GeriİK/Yeni Ekonomi Franchise’da yerel fırsatlar
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Franchise’da yerel fırsatlar

Franchise’da yerel fırsatlar

Erciyes, Konya, Bursa, Cunda, Beylerbeyi, Bitez, Altınoluk... Tüm bunlar son yıllarda karşımıza sıkça çıkan restoranların isimlerinde yer alan il ve ilçe adları. Birçok franchise veren marka isimlerinde il ve ilçe isimlerini kullanarak şubeleşmesini hızlandırıyor.

Franchise’da yerel fırsatlarTÜRKİYE’de birçok il ve ilçe adı kendine özgü yiyecek ve içeceklerle birleştiriliyor. Bugün Erciyes, Konya, Bursa, Cunda, Beylerbeyi, Bitez, Altınoluk gibi birçok il ve ilçe adı yiyecek-içecek markalarına verilerek daha çok şubeye ulaşmak hedefleniyor. Kebapçıdan çikolatacıya, dondurmadan pastaneye, köfteden muhallebiciye kadar birçok alanda hizmet veren kurumsal markalar yerel isimleriyle 2018’de adeta şubeleşme atağına kalktı. Bu markaların yıl sonuna kadar toplam 300 yeni şube açması bekleniyor. Ortalama franchise bedellerinin 80 bin lira olduğu bu markalar, yurtdışında da fırsatları değerlendiriyor.

Özellikle yeme-içme markalarının il ve ilçe adlarını kullandığını dile getiren sektör yetkilileri, şu bilgileri verdi: “Hem satış, hem de bilinirlik bakımından bu çok önemli bir konu haline geldi. Bugün Türkiye’nin dört bir yanında farklı lezzetler bulunuyor ve bu lezzetler kendi bölgeleri ile anılıyor. Bunu gören yatırımcılar da yeni bir markaya mutlaka o bölgenin ismini veriyor. Böylece tüketicilerin gözünde daha çok bilinir oluyorlar. Türkiye’de yeme içme sektöründe hizmet veren bu markalar artık Erciyes’in böreğini ya da Bursa’nın kebabını Türkiye’nin dört bir yanında tüketicilere sunma imkanı buluyorlar. Tanıtım anlamında da önemli bir masraftan kurtulmuş oluyorlar. çünkü zaten bu bölgelerin meşhur ürünleri biliniyor.”

Bu yıl en çok şubeyi açmayı planlayan marka ise Bursa Kebap Evi. Şirket yıl sonuna kadar 98 yeni franchise vermeyi planlıyor. Franchise giriş bedeli ise 50 bin dolar. Konyalı Ahmet Usta da yöresel lezzetleri Türkiye’nin dört bir yanına ulaştıran şirketlerden. Marka bu yıl 40 bin dolar franchise bedeli ile 15 yeni girişimci arıyor. Bitez Dondurma, Altınoluk Pastanesi, Rumeli Çikolatacısı, Beylerbeyi Profiterol ve Cunda Muhallebicisi gibi birçok ilçe adı da tatlı alanında yeni girişimciler arıyor.

TÜM ENERJİSİNİ BU İŞE HARCAMALI
YEME-içme alanına yatırım yapacak girişimcilerde aradıkları özellikleri sıralayan sektör temsilcileri, şöyle konuştu: “Girişimci bir kişiliğe ve başarılı bir iş geçmişine sahip olması çok önemli. Finans yönetimi ve personel idaresi alanında tecrübe de gerekiyor. Kişisel, yönetimsel ve kurumsal anlamda ilerlemeyi hedefleyen, koşulsuz müşteri memnuniyetini ve hizmet kalitesini ilke olarak benimsemiş, kendi işini yapıyor olma arzusuyla zamanını ve enerjisini işine harcayabilecek kişiler ilk tercihimiz oluyor. İnsan ilişkileri konusunda yapıcı ve yüksek motivasyonlu franchise adayları ile başarılı ve kazançlı bir işbirliği yapmanın önemine inanıyoruz.”

Franchise’da yerel fırsatlar


Yorumları Göster
Yorumları Gizle