Paylaşarak büyüyor

Güncelleme Tarihi:

Paylaşarak büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2017 21:36

Son dönemlerde hızla yayılan paylaşımlı ofisler şimdi de franchise atağına kalktı. Bugün 14 şube ile hizmet verdiklerini anlatan Workinton CEO’su Pınar Massena, “Bugün 400 metrekarelik bir şubenin yatırım tutarı 100 bin dolardan başlıyor. Bu yatırımın geri dönüş süresi ise 2-3 yıl arasında değişiyor” diyor.

Haberin Devamı

AMERİKA’da başlayan ve hızla Avrupa’ya yayılan paylaşımlı çalışma ofisleri sektörü şimdi de franchise ile büyüyecek. Bu alanda Türkiye’de 30’a yakın markanın hizmet verdiğini anlatan Workinton CEO’su Pınar Massena, “Paylaşımlı ofis alanları geçtiğimiz yılı yüzde 30 büyüme ile kapattı. Şimdi franchise vererek bu büyümeyi sürdürmek istiyoruz. Bugün 14 şube hizmet veriyoruz ve Anadolu’da da büyük bir ilgi olduğunu görüyoruz. İzmir, Ankara, Bursa, Adana, Gaziantep ve Eskişehir bizim için çok önemli noktalar” diyor. Pınar Massena, bu alana yatırım yapacaklara şunları anlatıyor:

SEKTÖR NASIL BÜYÜYOR?
- Paylaşımlı ofis alanları sektörü 2016 yılında dünyada bir önceki yıla göre yüzde 30 büyüme yaşadı. Üye sayısı ise yüzde 41 artışla 1 milyon 180 bin kişiye erişti.

- Kullanıcı sayısı arttıkça ofis sayısı da buna paralel artış gösteriyor.

- Sektör 2017 yılında 2 bin 500 yeni şube sayısı ile 13 bin 800’e ulaştı. Bu sayı 2016 yılında 11 bin 300 lokasyonu işaret ediyordu.

- 2016 yılında dünyadaki paylaşımlı ofis alanlarının yüzde 41’i yılı karlı kapattı.

- Yeni üyeleri cezbetmek için işletmecilerin yüzde 80’i online aktivite yapıyor. Aktivitelerin yüzde 78’i ise üyeler arasında ilişki kurmak üzerine gerçekleştiriliyor. Ortak çalışma alanları en çok facebook ve e-mail üzerinden iletişim sağlamayı seviyor.

- Ortak çalışma alanları özellikle serbest çalışanlara hizmet vermek için kurgulanmıştı. Ancak internetin yaygınlaşması ve değişen ekonomik ihtiyaçlardan sonra sektör, kendi içinde evrilmeye ve hizmetlerini çeşitlendirmeye başladı.

- Hazır ve sanal ofis, toplantı odaları ve ortak çalışma alanları gibi ürünleri olan markalar; yeni ekonomik düzen içinde farklı görevler üstlenmeye başladı. Teknoloji odaklı girişimler, girişimciler, melek yatırımcılar, kuluçka merkezleri ortak çalışma alanları içinde yerlerini almaya başladı.

- Şu anda yerli ve yabancı 30’a yakın marka bu alanda hizmet vermekte.

- Workinton 14 şubesi ve 10 bin metrekareyi aşan alanları ile sektörün en önde gelen oyuncularından. Son 3 yıllık rakamlar baz alındığında Workinton’u 3 bin 500 firma kullanmış.

- Bu firmalarda çalışan 7 bin 500 kişiye ev sahipliği yapmışız. Öte yandan bireysel kullanıcıların sayısı ise 20 bine yaklaştık.

- 2017 yılında düne kadar 85 bine yakın kişi toplantı salonlarından faydalanırken, 800’i aşkın sanal ofis kullanan kayıtlı şirket bulunmakta.

- Ortak çalışma alanları sektörünün ilk örneği 2012 başında Arjantinli Urban Station’un franchise’ı olan Workinton’du.

NE KADAR YATIRMALI?
- Franchise açılacak yerin konumu, metrekaresine göre değişen bir ücretlendirme politikamız var. Bu da 25 bin dolardan başlayıp 100 bin dolara kadar çıkan bir giriş bedeli anlamına geliyor. Ayrıca gelir üzerinden yüzde 10 marka kullanım hakkı alıyoruz.

- Metrekare başına yatırım tutarı lokasyon bazlı değişmekle birlikte 250 dolar ile 450 dolar arasında.

- 400 metrekarelik bir şube için ortalama 100 bin dolar ile 180 bin dolar arasında bütçe ile ortak çalışma alanı sektörüne giriş yapabilir.

- Reklam katkı payı bunun içinde yer alıyor. İşletme sermayesi için gerekli olan kaynak, şubenin çalışmaya başlamasından 3 ila 5 ay sonrasında toparlanmaya başlar.

- Franchise ortakları mevcut müşteri havuzuna dahil edileceğinden, girişimcinin aktivitelerinin yanısıra merkezden de müşteri yönlendirmesi olacaktır.

- Ortalama 400 m2’lik bir şube için operasyonel giderleri aylık 15 ile 20 bin TL arasında.

- Büyük ve potansiyelli şubelerde daha kısa olmakla birlikte genelde yatırım maliyeti 24-36 ayda geri dönüyor.

YENİ TRENDLERİ TAKİP ETMELİ
Workinton CEO’su Pınar Massena bu alana yatırım yapacak girişimciler hakkında şöyle konuşuyor: “Üç önemli kriterimiz var. Birincisi girişimciliği daha önce denemiş olması. İkincisi bir şirkette çalışmış veya iş hayatını yakından test edecek çabalarda bulunması, son olarak da elbette ki yeterli sermayeye sahip olmasıdır. Yeni ekonominin gereklerinin farkında olan, fırsatları görebilen girişimcileri tercih ediyoruz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!