GeriİK/Yeni Ekonomi Çaycılar şubeleşme atağında
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çaycılar şubeleşme atağında

Çaycılar şubeleşme atağında

Türkiye’de kahve sektörünün büyümesinin ardından, şimdi de çay markaları franchise atağına kalkıyor. Son bir kaç yıldır kurumsal alanda önemli adımlar atan markalar, 2019’da 150’den fazla şube açmayı planlıyor. Franchise giriş bedellerinin 50 bin TL ile 65 bin TL aralığında değiştiği markalar için hedef bölgeler AVM’ler.

Çaycılar şubeleşme atağındaTÜRKİYE’de kahve zincirlerinin büyümesi, yerli ve yabancı rekabetin kızışmasının ardından gözler şimdi de çay markalarına çevrildi. Kurumsallaşma adına önemli adımlar atan çay zincirleri, bu alanda dünya markası olmak için stratejiler geliştiriyor. Franchise giriş bedellerinin 50 bin TL ile 65 bin TL arasında değiştiği çay zincirlerinin franchise giriş bedelleri, 65 bin liraya kadar çıkabiliyor. Markaların toplam yatırım bedelleri ise 150 bin TL civarında. Yatırımın geri dönüş süresi doğru bir lokasyon ve doğru bir planlama ile 25-36 ay arasında olabiliyor. Ürün tedariğini markalar sağlarken, personel alanında da girişimciye destek oluyorlar.

PAZAR PAYI ÖNEMLİ
Sektörde kurumsal markaların hızla arttığını belirten yetkililer, şu bilgileri verdi: “Çay markalarının gelişmesinin en önemli nedeni kahve zincirlerinin yüzde 100’lük büyüme oranlarına ulaşması. Buradaki pazar payı çay markalarının da iştahını kabarttı. Önce kurumsallaşma alanında çalışmalar yapan markalar, bunun ardından büyümeye başladı. Franchise yapılanmasıyla bugün onlarca şubeye ulaştılar. 2019’da 150’den fazla çay şubesi açılması planlanıyor. Bunda da düşük yatırım bütçelerinin olumlu etkisi var.”

AÇIK ALAN FIRSATI
Türkiye’de çay sektörünün ciddi büyüme potansiyeli bulunduğunu anlatan uzmanlar, “Kahvenin tek rakibi çay. Türkiye’de kişi başı ortalama çay tüketiminin 3.5 bardak olduğu tahmin ediliyor. Türkiye’de büyük bir çay zinciri bulunmuyor. Ancak bu alanda kurumsallaşma adımlarını tamamlayan bir kaç tane zincir var. İngiliz ve Çin markaları da bu alanda fırsat kolluyor. Çay bayiliği için daha çok AVM’ler tercih ediliyor. Bunun yanında, Kioks noktaları da doğru bir bayilik profili için önemli.”

Çaycılar şubeleşme atağında


Yorumları Göster
Yorumları Gizle