GeriİK/Yeni Ekonomi ABD’de 1.719 kişi işyerinde intihar etti
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

ABD’de 1.719 kişi işyerinde intihar etti

ABD’de 1.719 kişi işyerinde intihar etti
refid:28892666-spot ilişkili resim dosyası

2003-2010 yılları arasında ABD’de 1.719 kişi işyerinde intihar etti. Uzmanlara göre 2007’de yaşanan ekonomik kriz intihar artışındaki en önemli sebeplerden.

ABD merkezli Ulusal İş Güvenliği ve Sağlık Enstitüsü’nün (NIOSH) yaptığı bir araştırmaya göre iş nedeniyle intihar edenlerin oranı giderek yükseliyor. Rapordaki verilere göre ABD’de 2003-2010 arasında işyerinde intihar edenlerin sayısı 1.719. İşyeri dışında kendini öldürenlerin sayısı ise 270.500 kişi. Uzmanlara göre 2007 meydana gelen ekonomik kriz artışın en önemli sebeplerinden biri.
NIOSH raporu, intihar oranlarının özellikle acil müdahale ekiplerinde çalışanlar, çiftçiler, bakım-onarım elemanları arasında yüksek olduğunu gösteriyor. Çalışmaya göre intihar oranları erkelerde milyonda 2.7 iken kadınlarda milyonda 0.2.

Akıl sağlığınızı bantla yapıştıramazsınız
İntihar vakalarının artmasına karşın kurumlar da bu durumu terse çevirebilmek için çeşitli önlemler almaya çalışıyor. Bunlar arasında şirket içi yayınlanan haftalık bültenlerde akıl sağlığı bölümü açmak, çalışanların haftada bir şirkete gelen bir uzman ile görüşmesini sağlamak bulunuyor. Ayrıca, çalışma ortamlarındaki duvarlara ‘Akıl sağlığınızı yapıştırma bandı ile tamir edemezsiniz’, ‘Patlayana kadar beklemeyin’ gibi yazılar asmak, çeşitli sağlık sitelerinin internet adreslerini çalışanlara önermek de kullanılan yöntemler arasında.

‘Amerikan İntiharı Önleme Kuruluşu’ sağlık Şefi Christine Moutier, şirketlerin çalışanları interaktif bir tarama programından geçirmesini öneriyor. Çalışanların internet üzerinden yapabilecekleri bu test sonucuna göre ihtiyacı olan personelin bir uzmandan yardım alması sağlanıyor.

Çalışanlara eğitim verilmesi gerekiyor
Psikolog Sally Spencer-Thomas’a göre bu konuda İK profesyonellerine de önemli görevler düşüyor. Akıl sağlığının, ‘zinde kalma’ kampanyalarının önemli bir parçası haline getirilmesi gerekiyor. Kurum açısından bakıldığında da akıl sağlığı yerinde olan bir personel daha verimli çalışıp, işini daha çok sahipleniyor.

Bununla beraber, çalışanlara bu konuda eğitimler verilmesi çok önemli. Örneğin, depresyondaki çalışma arkadaşı ile nasıl iletişime geçilmesi gerektiğine dair eğitimler verilmesi yararlı olabilir.
Moutier de insanların çalışma arkadaşlarına ‘İyi misin? İyi görünmüyorsun?’ demelerinin yararlı bir şey olduğunu öğrenmeleri gerektiğini söylüyor.

Kurumların yapması gerekenler
Bir işyerinde intihar vakası gerçekleştikten sonra ne yapılması gerektiği ise farklı bir konu. Spencer-Thomas, böyle bir durumla karşı karşıya kalan çalışanların ne yapmaları gerektiği, uygulanacak protokolün öğrenilmesinin önemli olduğunu söylüyor.

Şirketlerin kendini öldüren bir çalışanı anma şekli de farklı sonuçlara yol açabiliyor. Örneğin, söz konusu çalışanın bir fotoğrafının anma amacıyla görünen bir yere konulması, farklı intihar vakalarını tetikleyebilir. Bu nedenle kurumların, intihar eden kişinin ailesine destek olmak gibi hamleler yapması daha yerinde oluyor.

(Kaynak: SHRM)


Yorumları Göster
Yorumları Gizle