Ege Haberleri

EGE

    İhracatta Japon rüzgarı

    Hürriyet Haber
    07 Ağustos 2012 - 00:00Son Güncelleme : 06 Ağustos 2012 - 14:31

    Japon perakende zinciri Aeon’un Türkiye’den yaptığı alımlar sayesinde bu ülkeye yapılan ihracatın, bu yılın ilk 5 ayında yüzde 20 arttı.

    Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkan Vekili Eli Alharal, Japonya’nın dünyanın en büyük pazarlarından biri olmasına rağmen Türkiye’nin bu pazardan pay alamadığını, geçmişte orkinos ve bazı gıda ürünleriyle kısıtlı kalan ihracatı hak edilen seviyeye getirmek için uzun süredir çaba gösterdiklerini ifade etti. Japon pazarında yer bulmanın uzun soluklu çaba gerektirdiğini, bazı sektörlerde tanıtım çalışmaları yapıldığını, son iki yılda da Ekonomi Bakanı Zafer  Çağlayan’ın önderliğinde büyük Japon şirketleriyle temasa geçtiklerini anlatan Alharal, şunları kaydetti: “Aeon, 59 milyar cirosuyla Japonya’nın en büyük perakende zinciri. Bu  ülkeye ihracatımızın artması da Aeon marketlerinde yer bulmaktan geçiyordu. Bakan Çağlayan ile iki yıl önce Aeon Başkanı Motoya Okada ile görüştük. Bakan Çağlayan, Türkiye ile Japonya arasındaki dış ticaret dengesinde Türkiye aleyhine büyük bir  açık bulunduğunu, Türk mallarına daha fazla ilgi gösterilmesi gerektiğini belirtti. Bu görüşme sonrası Okada, Türkiye pazarıyla özel olarak ilgilenmeye başladı. Aeon’dan gelen alım heyetleri İzmir ve İstanbul’da görüşmeler yaptı. Bu görüşmeler hemen neticesini gösterdi. Özellikle tekstil-konfeksiyon, deri, kuru  meyve, fındık ve zeytinyağı ihracatında önemli artışlar yakalandı. Tabi bu daha  başlangıç. Aeon ile tanışma safhasını yeni tamamladık.”

    KONFEKSİYON UMUTLU

    Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Emre  Kızılgüneşler, Aeon’un yanı sıra son bir yılda çok sayıda Japon firmanın bulunduğu alım heyetinin Türk firmalarıyla görüştüğünü, yapılan bağlantılar sonucu ilk  sevkıyatların başladığını kaydetti. Bir çok Türk firmasının Japon alıcıların beklediği kalite standardında üretim yapabilecek yeteneğe sahip olduğunu belirten Kızılgüneşler, “Krizle birlikte daralan Avrupa’ya alternatif yeni pazar yaratmamız gerekiyordu. Konfeksiyonda fiyat skalası nedeniyle bizim ürünlerimizi alabilecek çok fazla pazar yok. Japonya’da başladığımız çalışmalardan çok olumlu neticeler alıyoruz” dedi.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı