GeriİK/Yeni Ekonomi Çalışanlar en çok hangi konuda danışmanlık ister?
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çalışanlar en çok hangi konuda danışmanlık ister?

Çalışanlar en çok hangi konuda danışmanlık ister?
refid:25966899-spot ilişkili resim dosyası

60 bin çalışana tıbbi, psikolojik, hukuki, mali ve genel konularda destek hizmetleri veren Avita geçen yıl en çok tıbbi danışmanlık için arandı. Bunu hukuki danışmanlık ve psikolojik danışmanlık izledi. İşle ilgili yapılan aramalara bakıldığında ise çalışanlar en çok iş stresi ve tükenmişlikten şikayetçi.

Çalışanlar en çok hangi konuda danışmanlık ister
Avita Çalışan Destek Hizmeti, hukuki, mali, tıbbı, psikolojik ve genel konularda 60 bin çalışana hizmet veriyor. Bankalar başta olmak üzere telekomünikasyon, madencilik, hızlı tüketim malları, otomotiv, ilaç sektörü Avita’nın en yoğun çalıştığı sektörler. 2013 yılında gelen aramalar sonucu 29.015 dosya açan Avita, yapılan aramaların bir dökümünü çıkardı.

Buna göre 2013 yılında çalışanlar en çok (yüzde 31) tıbbi danışmanlık almak için arama yaptı. Gelen aramaların yüzde 26’sını hukuki bilgiler, yüzde 20’sini psikolojik danışmanlık, yüzde 19’unu genel bilgiler ve yüzde 4’ünü mali danışmanlık oluşturdu.

Toplamda kadınların yaptığı çağrı sayısı erkeklerin çağrı sayısının neredeyse 2 katı. Kadınlar en fazla tıbbi danışmanlık ve ardından psikolojik danışmanlık hizmeti için ararken, erkekler en çok hukuki bilgiler için aradı.

Tıbbi danışmanlık için gelen aramalar gece saatlerinde ciddi bir artış gösteriyor (tüm tıbbi danışmanlık çağrılarının yüzde 24’ü). Saat 20:00 ve 00:00 arası yapılan çağrılarda (tüm çağrıların yüzde 31’i) en fazla yer tutan tıbbi danışmanlık ana konusu çocuk hastalıkları.

Mevsimsel geçişlerde psikolojimiz bozuluyor

Tüm çağrıların yüzde 18’i pazartesi yapılıyor. Bu gün içinde yapılan çağrıların başında tıbbi danışmanlık ve hukuki bilgi geliyor. Tıbbi danışmanlık içinde çocuk hastalıkları, hukuki bilgiler içinde boşanma konusu ilk sırada.

Toplam çağrı sayıları, aylar arasında büyük farklılık göstermiyor fakat mevsimsel geçişlerde (ocak-mayıs-eylül) psikolojik danışmanlık oranı yükseliyor. Özellikle okul başlangıç döneminde psikolojik destek sayısı ciddi oranda artıyor.

Psikolojik danışmanlıkta, erkek ve kadınların paylaştığı sorunlar birbirine çok benziyor. Her ikisinde de ilk 3 konu depresif belirtiler, kaygı belirtileri ve evlilik sorunları. Erkeklerin en çok danıştığı konu evlilik sorunları iken, kadınların depresif belirtiler oluyor.

Çocuklarla ile ilgili alınan psikolojik destek çağrılarının yüzde 83’ü kadınlar tarafından yapılıyor.

Çalışanlar iş stresi ve tükenmişlikten şikayetçi

İşle ilgili sorunlar başlığı altında incelenen psikolojik destek talepleri de özel olarak incelenmiş. 2013 yılında toplam 173 dosya bu konu başlığı altında sınıflanmış. En çok arama ‘iş stresi ve tükenmişlik’ konusunda.

İşle ilgili yapılan ilk 5 arama konusu şöyle sıralanıyıor:
-İş stresi ve tükenmişlik yüzde 41
-İşe bağlı kariyer-özel yaşam dengesi sorunları yüzde 18
-İşyerinde performans kaygısı yüzde 9
-İşyerinde performans baskısı yüzde 5
-İş uyum sorunu (pozisyon, ekip ark, prof. yaşam) yüzde 4

Gelen aramalar cinsiyete göre incelediğinde “iş stresi ve tükenmişlik”, “kariyer-özel yaşam dengesi” konularında ağırlıklı olarak kadınlar, “işyerinde performans kaygısı” ve “iş uyum sorunları” için de erkekler daha çok arıyor.

Kadın

Erkek

İş stresi ve tükenmişlik

yüzde 74

yüzde 26

İşe bağlı kariyer-özel yaşam dengesi sorunları

yüzde 80

yüzde 20

İşyerinde performans kaygısı

yüzde 40

yüzde 60

İşyerinde performans baskısı

yüzde 50

yüzde 50

İş uyum sorunu (pozisyon, ekip ark, prof. yaşam)

yüzde 40

yüzde 60

Tıbbi çağrılar;
- yüzde 50’si çocuk hastalıkları
- yüzde 22’si genel tıp
- yüzde 15’i kadın hastalıkları

Hukuki çağrılar;
- yüzde 17’si boşanma
- yüzde 11’i tüketici hakları
- yüzde 9’u kira sözleşmesi

Psikolojik çağrılar;
- yüzde 11’i depresif belirtiler
- yüzde 10’u evlilik sorunu
- yüzde 9’u kaygı belirtileri

Mali çağrılar;
- yüzde 45’i SGK emeklilik
- yüzde 18’i SGK sağlık
- yüzde 13’ü diğer

Genel çağrılar;
- yüzde 15’i Avita hizmet içeriği
- yüzde 10’u ulaşım
- yüzde 8’i hastane bilgisi


Yorumları Göster
Yorumları Gizle