GeriİK/Yeni Ekonomi Dünyaya Türk 'nesne'si
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Dünyaya Türk 'nesne'si

Dünyaya Türk 'nesne'si

Artık her nesne internete bağlanmaya başlıyor. Hatta internete bağlanan nesne sayısı bu yıl dünya nüfusunu geçecek. Büyük bir fırsatı barındıran nesnelerin interneti (IoT) alanında sessiz sedasız ilerleyen ‘SadeLabs’ adında bir Türk şirketi var.

ÖZELLİKLE son dört yıldan beri yeni ekonomiye kazandırılan bir kavram var. O da ‘nesnelerin interneti’ (IoT). Küçülen çipler, daha az enerji harcayan kablosuz iletişim teknolojileriyle son içinde bulunduğumuz yıllara damgasını vuruyorlar. Araştırma şirketi Gartner’a göre 2020 yılına kadar dünyada 50 milyar IoT cihazı kullanılacak. Bu yıl ise yüzde 31 oranında artışla 8.4 milyar cihaza ulaşacak ve dünya toplam nüfusu geçecek. Kısaca IoT pazarında inanılmaz bir fırsat var. Bu fırsat, özellikle dünyadaki tüm şirketleri IoT alanına odaklanmasını sağladı.

1.4 MİLYON CİHAZ YÖNETİYOR
Son günlerde bu pazarda sessiz sedasız ilerleyen bir Türk şirketi de var. ‘SadeLabs’ adındaki İzmir merkezli şirket, dünyadaki birçok şirket için geliştirdiği IoT ürünleriyle adından söz ettiriyor. Hatta şu anda 4 ülkede şirketler kuran SadeLabs’in geliştirdiği 1.6 milyon adet IoT cihazı global çapta birçok şirket ve kurum tarafından kullanılıyor. IoT pazarı ve SadeLabs’in çalışmalarını konuşmak üzere SadeLabs Kurucu Ortağı ve CEO’su Olcay Taysi ile bir araya geldik. Son 4 yıldan beri yeni geliştirdikleri yeni ürün ailesi üzerine çalıştıklarını belirten Taysi, iddialarının her şeyi internete bağlayabilmek olduğunu söylüyor. Taysi “Yazılım ve donanım üretimimiz Manisa Organize Sanayi Bölgesi’ndeki üretim tesisimizde gerçekleştiriyoruz. Elimizde 80 farklı sensör çeşidi bulunuyor. Bu sensörlerden şirketlerin ihtiyacı olan IoT cihazını üretebiliyoruz. Şu anda Bluetooth 4.0 teknolojisiyle veri aktarımı yapıyoruz. Düşük pil tüketimi olduğu için ürünlerimizin pil ömrü yaklaşık 2 yıl yeterli oluyor. Bu da kurulumda büyük avantaj sağlıyor” dedi.

BARCELONA BELEDİYESİ’NDEN YATIRIM
Geliştirdikleri IoT ürünleriyle SadeLabs içinden 8 farklı girişim çıkardıklarını ifade eden Taysi, şunları söyledi: “ParkSense adındaki ürünümüz, otoparkların zeminine döşeniyor ve bu sayede park etmiş araç olup olmadığını anlıyor. Yani akıllı bir park sistemi söz konusu. Şu anda bu ürünümüz Barcelona’da kullanılmaya başlandı. Hatta Barcelona Belediyesi, ParkSens’in yüzde 20’sini alarak ortak oldu.” Bu örneğin SadeLabs’e yeni bir vizyon getirdiğini söyleyen Taysi, “MCsens adında yeni bir ürün daha geliştirdik. Bir makinenin ne zaman bozulacağını ne zaman servise ihtiyaç duyduğunu tahmin edebiliyoruz” diye konuştu.

SadeLabs’in dünyada kullanılan ürünleri
1- Türk Hava Yolları uçaklarında ikram servisini gerçekleştiren THY Do&Co’nun yer operasyonlarındaki yiyecek araçlarının ne zaman nerede olduğunu takip ediyor.

2- Coca-Cola’nın satışlarında kullandığı dolaplarının dolu olup olmadığını ölçümlüyor. Ayrıca ödeme sisteminin çalıştığını da kontrol ediyor.

3- Sağlık teknolojilerine odaklanan ‘112Motion’ın hasta takip bilekliğindeki sensörlerle hasta ve doktorlar için veri topluyor.

4- Sodexho çalışanlarının ve araçlarının yönetimi ve takibi için performans görüntüleme analizi sunuyor.

5- Lastik markası Bridgestone’un yüzlerce merkezinde kullanılan araçların konumu, çalışma saatleri ve performansı gerçek zamanlı olarak takip ediliyor.

6- Nestle’nin ürününlerinin üretimden evlere kadar giden yolcuğunu takip ederek, ürünlerin taze kalmasını sağlıyor.

7- Barcelona’daki otopark alanlarını IoT cihazlarıyla donatıldı. Bu sayede şehirdeki otopark alanları takip ve kontrol edilebiliyor.

8- ‘Voltaware’ şirketinin müşterilerinin kullandığı IoT cihazları ne kadar elektrik tüketildiğinin anlık olarak takip edilmesini sağlıyor.

9- Flex ofis tasarımına geçen Procter & Gamble’ın (P&G) çalışma masalarına kurulan sensörler katların yoğunluğunu ve çalışma saatlerini takip ediyor.

10- Pamukkale Turizm’in yüzlerce otobüsle gerçekleştirdiği operasyonu gerçek zamanlı kontrol ediyor.

11- Carrefour, gerçekleştirdiği tüm satışlarda müşteri memnuniyetinin ölçümlüyor.

12- İzmir’in Bornova Belediyesi’ndeki çöp konternerlerinin takip edilmesi ve buna göre çöp toplama araçlarının yönlendirilmesi sağlanıyor.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle