GeriİK/Yeni Ekonomi Mobilyada zincir atak
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Mobilyada zincir atak

Mobilyada zincir atak

Türkiye’de son yıllarda en hızlı büyüyen sektörlerin başında mobilya geliyor. Hem üretim hem ihracat ile Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan mobilyada birçok şirket de markalaşma atağında. 9 marka 2019 yılında 434 yeni bayi açmak için harekete geçti.

Mobilyada zincir atakHEM ihracat hem de üretim ile Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olan mobilyada, kurumsal markalar zincir şubeler ile büyümesini sürdürüyor. Son dönemde KDV indirimleri ile büyümesini sürdüren sektör 2019 yılına da umutlu giriyor. Bu alanda hizmet veren 9 marka ise yeni yıl da 434 şube açmayı planlıyor. Bunda da en önemli etken markaların franchise bedeli talep etmemesi. Çilek’ten Yatsan’a kadar birçok kurumsal marka 2019’u büyüme yılı ilan etti.

NE KADAR YATIRMALI
2019 yılındaki büyümenin en önemli nedenlerinden biri de mobilya markalarının yatırımcılardan franchise bedeli talep etmemesi. Daha çok burada yatırım maliyetleri üzerine yapılan anlaşmalarla Türkiye’nin dört bir yanında mağazalaşma atağına kalkan mobilya sektörü KDV indirimiyle de öne çıkıyor. 2019 yılında en çokfranchise verecek marka ise Konfor oldu. Marka yeni yılda 105 franchise vermeyi planlıyor. Çilek, Weltew Home, İpek Mobilya, Kilim, Konfor Yatak, Enza Home, Yataş Bedding ve Yatsan da en çok şube açmayı hedefleyen markalar. Bu markalara ortalama yatırm tutarı ise 250 bin lirayı buluyor. Bu yatırım doğru bir lokasyonda gerçekleşir ve iyi bir işletme haline getirilirse yatırımını 36 ayda çıkarabiliyor.

SEKTÖR ÖNE ÇIKIYOR
Mobilya sektörünün birçok fırsatı içinde barındırdığını anlatan Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Yönetim Kurulu Başkanı Nuri Öztaşkın, “Yıllardır cari açık vermeyen mobilya sektörünün ihracat rakamları tekrar yukarı taşımayı amaçlıyoruz. 2018 yılını 3 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşarak kapatacağımızı tahmin ediyoruz. Dünya trendlerine uygun, genç, dinamik, kalite ve tasarımıyla ön plana çıkan bir “Türk Mobilyası” vizyonu oluşturmak MOSDER’in en temel hedefi oldu. Yurt içindeki mobilya taleplerini markalı mobilyalara yönlendirmek amacıyla hareket ediyor ve bu anlamda 15 yıldır sektörümüzün sesi olmaya devam ediyoruz. Markalaşmanın sağlanması ve markalı mobilya firmalarının pazar payının arttırılması gerekiyor. Turquality desteğini bu anlamda çok önemsiyoruz” dedi.
Yönetim tecrübesi çok önemli

MOBİLYA markalarına yatırım yapacak girişimcilerde aranan özellikleri de sıralayan sektör temsilcileri, şu bilgileri verdi: “Öncelikle mobilyaya ve mobilya sektörüne bu bakış açısı ile yaklaşan kişiler arıyoruz. Daha sonra yatırım yapacak girişimcide; girişimci bir ruh, başarma tutkusu, insan yönetimi ve finansal yönetim tecrübesi gibi ticari bazı koşullar elbette olmazsa olmaz. Ancak daha önemlisi mobilya kültürünün sürekliliğinin sağlanması ve kültürümüzün yansıması olan iş yapış şeklimize uyum sağlanması. Koşulsuz müşteri memnuniyeti ve en önemli değerimiz olan insanın sürekli geliştirilmesine verilen önem iş ortaklarında aradığımız en önemli özellikler. Bizim için önemli olan ticari yatırımcı değil iş ortaklığı.”

Mobilyada zincir atak


Yorumları Göster
Yorumları Gizle