ANKARA HABERLERİ

İftar kilosuna dikkat

Hürriyet Haber
09.07.2015 - 01:23Son Güncelleme :

Ramazan’da, iftar sofralarındaki çeşit çeşit yemeklerin yenmesi sonucu alınan kilolara dikkat. Uzmanlar, Ramazan’da kilo almamak için yağlı ve tuzlu yemekler ile aşırı tatlılardan uzak durulması gerektiğini söylüyor.

Hürriyet Haber

Ramazan ayında oruç tutanların, diğer zamanlarda olduğu gibi sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat etmeleri gerekiyor. Oruç tutanları uyaran uzmanlar, genelde 3-4 öğünde tüketilen besinlerin Ramazan’da 2 öğünde tüketildiğini kaydetti. Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Temel Özcan, Ramazan’da kilo almamak için yemeklerin seçiminde çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınmak gerektiğinin altını çizdi. Hazmı kolay, mide-barsak sisteminde uzun süre kalabilen lifli ve sellüloz içeren sebze, meyve ve tam buğday ekmeği tercih edilmesinin önemine değinen Özcan şu tavsiyelerde bulundu:
“Bağırsak tembelliğinin önüne geçmek için prebiyotik besinler (Yoğurt, kefir, boza) tüketmeliyiz. Çünkü sadece akşam saatleri yapılan beslenme nedeni ile bağırsak peristaltizmi durur. Yaşanan kabızlık kilo artışına sebep olur. Özellikle iftardan sonra kısa mesafe yürüyüşleri yapılmalıdır ki kas kitlesi korunmalıdır. Yemeğe ne çok sıcak ne de çok soğuk olmayan hafif bir çorbayla başlanmalıdır. Bağırsak problemi olanlar çorbalarına yulaf ilavesi yapabilirler. Etli veya etsiz, fazla yağlı olmayan bir sebze yemeği evde mayalanmış yoğurt ve meyve veya tatlı olarak sütlü tatlılar, güllaç meyve salataları ya da püreleri olabilir.

SAHUR KAHVALTI ŞEKLİNDE OLMALI

Sahurda protein içeriği fazla olan gıdalar tercih edilmelidir. Midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirirler, bunlardan en iyi ve en kaliteli protein kaynağı yumurtadır. Sahur kahvaltı şeklinde bir öğün olabilir. Bol sıvı alınmalıdır. Su içilmelidir. Meyve yenilebilir. Fazla tuzlu besinler tüketilmemelidir. Sadece su içerek oruç tutmak sakıncalıdır. Bu durumda yorgunluk, dikkatte azalmalar olur. Sahura kalkılmadan oruç tutulursa aç kalma süresi 17 saatten 24 saate uzayacağından vücut açlık stresine girer metabolik hız düşer ve halsizlik, baş ağrısı, anksiyete görülür.”

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde İftar kilosuna dikkat haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    24 Ekim 2017, Salı
    • İmsak
      05:22
    • Guneş
      07:01
    • Öğle
      12:44
    • İkindi
      15:42
    • Akşam
      18:05
    • Yatsı
      19:33
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı