Unilever işe alımları dijitalleştirdi

Güncelleme Tarihi:

Unilever işe alımları dijitalleştirdi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2016 11:21

Omo, Algida, Cif, Dove, Yumoş gibi markaları bünyesinde barındıran Unilever, Y kuşağının taleplerine cevap vermek için işe alım sürecini tamamen dijitalleştirdi. Başvurudan, video mülakata tüm işe alım süreçleri online olarak yürütülüyor.

Haberin Devamı

Unilever işe alımları dijitalleştirdi
Unilever Türkiye’de, merkez ve Sarıgazi ofisleri, 10 satış ofisi ve 8 fabrika dahil olmak üzere, 5 bini aşkın kişi çalışıyor. Şirket, 2017’de pazarlama, iş geliştirme, tedarik zinciri gibi farklı pozisyonlarda çalışmak üzere yaklaşık 300 yeni çalışanı daha bünyesine katacak.
Çalışanların çoğu 25-35 yaş aralığında olan Unilever Türkiye, en iyi yeteneklere ulaşmak için online oyunların ve video mülakatlarının dahil olduğu yeni bir dijital işe alım programını hayata geçirdi. Dijital işe alım sistemi ilk kez Unilever Geleceğin Liderleri Programı için kullanılmaya başlandı. 2017 yılında dijital işe alım süreciyle yaklaşık 90 yönetici adayı ve stajyerin işe alınması hedefleniyor. 15 Ocak’a kadar web sitesi üzerinden başvuru yapılabiliyor. Unilever’de dijital işe alım süreci 4 aşamada gerçekleşecek:

Online Başvuru: Adaylar, süreci kolaylaştırabilmek için LinkedIn hesaplarıyla bir online başvuru formu dolduruyor ve bir e-posta veya SMS ile teslim alındığına dair teyit alıyorlar.

Profil Değerlendirme: Online başvurusu olumlu olarak değerlendirilen adaylardan toplamda 25 dakikayı aşmayan 12 kısa online oyun oynamaları isteniyor. Adayların bu oyunları oynayış şekli, potansiyelleri ve firmanın hedef ve amaçlarıyla ne kadar ilişkili oldukları hakkında bir içgörü sağlıyor.

Online Mülakat: En başarılı adaylardan uygun oldukları zaman cevaplarını kaydederek paylaşabilecekleri bir video mülakatına katılmaları isteniyor.

Değerlendirme Merkezi: Bu uygulamada adaylara gerçek Unilever deneyimi yaşatılıyor. Adaylar bir gün süren yüz yüze bir etkinlik ile ‘Unilever dünyasında bir günü deneyimleyebilecekleri bir Keşif Merkezi’ne davet ediliyor.

Gençlerin yaşam tarzlarına uyumlu
Unilever’in Rusya, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya, Kafkaslar ve Türkiye dahil 40 ülkede İnsan Kaynaklarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Steven Gross, 18-35 yaş arası milenyum neslinin şu anda küresel iş gücünün 1/3’ünü oluşturduğunu ve bu rakamın 2025’e kadar yüzde 75’e yükselmesi beklendiğini, milenyum neslinin sesine kulak vererek işe alım sürecini tamamen dijitalleştirdiklerini söylüyor: “Gençlerin yaşamlarını giderek daha fazla online geçirdiklerini biliyoruz ve işe alım sürecimizin de bu gerçeği yansıtması gerektiğini düşünüyoruz. Bu yeni süreç daha hızlı, daha sade ve daha esnek olacak ve böylece gençlerin yaşam tarzlarına uyum sağlayacak. Milenyum neslinin yüzde 80’inin gerçek zamanlı geri bildirim almayı ve sık sık kaydettikleri ilerlemeyi görmek istediklerini biliyoruz. Biz de şirket olarak işe alımdan itibaren onların bu isteklerini karşılamak istiyoruz. Hızlı ve etkileşimli bu sistem ile sürecin her aşamasında adaylardan geri bildirim alacak ve yine kendilerine geri bildirim vereceğiz. Bu yenilikçi yaklaşımımızın adaylarla daha anlamlı bir bağ kurmamıza ve onlara yepyeni bir deneyim yaşatmamıza yardımcı olacağına inanıyoruz. Geleceğin liderlerini şirketimize dahil etmemizin ise işimizi büyütürken çevresel ayak izimizi azaltma ve pozitif sosyal etkimizi artırma vizyonumuz destek olacağını umuyoruz.”

Haberin Devamı

120 Türk yönetici global rollerde
Türkiye, Unilever’in kilit yetenek havuzlarından biri. Türkiye, Unilever genelinde yönetici pozisyonlarına global olarak en çok yeteneğin transfer edildiği ilk 5 Unilever pazarından biri konumunda. Bugün itibariyle, Unilever’in global pozisyonlarında çalışan 120 Türk yöneticinin olduğunu söyleyen Steven Gross, “Bu yöneticiler Londra, Rotterdam, New York, Dubai ve Singapur gibi başlıca lokasyonlarda; pazarlama, finans, BT, tedarik zinciri, İK gibi farklı pozisyonlarda çalışıyorlar. Unilever’de çalışanlarımızın yurtdışı deneyimi edinmesini fazlasıyla destekliyoruz. Bu deneyimleri paylaşmak, farklı kültürleri tanımak, pazar dinamiklerinin çeşitliliğini anlamak için müthiş bir fırsat olmasının yanı sıra, çalışanlarımızın gelecek kariyer planları için de eşsiz bir gelişim fırsatıdır” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!