İçimizden biri

Güncelleme Tarihi:

İçimizden biri
Oluşturulma Tarihi: Nisan 25, 2010 00:00

Nazlı Uçar (24) sıradan bir üniversite öğrencisi. Ama güzel, ama stil sahibi, ama hayalleri var, ama kameraların önünde olmak istiyor, ama kendine güveniyor. Tüm bu amaların toplamı olarak iki ay önce Mavi Jean’in düzenlediği Mavi People yarışmasına katıldı. Damdaki görüntüsüyle 600 kişi arasından seçilerek yeni reklam filminde oynamaya hak kazandı.

Model, oyuncu, stylist Ece Sükan, moda yazarı Yaprak Aras Şahinbaş, karikatürist Erdil Yaşaroğlu, yönetmen Cemal Alphan ve ben bir masanın etrafında toplanmış Türkiye’nin en stil sahibi gençlerini seçmeye çalışıyoruz. Listede 30 aday var. 600 katılımcı arasından internet üzerinden yapılan halk oylamasıyla seçildiler. Otuzunu da büyük bir titizlikle tek tek inceliyoruz. Yolladıkları on beş saniyelik videoları defalarca izliyor, uzun uzun fotoğraflarına bakıyoruz. Herkes kendine göre bir yorumda bulunuyor. Fikir ayrılıkları tabii ki yaşadık. Kimin zayıflık standartının sıfır bedene yakın olduğunu, kimin stil sahibi olmayı sevimlilik saydığını, kimin önce boya posa baktığını söylemeyeceğim. Erdil’den üç alan benden sekiz aldı ya da tam tersi durumlar oldu ama sonuçta bir kişi vardı ki hepimizden en yüksek notu kapmayı başardı. Nazlı Uçar, 24 yaşında Ankaralı...

TERLİĞİN KENARINDAN SÖKÜLMÜŞ İPİ KAFAMA SARDIM

Yarışmaya Ankara’nın damlarından katılmış! Videosunu ve fotoğraflarını evinin terasına çıkıp çekmiş. Dolabında ne bulduysa takıp takıştırmış gibi bir hali vardı. Kafasına da bir şeyler dolamıştı. Nedendir çözemedik önünde de bir tuval duruyordu. Yani her türlü anormallik Nazlı’da mevcuttu. Hepimiz aynı anda budur dedik. Uzundu, inceydi, yüzü, bilhassa gözleri güzeldi, çılgındı ve tarz sahibiydi.
Nazlı öğrenci. Ankara’da Gazi Üniversitesi Çalışma Ekonomisi bölümünde okuyor. Bu beşinci senesi yani uzatmaları oynuyor. Aslen İstanbullu, ailesi Antalya’da. Yarışmaya nasıl katıldığını bakın nasıl anlatıyor: “Mavi’nin Mavi People projesi kapsamında stil sahibi gençler aradığını ve bu kapsamda bir yarışma düzenlediğini bir arkadaşımdan öğrendim. Kendime özgü ve cesur bir stilim var, modaya da çok uzak biri değilim. Öyle olunca, bu projede kazanma şansım olabileceğini düşündüm. Kendi yaptığım şaldan bluzumu giydim. Kafama terliğin kenarından sökülmüş altın rengi bir ip sardım. Ucuna da gerçek bir kuşun beyaz tüyünü taktım. Arkadaşlarım da destek oldu, kısa bir video çekip siteye yükledim. Önünde durduğum resmi kendim yaptım. Profilimi hazırlarken güzel ve artistik birkaç fotoğrafımı da ekledim. ”

GİYDİĞİM JEAN İÇİN 500 KİŞİLİK LİSTE VARMIŞ

İnternetteki oylama sürecini heyecanla takip etmiş Nazlı. Türkiye’nin farklı yerlerinden birçok insanın videosunu izleyip beğenmesi heyecanını artırmış. Mavi’den arayıp, jüri oylamasından da geçtiğini söylediklerindeyse havalara uçmuş. Ertesi gün İstanbul’a gelip yönetmen ve kast ekibiyle buluşmuş: “Denemelerde çok heyecanlandım. Beğendiler mi, başarabildim mi diye endişelendim. Arayıp ‘sen kazandın’ dediklerinde çok mutlu oldum. Sonrasında styling çalışmaları için Mavi’ye geldim. Dünyaca ünlü bir stylist olan Carlo Alberto ile zaman geçirmek bile başlı başına şans... Hangi Mavi kombinlerini giyeceğime karar verdik, saç-makyaj denemeleri yaptık. Herşey çok eğlenceliydi. Benim için güzel bir deneyim oldu. Reklam filmi çekimi dışarıdan göründüğünden daha zor. Çekimlerin Ada’da olması da çok güzeldi. Filmde Mavi’nin bu sezonki en favori modellerinden Delidolu’yu ben giydim. Galiba bu jean için şimdiden 500 kişilik bekleme listesi varmış.”
/images/100/0x0/55ea586ef018fbb8f879e7fc


ÇEKİMLER ADA’DA YAPILDI

Mavi’nin giyim ve stil özgürlüğüne dikkat çeken “Burası İstanbul” reklam kampanyasının, buram buram Akdeniz kokan yeni reklam filmi, gençlerin hayat tarzlarıyla zenginleşen stillerini ön plana çıkarıyor. Dünyada ne kadar insan varsa, o kadar farklı stil olduğu görüşünü savunan Mavi, sunduğu yeni koleksiyonla, gençleri tek bir kalıbın içine sokmadan, kendi hayatlarını yansıtan seçimler yapmak konusunda cesaretlendiriyor. “Mavi beni ve stilimi anlar” duygusunun yaşatıldığı, capcanlı görüntülerin yer aldığı reklam filminde, çarpıcı diyaloglarla İstanbul’a ve hissettirdiklerine gönderme yapılıyor. Ali Taran imzalı kampanyada, farklı stillere odaklı 12 episod, 2 ayrı filmde sunuluyor. Çekimleri Büyükada, Heybeliada ve Yeniköy’de yapılan reklam filminin stil editörlüğünü dünyaca ünlü markalarla çalışan İtalyan Carlo Alberto Pregnolato, yönetmenliğini Cemal Alphan, görüntü yönetmenliğini ise İskoçyalı Simon Coull üstlendi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!