Lahmacun atağı

Güncelleme Tarihi:

Lahmacun atağı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 03, 2018 00:00

Son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan dışarıda yeme-içme sektörü, genç girişimciler peşinde.

Haberin Devamı

Lahmacun atağı
Türkiye’de en çok tercih edilen ürünlerden biri olan lahmacun ise bu alanda ilk sırada yer alıyor. Bugün binlerce lahmacun üreticisi restoranın bulunduğu Türkiye’de markalar artık kurumsallaşma yoluna gidiyor. Franchise ile büyümeyi tercih eden bu markalar bu yıl 150’den fazla yeni restoran açmayı planlıyor. Franchise giriş bedellerinin ortalama 65 bin lirayı bulduğu markalar, yatırımcılarına da birçok destek veriyor. Bir lahmacun restoranının yatırımını geri döndürme süresi ise 12 ile 36 ay arasında değişiyor.

SEKTÖR NASIL BÜYÜYOR?
Bugün Türkiye’de lahmacun alanında hizmet veren restoranların kurumsallaşmaya başladığını anlatan sektör temsilcileri, şu bilgileri verdi: “Kurumsal markalar artık sadece lamhacun ile büyümüyor. Bunun yanında pide ve kebap çeşitleri de birçok markanın mönüsünde yer alıyor. Böyle olunca talep de artıyor. Markalar artık kurumsallaşma yolunda da çok önemli adımlar atıyorlar. Yeni girişimcilerin sektöre kazandırılması çok önemli. Bu yıl 10’a yakın markanın 150’den fazla franchise vermesi planlanıyor. Bu markalar daha çok alışveriş merkezleri ve insan trafiğinin yoğun olduğu caddelerde açılıyor. Hatta genç nüfusun yoğun olduğu bölgelerde de hızlı bir büyüme gözleniyor.”

MARKALAR HANGİ DESTEĞİ VERİYOR
Markaların franchise sözleşmelerinde birçok kritik madde bulunduğuna dikkat çeken yetkililer, “Franchising sözleşmesi imzalandıktan sonra anahtar teslim restoran yapılması için inşaat ve dekorasyon işleri mimari ekipler tarafından markaların standartlarına göre yapılmakta. Bu kapsamda birçok marka dekorasyon işlerini üstlenerek, dükkanı size ‘anahtar teslim’ veriyor. Ayrıca reklam ve tanıtım alanında da ortak çalışmalar yapılıyor. İşletmeciye finansal destekler ve eleman bulma konusunda da adımlar atılıyor” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!