GeriİK/Yeni Ekonomi Dönercilerden yurtdışı açılımı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Dönercilerden yurtdışı açılımı

Dönercilerden yurtdışı açılımı

Son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan ve kurumsallaşma alanında önemli adımlar atan döner markaları, 2019’da yurtdışına açılıyorlar. Birçok marka gelecek yıl hedef bölgeleri için Ortadoğu ve Avrupa ülkelerini seçti. Bu ülkelere açılım için Türk yatırımcılar da sırada.

Dönercilerden yurtdışı açılımıGÜNLÜK 800 tona yakın etin tüketildiği, 100’den fazla üreticinin bulunduğu, 50’ye yakın kurumsal markanın hizmet verdiği döner sektörü 2019’da yurtdışına açılmaya hazırlanıyor. Son 10 yıllık süre içerisinde kurumsallaşan ve şube sayılarını arttıran birçok marka gelecek yıldan itibaren yurtdışında Ortadoğu ve Avrupa ülkelerini hedef bölgeleri arasına aldı. Franchise sistemi ile yurtdışına açılma planları yapan bu markalar yerli yatırımcıların da radarına girdi. Yurtdışında Almanya başta olmak üzere birçok ülkede dönerin sevilerek tüketilmesi ve Ortadoğu ülkelerinde de Türk markalarına olan ilginin artmasıyla 2019’u fursat gören şirketler 30’a yakın ülkede 50 şube açma hazırlığında.

HANGİ MARKALAR VAR?
Yurtdışını hedefleyen döner markalarından birisi Choco Döner. Marka Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt ve Katar’da şube açmayı planlıyor. Markanın bu ülkelere girmek istemesinin başlıca nedeni ise Türk markalarına olan ilgi. Yaklaşık 7 yıl önce franchise vermeye başlayan Hot Döner de yurtdışı açılımı yapan şirketlerden birisi. Marka 2019’da başta Avrupa olmak üzere yurtdışında yeni franchiselar verecek. Türkiye’de yaklaşık 30 şube ile hizmet veren SR Döner de Avrupa Ortadoğu ülkelerini hedefleyen markalardan birisi. Bereket Döner de yurtdışında yeni şubeler açmayı planlayan markaların başında geliyor.

TEŞVİKLER DE ÖNEMLİ
Sektörün yurtdışında büyüme potansiyeli bulunduğunu anlatan yetkililer, şu bilgileri verdi: ““Yeni dönemde markaların ilk hedefi yurtdışında şube açmak. Bunun birçok sebebi var. Ancak Türk markalarına ilgi biraz da şirketlerin bu alana yönelmesine neden oluyor. Bugün döner Meksika’dan Kuveyt’e kadar dünyanın hemen hemen tüm ülkelerinde var. Özellikle Avrupa’da çok tüketiliyor. Ayrıca yurtdışında restoran açmak isteyenler için birçok teşvik de bulunuyor. Turquality Marka Destek Programı da bunlardan birisi. Sektör Türk döneri algısının marka değeri ile birlikte sadece Türkiye’de değil tüm dünyada bilinirliği için yoğun çaba harcıyor. Türk dönerini tanıtma çalışmalarına daha çok ağırlık verebilirsek bizim de uluslararası markalarımızın sayısı artar” dedi.

YURTDIŞINDA NASIL FRANCHİSE ALINIYOR
DÖNER markalarının yurtdışı franchise çalışmalarında bazı prosedürlerin de gerekli olduğunu anlatan yetkililer, “Özellikle Ortadoğu’da bazı ülkeler yerel ortaklar talep ediyor. Bu ülkeler ile bağlantısı olanlar için franchise prosedürleri daha kolay olabiliyor. Avrupa’da da birçok girişimci Türk bulunuyor. Onlar da bu ülkelerde yerel lezzetleri tanıtmanın peşinde. Markalar ise daha çok yatırımcı ile ortak hareket etmek istiyor. Yurtdışında eğitim ve personel temini daha çok markaların kendi sistemleri tarafından gerçekleşiyor. Ancak markalar yatırımcıların işinin başında durmasını önemsiyor” dedi.

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle