ANKARA HABERLERİ

İftar ara öğün gibi olmalı

Hürriyet Haber
18.07.2012 - 13:13 Son Güncelleme :
Hürriyet Haber


Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Mustafa Öztürk, Ramazan'da oruç tutacaklar için sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu.
Ramazan ayı süresince doğru beslenme alışkanlıklarının değiştirilmemesi gerektiğini vurgulayan Öztürk,  “Beslenmeyle ilgili genel kurallar Ramazan'da da geçerlidir. Et, süt gibi her türlü besin dengeli olarak alınmalı, aşırıya kaçılmamalıdır” dedi.
Sahurun oruca hazırlayan en önemi öğün olduğunu kaydeden Öztürk, “uykusuz kalırım” bahanesiyle sahurun asla atlanılmaması gerektiğini vurguladı.
Ramazan'ın yaz mevsimine denk gelmesi nedeniyle gün uzun, gece kısa olsa da sahurun mutlaka yapılması gerektiğini belirten Öztürk, şöyle devam etti:
“Lifli yiyecekler, ramazanda en sık görülen sorunlardan biri olan kabızlık problemini önleyebilir, ancak sahurda susuz bırakacak, su toplayacak lifli yiyecekler çok fazla tüketilmemeli, tümüyle hamurlu yiyeceklerden kaçınılmalıdır. Daha çok kahvaltı türü hafif ve uzun süre enerji verecek besinler tercih edilmelidir. Çok yağlı olmamak kaydıyla sulu yemekler de yenilebilir.”

İftar ara öğün gibi olmalı

İftardan sonra hemen yatmayın

 
İftarda yemeğin hızlı bir şekilde tüketilmemesi, bir planlama yapılması gerektiğine dikkati çeken Öztürk, “İftar ara öğün gibi olmalı. Çorbayla başlanıp yarım saat ara verdikten sonra ana yemeğe geçilebilirse çok daha iyi olur. Sonrasında sıvılar, tatlılar, meyveler tüketilebilir ama bunlar da yatmadan hemen önce alınmamalıdır. Böyle bir planlama yapılabilirse, mide yorulmamış olur” diye konuştu.
Beslenmeyle egzersizin “kardeş” olduğunu belirten Doç. Dr. Öztürk, iftardan hemen sonra yatılmaması gerektiğini, egzersiz yapılarak besinlerin depolanmasının önlenebileceğini söyledi.
Öztürk, sağlık sorunu yaşanmaması için de egzersizin abartılmamasını istedi.
Ramazan ayında oruç nedeniyle artan günlük sıvı gereksinimine de değinen Öztürk, iftar ile sahur arasındaki zamanın iyi değerlendirilerek bol bol sıvı tüketilmesi gerektiğini söyledi.
 

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde İftar ara öğün gibi olmalı haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.



ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ

22 Şubat 2018, Perşembe
  • İmsak
    06:02
  • Guneş
    07:26
  • Öğle
    13:08
  • İkindi
    16:08
  • Akşam
    18:39
  • Yatsı
    19:57
Sayfa Başı