İhracatçı parayı ‘uzak’larda arıyor

Burak COŞAN/ SİNGAPUR
16.04.2016 - 21:22 | Son Güncelleme:

Singapur’da düzenlenen Food&Hotel Asia 2016 fuarında konuşan Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) Başkanı Hidayet Kadiroğlu, “Singapur 900 milyar dolarlık ihracat pazarına açılan kapı. Bu yıl Uzak Doğu ve Amerika pazarları ile ihracatı 2.5 milyar dolara çıkarmak istiyoruz” dedi.

SON yıllarda çikolata ve şekerleme sektöründe Türkiye’nin en önemli pazarları arasında yer alan çevre ülkelerdeki sıkıntılar şekerleme sektörünü ‘uzaklara’ götürdü. Yaşanan pazar kaybını telafi etmek ve ihracatı arttırmak için Uzak Doğu ve Amerika kıtasında yaptıkları çalışmaları arttıran Şekerli Mamüller Tanıtım Grubu, Singapur’daki Food& Hotel Asia 2016 fuarına çıkarma yaptı. Singapur’dan toplam 900 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne sahip ülkelere ulaşmayı hedefleyen Türk şekerlemecisi, ayrıca Singapur’un da içinde olduğu 500 milyon nüfusa sahip Asean ülkelerine ihracatını arttırmayı hedefliyor. Filipinler, Malezya, Tayland ve Endonezya’nın da olduğu Asean ülkelerinde 300 milyonluk müslüman nüfus olduğunun altını çizen Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu (ŞTG) Başkanı Hidayet Kadiroğlu, söz konusu ülkelerde ‘Made in Turkey’ logosunun ciddi avantaj getirdiğine vurgu yaptı. 2 yılda bir düzenlenen fuara ŞTG olarak ilk kez katıldıklarını ifade eden Hidayet Kadiroğlu, “76 ülkeden katılım var. 3 bin 400 firmanın standı var. 2 yıl önceki fuara 70 bin ziyaretçi geldi. Bu yılki fuara Türkiye’den 34 firma katılım gösterdi” dedi.

SIFIR VERGİ

2016’da 2015’ten gelen verilerle birlikte yükselen trendin Uzak Doğu ve Amerika kıtası olduğunu dile getiren Kadiroğlu, Şekerli Tanıtım Grubu’nun davetlisi olarak gittiğimiz Singapur’da açıklamalarda bulundu. 30’a yakın fuar aktivitesini Uzak Doğu ve Amerika kıtalarına yoğunlaştırdıklarını belirten Kadiroğlu, Singapur’un Uzak Doğu pazarına girişte çok önemli bir yere sahip olduğunun altını çizdi. Kadiroğlu, “5.5 milyon nüfusu var. Ancak 900 milyar dolarlık re-export pazarına açılan kapı. Uzak Doğu’ya ait 20’ye yakın ülkeye hitap eden bir fuar. Singapur’da çikolata ve şekerleme sektöründe sıfır vergi uygulanıyor. Re-export ile diğer ülkelere ürünlerimiz geçiyor” dedi. Bu bölgenin hakkını bu zamana kadar ihracatçılara olarak veremediklerini söyleyen Kadiroğlu, “Fuarın katılımcıları arasında Asya ülkelerinin ithalatçıları da var. Bu ithalatçılarla VİP alım heyetleri oluşturuluyor. Türkiye’den alım yapmaları için görüşmeler yapılıyor. Bu ithalatçıları Türkiye’ye götürmeyi hedefliyoruz. Güney Kore’den, Mynamar’dan alım heyetleri geldi. Hong Kong ve Sinagpur’dan alım heyetleri de fuar sonrasında Türkiye’ye gelecek. Ayrıca Japonya’dan da bir aım heyetini Türkiye’de ağırlayacağız. Amacımız üyelerimizle ithalatçıları buluşturup ihracat pazarlarımız arttırmak” diye konuştu. Singapur’un Asean’a ortak bir ülke olduğuna değinen Kadiroğlu, “Bu ülkeler Filipinler, Malezya, Tayland, Endonezya ve Singapur’dan oluşuyor. Söz konusu ülkeler arasında gümrük muafiyetleri ve serbest ticaret anlaşmaları var. Bu yıl Tanıtım Grubu ile bu bölgede atağa kalktık” ifadelerini kullandı.

KİLOGRAMI 5 DOLARA ÇIKIYOR

ŞEKERLİ Tantım Grubu’nun 10 milyar dolarlık ihracat hedefi olduğu değinen Hidayet Kadiroğlu, “Geçen yıl ihracatımız 2.4 milyar dolardı. Bunu 2.5 milyar dolara çıkarmak istiyoruz. Bölgede sıkıntı var ama yeni pazarlar açmak zorundayız. Sözlüğümüzde krize yer yok. Uzak Doğu’ya katma değerli ürün satabiliriz. Orta Doğu ve Afrika’da ürünlerimizin kilogram değeri 2.5 dolar, Uzak Doğu’da 5 dolar. Orta Doğu’da kaybedilen enerjiyi geri kazanmayı amaçlıyoruz. Özellikle Çin’de ithal ürünlere karşı bir sempati var. Uzak Doğu ülkeleri şu anda ihracattan yüzde 10’luk pay alıyor” diye konuştu.

HELAL STANDARDI İLE GÜÇLENİRİZ

SİNGAPUR’da bölgedeki ülkelere ciddi anlamda bir helal pazarı açıldığına dikkat çeken Hidayet Kadiroğlu, “500 milyonluk Assian ülkeleri içinde 300 milyon müslüman yaşıyor. Made in Turkey logomuz ile bu ülkelerde ciddi avantajımız var. Türkiye’de üretilmiş ürünlere sempati duyuyorlar. Helal logosu da olunca büyük rağbet görüyor. Ürünleri ortak bir sertifikasyona sokmak istiyoruz. Bütün dünyada herkesin ayrı helal standartları var. Birliktelik sağlanması gerekiyor. Türkiye etkin rol almalı. Türkiye sertifikasyonu geçerlidir denilebilse Türkiye çok ciddi bir pazar kazanabilir” dedi. 

GERÇEK ZEHİR ŞEKER DEĞİL UYUŞTURUCUDUR

ÜNLÜ oyuncu Haluk Piyes’in yönetmenliğini ve yapımcılığını üstlenerek başrolünde de rol aldığı ‘Ateş’ filmine Şekerli Tanıtım Grubu sponsor oldu. Şekere yönelik bir algı operasyonu başlatıldığını anlatan Hidayet Kadiroğlu, şekere televizyonlardan zehir denerek halkın yanıltıldığını söyledi. Kadiroğlu, “Ateş filminde esas amacımız, gerçek zehrin ne olduğunun altını çizmek. ‘Beyaz zehir’ adı altında şekerin altı bilinçsizce çiziliyor. ŞTG olarak bundan rahatsızız. Narkotik kullanımı yaş ortalaması indi ve tüketimi arttı. Esas altı çizilmesi gereken konunun bu olması” dedi.

Etiketler: para


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı