GeriİK/Yeni Ekonomi Saç bakımında global marka yarattı
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Saç bakımında global marka yarattı

Saç bakımında global marka yarattı

Yabancı markaların distribütörü olan Selen Kozmetik’in ikinci kuşak temsilcisi Selen Yorgun saç bakımında kendi markası Urban Care’i yarattı ve bu markasıyla global oyuncu oldu. Selen Yorgun hikayesini İlham Veren Kadınlar’a anlattı.

Saç bakımında global marka yarattıÇok gençsiniz. Üstelik markayı da çok genç yaşınızda kurmuşsunuz…
25 yaşındayken kurdum. 4-5 yıl oldu. Çok çok çalıştık ve inandık. 1988 doğumluyum ben. Aslında ben sporcuydum. Uzun yıllar voleybol oynadım. Milli Takım’a seçildiğimi öğrendiğim günden bir gün sonra sakatlık geçirdim. 2 ameliyat oldum ve spor hayatını sonlandırmak zorunda kaldım. Spor hayatımın odağındaydı. Ama şimdi bakınca “her işte hayır var” diyorum. Kendi içimdeki bazı şeyleri daha sonra gördüm. Spor hayatımda öğrendiğim her şey, disiplin ve takım çalışması benim için çok değerli kazanımlar oldu.

Ne okudunuz?
Koç Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunuyum. Aynı zamanda Toronto Üniversitesi’nde Pazarlama ve İş Yönetimi eğitimi aldım.

Çalışma hayatına aile şirketinizde mi atıldınız?
Hayır. Önce Borusan Holding ve Indıtex Grup’ta İK ve İş Geliştirme bölümlerinde çalıştım. Marka yöneticilerini gördüm, oradaki yaratıcı kadınlardan çok ilham aldım. Sonra aile şirketimize girdim.

Kozmetik alanında yerli marka olarak çıkış yapmak hiç kolay değil. Aileniz de bu işlerin içinde…
Aynen. Ben o zorlukları yaşayarak inişleri çıkışları görerek büyüdüm. Babam yabancı markaların distribütörü ve dağıtıcısıydı. Ancak eksik olanları da biliyordum. Müşteriyi, kendi yaş grubumun ihtiyaçlarını görüyordum. Hep “neden üretim yapmıyoruz?” diye düşünürdük. Aslında Türkiye’de bu işin sanayi yatırımı vardı ama markalaşma yoktu. Bu yüzden de marka kurma hayalimi gerçekleştirdik.

Saç bakımında global marka yaratan genç girişimci Selen YorgunSelen Yorgun henüz 30 yaşında. Bundan 5 yıl önce kendi saç bakım markası Urban Care’i yarattı. Türkiye ve Türkiye dışında hızla büyüyen, 22 ülkede zincir mağazalara giren ürünleriyle 2017’de TOBB’un verilerine göre en hızlı büyüyen ilk 100 Türk marka sıralamasında 22’inci olan Urban Care’in hikayesini Selen Yorgun anlattı.



Aileden destek gördünüz mü?
Markayı yaratırken “deneyelim” dedik. Doğrusu büyük yabancı markalara rakip olacağımızı düşünmemiştik. Babamın 45 yıllık bir tecrübesi vardı, ben ise hedef kitleydim. Genç kadınlar ne bekliyor iyi biliyordum.

Zincir kozmetik marketlerde en çok satılan 3’üncü marka olmuşsunuz…
Türkiye’nin farklı illerinde zincir mağazaları olan bir grubun yaptığı değerlendirmede geçen yıl “en sevilen saç bakım ürünü” seçildik. Ayrıca Singapur, Hollanda, Filipinler, Almanca, Rusya gibi ülkelerde, Watsons ve Etos gibi uluslararası kozmetik marketlerinde lansman yapan ilk Türk markası olduk.

Toplam kaç ülkeye ihracat yapıyorsunuz?
22 ülke oldu. Bu sayı daha da artacak. Watson ve Rossmann zincir marketlerinde satılıyoruz. TOBB’un verilene göre en hızlı büyüyen ilk 100 yerli firma arasında 22’inci olduk. 4 yılda yüzde 425 büyüdük.

Bu alanda markalaşmak zor değil mi?
Saç bakımı çok spesifik bir alan. Bu fikir aslında hep aklımdaydı ancak bu fikrin kafamda tam oluşmasını sağlayan Toronto Üniversitesi’ndeki dönem oldu. Orada benzer girişimcileri ve yapılanları görünce ilham aldım.

Neydi eksik olan?
Saç bakımı alanı çok boştu. Saç şampuanı ve kremi dışında bakım ürünleri zayıftı. Ayrıca ürünlerin ambalajları da cazip ve kullanışlı değildi.

Kimler en sıkı müşterileriniz? Çok hızlı büyümüşsünüz…
Şehirli, hızlı yaşayan, yenilikçi kadınlar müşterilerimiz. Bizim ürünlerimiz söylemiyle ve ambalajıyla farklı. Çok enerjik ve çekici ürünlerimiz. Farklı bir dili var.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle