söylüyorlar. Ama İK etkili bin yayın olmalı ki, okumadan da edemiyorlar.

Bundan 'Okurların % 96,5'i gazetemizi beğeniyor' sonucu çıkarmayacağım: durum biraz onu gösterse de! J

*

Peki Hürriyet İK okuyanlar özellikle hangi haberleri okuyor?

Dediğim gibi, İnsan Kaynakları zirvesi olduğu için, katılımcılar arasında eğitimci azdı; eğitim haberlerimize haksızlık olsa da, cevapların dağılımı şöyle:

Haberin Devamı

Kapak haberleri: % 51
İş ve yönetim haberleri % 57
İnsan kaynakları konulu haberler % 66
Atama ve terfi haberleri % 41
EÄŸitim haberleri % 40
Köşe yazarları % 46

(Birden fazla cevap verenler olduğu için toplam 100'dan fazlardır.)

*

Bu arada, Hürriyet İK'nin reklam servisi de, en az yazı işleri kadar yürekliydi. 'Hürriyet İK'da yayımlanan ilanlara da göz atıyor musunuz?' diye sormamıza ses etmediler.

Kendilerine güvenmekte haklıymışlar, çünkü mini anketten yüzlerinin akıyla çıktılar:

Hürriyet İK'yı okuyanların % 92'si Hürriyet İK'da yayımlanan ilan ve reklamlara göz attıklarını söylediler.

Hürriyet İK'daki ilanlara mutlaka göz atarım % 46
Eleman alacağım zaman bakıyorum % 20
Sektörde kimin hangi elemanı aradığı konusunda fikir edinmek için göz atıyorum % 42
Eskiden göz atardım artık bakmıyorum ve Eleman ilanları beni ilgilendirmiyor diyenlerin oranı ise toplam % 8! Bunlar da muhtemelen eğitimciler yani personel alımıyla ilgisi olmayanlar.

(Birden fazla cevap verenler olduğu için toplam 100'dan fazlardır.)

Demek ki Hürriyet İK okurlarının % 90’ı eleman ihtiyaçları olmadığı yahut iş aramadıkları zaman bile açıp, ilanlara bakıyorlar. Çünkü yaptığımız anket ve araştırmalardan biliyoruz ki, özellikle çalışan okurların ve üniversite öğrencilerinin gözünde ‘hangi sektörde, hangi şirket, hangi pozisyonlar için eleman arıyor?’ ; bu bilginin ciddi haber değeri var.

Yani ilan veren şirketler, bu yolla sadece eleman aramış olmuyorlar, tıpkı haberleri yayımlanmış gibi, sektörle ve kamuoyuyla ciddi ‘kurumsal iletişim’ kurmuş oluyorlar.

Eh, söz konusu mecra (yani övünmek gibi olmasın Hürriyet İK) insan kaynakları zirvesine katılacak kadar sektörün içinde olan her 100 profesyonelden 95’i tarafından % 96,5 oranında beğenilerek okunuyorsa…

Söz konusu mecra (yani övünmek gibi olmasın Hürriyet İK) her pazar yüzbinlece Hürriyet okuruna erişiyorsa…

Bu söylediklerimin ne anlama geldiğini bilen bilir!

*

Her halükarda, beÄŸenerek okuyanlara sonsuz teÅŸekkürler. Her gün size daha iyi bir Hürriyet Ä°K sunmak için çalışıyoruz.Â(*)

Sayınız çok az da olsa, beğenmeyen ve/veya okumayanlar, dürüst eleştirileriniz için size de teşekkürler! Size de gazetemizi beğendirmeye ve okutmaya çalışacağız.


(*) Aynı mini anketimizde ‘İnsan kaynakları uzmanlarının gündeminde hangi konular var? Hürriyet İK’da hangi konuların ele alınmasını isterdiniz?’ diye sorduk. Birbirinden ilginç cevaplar ve öneriler aldık. Tabii ki görüş ve beklentilerinizi dikkate alacağız.

Haberin Devamı

 

*
 *    * 

 

İNTERNET SİTEMİZİ GÖRDÜNÜZ MÜ?

Hürriyet Ä°K’nın artık bir internet sitesi var, biliyorsunuz. Adresi, http://www.hurriyet.com.tr/ik/ÂÇok yakında bu tür vesilelere ve anketlere de gerek kalmadan, internet sitemiz üzerinden, isminizi de vererek, Hürriyet Ä°K ve haberler hakkında yorumlarınızı, eleÅŸtirilerinizi, önerilerinizi bizimle paylaÅŸabileceksiniz. Sitemizin asıl hedefi, mevcut Ä°K portallarına ve sitelerine bir yenisini eklemek deÄŸil, Hürriyet Ä°K okurları ve sektör profesyonelleriyle iletiÅŸimimizi sürekli, düzenli hatta kurumsal hale getirmek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!