Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

İç dünyanızdaki değişime hazır olun

Türkiye’de kadınlar dış görünümünü daha çok önemsiyor.

Else, romantik ve sofistike tasarımlarıyla sadece özel günlerde değil, günlük yaşantımızda da iç dünyamızı ele geçirmek için yaratılmış.

Girişimci genç tasarımcılar artmalı! İşte onlardan biri; Ela Onur. Henüz 26 yaşında ve çok fazla örnekleme yapamayacağınız bir alanda, iç çamaşırında, kendi markası "Else"i yaratmış. Ve sadece Türkiye pazarında değil, başta Amerika olmak üzere, Avrupa, Uzakdoğu ve Ortadoğu’da birçok noktaya ulaşmak istiyor. Hayallerini gerçeğe dönüştürme aşamasında ona birçok tanınmış yabancı marka için iç çamaşırı aksesuarları üreten aile şirketi bilgi birikimiyle destek oluyor. Ela kendini şanslı hissediyor çünkü, bu işte başarılı olmak için kumaş ve model seçiminden önce, kalıp ve malzemelerin gücüne inanıyor. Kendi küçük atölyesinde ekibiyle birlikte, hayal ettiği üç farklı kadın için, koleksiyonlar üretiyor. Ürünleri iki yıldır ABD’de iç bazı çamaşırı butiklerinde satışta. Ülkemizde ise Mendo’s mağazalarında, internet üzerinde chichiqueen.com da bulunabilir. İşte Else’in öyküsü...

n Else nasıl doğdu?

- 2006 yılının sonlarında doğdu. Aile işimizin iç çamaşırı aksesuarları olması, tanınmış yabancı markalar için üretim yapması, benim bu alanda bir marka yaratmakla ilgili hayallerimi gerçekleştirmeye, bu konuda teknik bilgi ve deneyim kazanmama yardımcı oldu. Ayrıca tüm dünya, iç çamaşırında kumaş ve dantellerini bizim ülkemizden satın alıyor.

n Türk pazarında iç çamaşırına olan ilgi markalaşmayı destekleyecek kadar yoğun mu?

- Türkiye’de şık iç çamaşırı, malesef sadece anlamlı günlerde, yılda belki 3-5 gün giyiliyor. Oysa ki yurtdışında bu anlayış çok farklı. Kadınlar, dış giyimine verdikleri özeni iç giyime de gösteriyorlar. Şık ve seksi modelleri, gündelik yaşamlarında da kullanıyorlar.

SÜTYEN TAM BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI

n Markanın yola çıkış amacı nedir?

- Kadınların, iç dünyalarında da kendilerini mutlu, rahat ve güvende hissetmelerini sağlamak. Onlar, erkeklere göre daha duygusal, kırılgan, ve bir o kadar da güçlüler. Aynı zamanda da duygusal değişimlerini daha yoğun ve sık yaşıyorlar. Tasarlarken bu farklı ruh hallerini dikkate aldım. Bu nedenle, üç farklı koleksiyonum var.

n İç çamaşırı yaratmanın zorlukları neler?

- İç çamaşırı yaratmak gerçekten çok zor, çünkü oluşumunda tahmin edebileceğinizden çok daha fazla detay var. Model ve kalıp oturtmasıyla başlayan ve aksesuarların uyumunu sağlamakla devam eden bu süreçte, göğse doğru destek verilmesi ve bu desteğin kalıcı olması gibi ayrıntılar önem taşıyor. Ürettiğiniz model sofistike ve şık olduğu kadar, içinde kendinizi rahat ve güvende hissettirmeli.

n Yapım hikayesi nedir?

