E-ticaret mobille büyüyor

Güncelleme Tarihi:

E-ticaret mobille büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 25, 2016 11:40

Türkiye’de mobil cihazlar üzerinden e-ticaret yapan kullanıcı oranı, 2013 yılında yüzde 8 iken 2014 yılında yüzde 19, 2015 yılında ise yüzde 30 seviyesine çıktı.

Haberin Devamı

İnternet üzerinden sağlanan hizmet sayısı ve kalitesi son yıllarda giderek artarken, en hızlı gelişen kanallardan birini e-ticaret oluşturuyor. Akıllı telefon ve tablet uygulamalarının yanında mobil sitelerle her an her yerden kolay ve güvenli alışveriş yapabilmek mümkün olabiliyor. Mobil e-ticaret genellikle kullanıcıların o anda satın almak istedikleri ürünlerden oluşuyor. Hemen ellerinin altındaki mobil cihaz üzerinden alışveriş yapabilen tüketiciler, istedikleri ürüne ulaşıyor ve satın almayı gerçekleştirebiliyor. Giyim, elektronik, seyahat ve konaklama mobil alışveriş yapanlar arasında en çok tercih edilen sektörlerin başında geliyor. Akıllı cihazların kullanım oranları gün geçtikçe artıyor ve bu telefonlar sayesinde geçmişte bilgisayarlarla gerçekleştirilen alışveriş ve ödeme işlemlerinin büyük bir kısmı, kullanımı rahat ve güvenli mobil uygulamalar üzerinden gerçekleştiriliyor. Mobil cihazlar, uzun satın alma kararı süreçleri için değil, istediği ürüne zaman ve mekandan bağımsız olarak hızlı satın alma işlemleri için kullanılıyor. Bu yüzden e-ticaret şirketlerinin mobil uygulamalarını ve mobil sitelerini, kullanıcıların kolaylıkla aradıklarını bulma, kullanıcıyı satışa yönlendirme ve çok yalın bir ödeme sayfası tasarımı ile kullanıcıyı yormadan hızlı bir şekilde işlemini sonlandırabileceği ara yüzler üzerine kurgulaması gerekiyor.

Haberin Devamı

E-ticaret mobille büyüyor
Dünyada ticaretin yüzde 35’i mobil cihazlardan
Elektronik Ticaret İşlemecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun Mobil uygulamalarda e-ticaret uygulamaları 2-3 yıl öncesine kadar yüzbinler seviyesinde kullanıcılar tarafından indirilirken artık bu sayının milyonlar seviyesine ulaştığını belirterek “Dünyadaki akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 40’ı mobil ticaret kullanıyor. Uzak doğuda e-ticaretin yüzde 50’ye yakın bir kısmı mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. Yapılan araştırmalarda dünya ortalamasının yüzde 35’i aştığını görmekteyiz. Bu nedenle Türkiye’deki mobil ticaretin de hızla büyüyeceği aşikar. Zaten Türk kullanıcısının mobil cihazlarla ile ilgili her türlü gelişime çok açık olduğunu biliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Yıllık 200 TL harcıyoruz
Türkiye’de e-ticaret cirosunun yüzde 50’den fazlasını sadece internette faaliyet gösteren firmalar tarafından yapıldığının altını çizen Orhun “Ortalama sepet tutarımız 200 TL’yi geçmiş durumda. Amerika Birleşik Devletlerinde bu rakam 78 Dolar, İngiltere ise 60 Pound civarında. Burada da kat edeceğimiz bir yol olduğu açıkça görünüyor. Ülkemizdeki fiziksel perakendede yer alan şirketlerin cirolarındaki e-ticaret payı hali hazırda çok düşük. Gelişmiş Avrupa ülkelerinde yüzde 15’e yaklaşan bir büyüklük söz konusu. Ülkemizde ise henüz tek haneli yüzdelerden söz ediyoruz. Bunun gelişmesi e-ticaret açısından çok önemli. Bu oran yüzde 10’ların üzerine çıktığında farklı bir ekosistem ile karşılaşacağız. O zaman e-ticarette yaygınlaşmadan söz etmek mümkün olacak” dedi.

Haberin Devamı

Mobil alışverişte yüzde 30 sınırı aşıldı
Hakan Orhun e-ticaret alanında belirli bir seviyeye gelmiş her şirketin vizyonunda bir mobil stratejinin olması gerekliliğine değinirken en önemli noktanın bu stratejinin çok iyi belirlenmesi olduğunu söyleyerek “Mobil alışveriş yapanların oranı, 2015 yılı sonu rakamlarında %30 sınırını geçecektir. Ancak gelişim ve mobil e-ticaret oranları, dünyanın birçok ülkesine göre çok daha yüksek olduğu için, hızlı bir büyüme ve gelişim sürecinde olduğumuzu söyleyebiliriz. Rekabetin de arttığı bu hızlı büyüme sürecinde geleceği öngörüp, buna uygun yatırımlar yapan e-ticaret şirketleri önümüzdeki yıllarda çok daha fazla büyüyeceklerdir” dedi. Orhun 2016’da hayatımıza girecek olan 4,5G’nin de sektöre pozitif katkı getireceğine inandıklarını vurgulayarak, e-ticaret siteleri trafiklerinin yüzde 50’ye yakın kısmını mobilden aldığını, 4,5G’nin hayatımıza girmesinden itibaren de bu oran daha artacağını öngördüklerini belirtti. Orhun ayrıca internetin hızlanmasının e-ticarete olumlu yansıyacağını, içerik kalitesi artıracağını, bunlara paralel olarak müşteri memnuniyetinin de artacağını ön gördüklerini, bu gelişmeler ile mobil ticarette de daha iyi sonuçlar alınacağını sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!