GeriİK/Yeni Ekonomi Avrupalı şirketlerden Türkiye atağı
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Avrupalı şirketlerden Türkiye atağı

Avrupalı şirketlerden Türkiye atağı

Son yıllarda yerli markaların etkisiyle büyüme yakalayan franchise sektörüne Avrupalı şirketler damga vurmaya hazırlanıyor. 2018 yılı sonuna kadar 150’ye yakın yeni girişimci arayan şubeler kahveden spora, yeme-içmeden giyime kadar birçok alanda faaliyet gösteriyor.

Avrupalı şirketlerden Türkiye atağıTÜRKİYE’de franchise sistemine her yıl yeni bir şirket ekleniyor. Son yıllarda Avrupalı markaların da Türkiye pazarına ilgisi artıyor. Bugün İtalya’dan İspanya’ya, Macaristan’dan Finlandiya’ya kadar birçok yabancı marka Türkiye’de yeni girişimciler arıyor. Bu markalar Türkiye pazarında hem şube sayılarını arttırmak hem de çevre ülkelere Türkiye üzerinden girmek istiyor. 2018 yılında birçok marka 150’ye yakın franchise vermeyi planlıyor. Bu markaların en önemli özelliği ise franchise giriş bedellerini TL olarak talep etmeleri.

Avrupalı markaların bir kaç yıl öncesine kadar Türkiye pazarına yabancı kaldıklarını anlatan yetkililer, şu değerlendirmeyi yapıyor: “Avrupalı yeme-içme markları kendi ülkelerinde başarıyı yakaladıktan sonra yurtdışına açılma planları yapıyor. Bunda da önce çevre ülkeleri değerlendirme alıyorlar. Türkiye’ye gelmeleri ise biraz daha uzun sürüyor. Çünkü Türkiye pazarı onlar için zor bir pazar olarak görülüyor. Yeme-içmede Türkiye’nin iyi markaları var. Bir de Amerikalı şirketler bu pazarda önemli bir paya sahip. Ancak, son yıllarda yaşanan gelişmeler ve yatırımlar onların da Türkiye pazarına kaymalarına neden oldu. Türkiye’yi aynı zamanda Asya pazarına açılım için de bir fırsat olarak görüyorlar. Burada bazı şirketler master franchise vererek, komşu ülkelerde de şubeleşmeyi sağlamaya çalışıyorlar.”

İTALYAN VE İSPANYOLLAR
Türkiye’de 2018’de franchise veren Avrupalı markalar arasında ise başı Harmont&Blaine JR. çekiyor. İtalya merkezli marka yıl sonuna kadar 65 yeni şube açmayı planlıyor. 0-16 yaş çocuk giyim ve aksesuar ürünleri üzerine çalışmalar yürüten marka, İzmir, Ankara, Zonguldak, Adana, Hatay, Antalya ve Muğla illerinde yeni şubelere yöneliyor. Marka franchise adaylarından ise giriş bedeli talep etmiyor. İspanya merkezli Lets Fit de en iddialı Avrupalı markalar arasında. Şirket yıl sonuna kadar 35 yeni şube açacak. Marka Azerbaycan pazarına da Türkiye üzerinden açılmayı hedefliyor.

ARANAN ÖZELLİKLER
MARKALARA yatırım yapacak girişimciler de aranan özellikler hakkında da bilgi veren yetkililer, şu değerlendirmeyi yapıyor: “Ticari profili düzgün, franchise konusunda markaların kurallarına uyum sağlayan, temsil kabiliyetine sahip girişimcileri tercih ediyoruz. Franchiseların çoğu mağazalarını doğru yerlerde konumlandırabilmiş girişimcilerdir. Mağazanın doğru yerde olması satış gücünü ve verimliğini artırıyor. Her dükkanda standardımız bellidir. Mekan seçimi, dizaynı, franchise kurallarını ve satış prensiplerini sürdürebilecek girişimlerle çalışıyoruz. Ayrıca eğitimler bizim için çok değerli. Hijyen konusuna da en çok dikkat ettiğimiz konulardan birisi.”

Avrupalı şirketlerden Türkiye atağı


Yorumları Göster
Yorumları Gizle