İçim’le 1 milyar doları yakalayacak

Hürriyet Haber
30.04.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Yıldız Holding’in çocuk ürünleri markası olan İçim Smartt’ın Aktif isimli yeni ürünü 25 kuruşa satışa sunuldu.

İçim markası adı altında pazara yeni ürünleri sunmaya devam edeceklerini söyleyen Yıldız Holding Süt ve Sütlü Ürünler, İçecekler, Alpella Pazarlama Genel Müdürü Tolga Sezer, "İçim markası, 2012’ye kadar tonajını iki katına, cirosunu da üç katına çıkartarak, 1 milyar dolar ciroya ulaşacak" dedi. İçim’in bu yıl marka ve Ar-Ge yatırımları hakkında da bilgi veren Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, "2009’da 7.5 milyon TL’lik Ar-Ge ve pazarlama yatırımımız devam edecek. İçim Smartt’ın tüm çocuk ürünlerinde yüzde 25 pazar payını yakalamasını hedefliyoruz" diye konuştu.

9’uncu sırada

İçim olarak toplam gıda sektöründe 9’uncu sırada yer aldıklarını dile getiren Tolga Sezer, şu bilgileri verdi: "Toplam 186 üründen oluşan geniş bir yelpazeye sahibiz. 2008 yılında 217 bin 700 ton üretim, 550 milyon TL ciro gerçekleştirdik. Tonaj olarak yüzde 9.4, ciro olarak yüzde 10.8 pazar payı ile çok hızlı büyüdük. 2009’da da tonajımızı yüzde 11.3 artışla 242 bin 200 tona, ciromuzu da yüzde 15.3 artışla 640 milyon TL’ye yükseltmeyi hedefliyoruz. İçim’in hedefi, 3 yıl içerisinde 1 milyar dolar ciroya ulaşmak."

İçim Smartt’ın 2007 yılında pazara adım attığını belirten Süt ve Sütlü Ürünler Pazarlama Direktörü Yasemin Ünlü Romano, İçim Smartt’ın 1.5 yılda yüzde 15 pazar payı ile çocuk beslenme kategorisinde ikinci çocuk markası olmayı başardık. İçim Smartt ile 2012’de 5 kat büyüyerek 150 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Tüm çocuklar yiyebilsin diye İçim Smartt Aktif küplerinin tanesin 25 kuruş fiyatla satışa sunuldu."

Warner Bros kahramanları cirosu bizde 4 kat büyüdü

WARNER
Bros’un kahramanları Bugs Bunny, Tweety, Slyvester ve Taz’ın dahil olduğu Looney Tunes ailesinden oluşan lisanslı ürünler, perakende satış değeri olarak yılda 6 milyar dolar ciroyu yakaladı. Türkiye Avrupa’daki en büyük ilk 5 pazardan biri olurken İngiltere ve Almanya gibi ülkeleri de geride bıraktı. Warner Bros Consumer Products Avrupa, Ortadoğu, Afrika Bölgesi Satış ve İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Bruno Schwobthaler, "Türkiye bizim için çok önemli. Geçtiğimiz yıl bu ülkede 4 kat büyüdük. 1000’in üzerinde lisansiyerle çalışıyoruz. Looney Tunes ailesi farklı sektörlerde kullanılıyor" dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı