44 markadan franchise fırsatı

Güncelleme Tarihi:

44 markadan franchise fırsatı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 08, 2017 13:33

Türkiye’de son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan franchise pazarı 50 milyar doları yakaladı. Girişimciler kahveden eğlenceye, çiğ köfteden lahmacuna, dönerden simite kadar birçok farklı alana yatırım yapıyor. 2016 Franchise Rehberi’ne göre Türkiye’de franchise giriş bedelleri 4 bin dolardan başlıyor.

Haberin Devamı

SON yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan franchise pazarı 2016’da 50 milyar doları geçti. Girişimciler daha çok yeme-içme alanındaki markalara yatırım yapsa da son yıllarda oto yıkamadan güzellik salonlarına, eğlence kulüplerinden gayrimenkule kadar birçok alanda franchise veren marka sayısı arttı. Ulusal Franchise Derneği (UFRAD) verilerine göre, halen Türkiye’de 3 bine yakın zincir mağaza ve bunlara ait 55 bin civarında şube franchising sistemini kullanıyor. UFRAD’ın hazırladığı 2016 Franchise Rehberi’ne göre Türkiye’de 50 bin doların altında franchise veren marka sayısı 50 civarında. Bu rakamlara işletme sermayesi, sürekli franchise bedeli, reklam katkı payları ise dahil değil.

2017’DE 385 ŞUBE AÇACAK
Yeme-içme sektöründe öne çıkan konseptler simit, tavuk, döner, pizza ve pide oluyor. Son yıllarda kahve ve çay markaları da Türkiye’de büyük ilgi görüyor. Bu alanda 2017 yılında en çok şubeyi ise Domino’s Pizza açmayı planlıyor. Marka 385 yeni girişimci ararken, franchise giriş bedeli olarak da 50 bin dolar talep ediyor. Fast-food alanında en büyük iki rakip Mc Donald’s ve Burger King de 2017’de yeni şubelerle büyümeyi hedefliyor. Mc Donald’s’ın franchise giriş bedeli 30 bin dolar olurken, Burger King’de bu rakam 40 bin doları buluyor.

Son dönemlerde franchise alanında yerli markaların da sayısı hızla artıyor. Bu alanda döner, pide, börek, kumpir ve çiğ köfte markaları arasında kıyasıya bir rekabet yaşanıyor. Döner markalarının 2017 yılı franchise giriş bedelleri 10 bin dolar ile 50 bin dolar arasında değişirken, pide markalarında bu rakam 10 bin dolar ile 35 bin dolar arasında seyrediyor.

EMLAKÇILAR ZİRVE YAPTI
Türkiye’de franchise pazarında son 10 yılda gelişen bir başka alan ise gayrimenkul danışmanlığı oldu. Gayrimenkul sektörünün büyümesi ve yabancı markaların pazara girmesiyle artan franchise talepleri 2017’de zirve yaptı. Re/Max, Altın Emlak, Century 21, Coldwell Banker ve Era Gayrimenkul bu alanda şube sayısını arttırmayı planlayan markalar. Bu markalar 2017 yılında en az 80 şube açmayı hedefliyor. Franchise giriş bedelleri ise 32 bin liradan başlayıp 32 bin dolara kadar çıkabiliyor. Bu yıl en çok şubeyi açmayı planlayan ise Re/Max oluyor. Marka 2017 sonuna kadar 300 yeni şube hedefliyor.

YATIRIM ALANI GENİŞLİYOR
Yeme-içme ve gayrimenkul dışında oto yıkama, kuru temizleme, spor, eğlence ve eğitim alanında da franchise veren markaların sayısı artıyor. Yatırım bedelleri de diğer sektörlere göre daha düşük olan bu alanlarda yeni girişimciler aranıyor. Dry Clean Express 15 bin Euro’ya franchise verirken, bu rakam otomobil bakım markası Ziebart’ta 10 bin dolar oluyor. Eğitim alanında hizmet veren Neşe Erberk Anaokulları da özellikle genç kadın girişimciler tarafından tercih ediliyor. Bugün bu markaya yatırım yapmak için 50 bin TL ile 88 bin TL arasında franchise giriş bedeli ödemek yeterli oluyor.

Haberin Devamı

Yabancı marka sayısı fazla
TÜRKİYE’de bugün 3 bin civarında zincir işletmenin bulunduğunu anlatan Ulusal Franchise Derneği (UFRAD) yetkilileri, “Bu markaların yüzde 24’ü yabancı, yüzde 76’sı yerli markalardan oluşuyor. Şube sayısı 55 bine ulaşıyor. Her sektörden birçok farklı markanın franchise uygulamalarıyla geliştiğini ve başarılı olduklarını görüyoruz. Hizmet ve gıda sektörü son dönemlerde hızlı bir büyüme gösteriyor. Bu sektörlerin büyümesine paralel şekilde franchising sisteminde de çok hızlı bir büyüme olmuştur” diyor.

Kimler daha çok franchIse alıyor?
- Üniversite mezunu aile desteği alan ve yeme-içmeyi seven gençler.
- Emekli ikramiyesiyle bir iş kurmayı hayal eden girişimciler.
- Birikimi olan ve doğduğu şehre dönmeyi hayal eden kişiler.

Haberin Devamı

Franchising’in 10 avantajı
- Tanınmış markaların sağladığı sürekli müşteri ve iş yapma imkanı.
- Franchise veren işletmenin eğitim hizmetleri ve uzman personel desteği sağlaması.
- Kaliteli personel bulma, işe alma ve yetiştirme konularında franchise veren işletmenin tekniklerinden yararlanılması.
- Mali, ticari ve personel konularında sağlanan destekle, teknik işlevlere ağırlık verilip başarı şansı arttırılması.
- Küçük işletmelerin karşılaşacakları risk ve işletmecilik sorunlarının minimize edilmesi.
- Franchise veren işletmenin mali ve hukuk danışmanlarından yararlanılması.
- Şirketin sürekli olarak yaptığı araştırma ve geliştirme çalışmalarından yararlanılması.
- İşletmenin kuruluş aşamasında ve kuruluş yerinin seçiminde bilimsel tekniklerin kullanılması.
- Kuruluş aşamasında leasing kaynaklardan finansal destek sağlanması.
- Reklam ve tanıtma giderlerinden tasarruf sağlanması.

Haberin Devamı

Franchising nedir?
SÖZLEŞMEYE dayalı, direkt bütünleşmiş bir pazarlama sistemidir. Bu sistemde markanın imtiyaz hakkı sahibi, belirli süre, koşul ve sınırları kapsayan anlaşmayla bağımsız yatırımcılara sistemini ve markasını kullandırır.

44 markadan franchise fırsatı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!