- Örneğin, sütyende harika bir mühendislik var. İç çamaşırı yaklaşık 10-12 farklı aksesuarın birleşmesinden oluşuyor. Ve bunların birbiriyle her açıdan uyumu çok önemli. Malzemeleri seçerken, özellikle askıların esneme ve tutuculuklarını dikkate alıyorum. Ürünler aile şirketimizden ve Marks & Spencer onaylı olduğu için herhangi bir sararma, renk atma, çekme, bozulma gibi bir sorunumuz olmuyor. Bir de kullanılan kap çok önemli.

MODA HABER

Şaşırtmaya devam ediyor

Que bu yaz, teknolojiyi tasarımlarına taşıyor. Yenilikçi, cesur ve şaşırtıcı olarak tanımlanan tasarımlarda, postmodern çizgiler ön planda. Koleksiyonda hacimlerle oynanmış, tanımlanamayan ana renkler kullanılmış ve nostaljik detaylara ağırlık verilmiş. Özgün kıyafetler, gümüş aksesuarlarla tamamlanıyor.

Seçeneğiniz çok

Byblos Blu, Scervino Street, Seventy, Blu Marine, Anna Sui, Cengiz Abazoğlu markalarının şık koleksiyonlarını bulabileceğiniz Homestore, yeni sezonda ağırlıklı olarak poplin elbiseler, dökümlü pantolonlar, mini ceketler, desen ve işlemelerinin canlı renklerle buluştuğu tunik bluzlara yer vermiş.

Çıkış noktası yalınlık

İpekyol, 2008 ilkbahar - yaz sezonuna da top model Carmen Kass ile devam ediyor. 60’lı ve 80’li yılların kadını daha modern tasarımlarla karşınızda... Sadeliği ön planda tutan koleksiyonda, beyazın yanı sıra bej, taş ve pudra tonları, her tür mavi, pembe, mor, fuşya, sarı ve nar çiçeği gibi sevilen renkler öne çıkıyor.

Adımlar ışıldıyor

Parmak arası terlik deyince akla gelen dünyaca ünlü Havaianas, yeni sezonda, sınırlı sayıda üretilen, swarovski taşlarla süslü bu modelleriyle konuşulacak. Sadece Beymen’de satılacak özel Havainas’lar sokak tarzına ışıltı ve lüks eklemek isteyenler için...

Modanın "baskı"sı altındayız

Rengarenk baskıların öne çıktığı 2008 yazında renk ve desen oyunlarına teslim oluyoruz.

Öncelikle belirtelim; romantik bir yaz sizleri bekliyor. Tüy kadar hafif, uçuşan ipek elbiseler, gökkuşağının renklerini taşıyan desenlere teslim olurken, mini elbiseler, etekler ve aksesuarlarda çiçeklerin gücü öne çıkıyor. Podyumlarda, Ralph Lauren, Stella McCartney, Cavalli, Etro, Emilio Pucci, Dolce&Gabbana, Balenciaga, Prada, Dries Von Noten ile yeni mevsime uyanan çiçekler, en karmaşık ve yoğun haliyle hayatımıza yeniden girdi.

Sadece desen değil, sanat eseri

Tasarımcıların yeni mutluluk kaynağı desenler arasında fırça darbeleriyle yaratılan sanatsal soyut çalışmalar kadar, batik ve geometrik denemeler göze çarpıyor. Minimalist bir tarzı olanlara modanın önerisi, desenleri detaylarda ve aksesuarlarda kullanmaları. Sizin için buradaki tek engel ise, eğer kendinizi ayrıcalıklı hissetmek için tarzınızda desenlerden kaçıyorsanız, nasıl bir seçim yapmanız gerektiği... Önümüzdeki günlerde sezonun en moda tasarımlarına birlikte bir göz atacağız. Ama bu konuda sizlere ilk önerim, işe desenli alt veya üst parçaları almakla başlayıp kendi kombinasyonlarınızı yapmanız. Lüks markalar ise bu konuda ayrıcalık yaratmak için, kendi desen ve kumaşlarını yaratmış ve koleksiyonlarında birçok parçanın sınırlı sayıda olmasına dikkat etmiş.
X