GeriİK/Yeni Ekonomi Olumsuz geribildirim vermenin 3 yolu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Olumsuz geribildirim vermenin 3 yolu

Olumsuz geribildirim vermenin 3 yolu
refid:28583820-spot ilişkili resim dosyası

Bir çalışana olumsuz geribildirimde bulunmak zordur. Çalışan durumu kabullenmek istemez, direniş gösterir. 3 adımda bu gibi sorunların önüne geçmek mümkün.

Bir performans değerlendirmesi sırasında olumsuz geribildirim yapmak zordur. Tek bir yanlış adım büyük sıkıntılara yol açabilir. Olumsuz geribildirim, karşındakine onun hakkındaki şikayetleri ve sorunları bildirmektir. Bu nedenle geri bildirim yaptığımız kişi kendisi hakkında söylenenlere karşı savunmacı bir tutuma geçer ve direniş gösterir.

Bu gibi sorunların aşılmasında ilk yapılması gereken, ekibe olumsuz geribildirimin sadece zayıf yönleri ortaya çıkarmak anlamına gelmediğini göstermektir. Geribildirim yapılan kişilere bunun bir diyalog yaratmak ve kurumun ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yapıldığı aktarılmalıdır. Olumsuz geribildirim esnasında doğabilecek sorunlar üç adımda engellenebilir:

1. Süreci kişiselleştirmek
Olumsuz geribildirimin amacı bir kişi veya grubun davranışlarını değiştirmektir. O halde herkese uygun bir geribildirim sistemi yapılması düşünülmemelidir. Bu durum, yöneticilerin beraber çalıştıkları personellere ne şekilde geribildirim almak istediklerini sormalarıyla aşılabilir. Geribildirim sırasında hangi konular üzerinden geçileceği personele bırakılabilir. Yani geri bildirimin nasıl yapılacağı ile ilgili personelden geribildirim alınabilir.

2. İlacı önce kendin dene
Yöneticilerin personel hakkındaki olumsuz davranışları aktarması kimi zaman travmatik olabilir. Bu nedenle yöneticiler, personellerine olumsuz geribildirim yapmadan önce kendi yaşadıkları en kötü geribildirimi düşünmeli ve bu durumun kendilerini nasıl etkilediğini hatırlamalılar.

3. Hazırlık, hazırlık, hazırlık
Geribildirime sanki bir müşteriye sunum yapacakmış gibi hazırlanılması gerekmektedir. Sunuma hazırlanılmadan müşteriye gidilmeyeceği gibi geribildirim yapmadan önce de hazırlanmak önemlidir. Böylece olumsuz geribildirim sırasında karşı tarafa aktarılacak asıl problem üzerine yoğunlaşılabilir.
(Kaynak: www.ceo.com)


Yorumları Göster
Yorumları Gizle