Gündem Haberleri

GÜNDEM

    İftiralara RTÜK’ten ceza

    Meltem ÖZGENÇ / ANKARA
    22.10.2015 - 22:20 | Son Güncelleme: 22.10.2015 - 23:00

    RTÜK, Doğan Holding Onursal Başkanı Aydın Doğan’la ilgili bazı kanallarda yapılan iftira içerikli, kişiliği zedeleyici ve gerçeğe aykırı yayınları önceki günkü toplantının gündemine aldı.

    Kanal A’nın 29 Eylül’deki ‘Günebakan’ programında ve TGRT Haber’in 26 Ağustas’taki ‘Mehmet Ali Aydın ile Gün Biterken’ programında eleştiri sınırlarının ötesinde ve iftira niteliğinde olduğuna kanaat getiren Üst Kurul, iki kanala da ceza verdi.

    Üst Kurul, “Yayınlar, insan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez” maddesinin ihlal edildiğini kararlaştırdı. TGRT Haber, bu maddeyi ilk kez ihlal ettiği için uyarı cezası alırken, Kanal A’ya önceki ihlalleri de dikkate alınarak 13 bin lira para cezası verildi. 

    Etiketler: rtük , aydın doğan , Hürriyet

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı