Hyundai, dünyada en çok Türkiye’de büyüdü, i20 üretimine yeşil ışık yaktı

Emre Özpeynirci
17.08.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Hyundai Assan Başkanı ve CEO’su Kwang-Heum Um, Türkiye’nin ilk 7 ayda tüm dünyada en fazla büyüyen ülke olduğunu belirterek, “Bu bizim Hyundai dünyasında daha fazla söz sahibi olmamızı sağladı. Merkeze ‘i20 modelinin üretimini bize verin, Türkiye’de ürettiğimiz Matrix’in yerine geçecek yeni modeli Çek Cumhuriyeti’nde üretin’ talebinde bulunduk. 2 hafta içinde karar verilecek. Şansımız çok yüksek” dedi.

İŞTE EN LÜKS HYUNDAİ'NİN FOTOĞRAFLARI

Hükümetten henüz destek yok

Kwang-Heum Um, yatırımın Türkiye’de gerçekleşmesi için çalışmalara tüm hızıyla devam ettiklerini belirterek, “Türkiye’nin halen şansı bulunuyor. Ankara’da Sanayi Bakanı ile de bir görüşme yaptık. Elbette onlar da ilgi duyuyorlar ancak tam anlamıyla bir destekten şu ana kadar söz edilmedi. Hükümetin desteği çok önemli” dedi. Um, Matrix’in yerine geçecek yeni model yerine i20’yi Türkiye’de üretmek istemelerinin nedenini şöyle açıkladı:

“Türkiye’de i20’nin yer aldığı küçük sınıf Matrix’in yer aldığı MPV sınıfına göre çok daha fazla talep görüyor. Bu yüzden biz i20 üretimi için bastırıyoruz. 2 ay önce Türkiye’de satışa sunduğumuz i20’nin satışlarından memnunuz. İki ayda 1500 adet sattık. Yıl sonuna kadar 3 bin adetlik hedefin üstüne çıkacağız. İç pazarın kuvvetli olması üretim için de büyük avantaj yaratıyor.”

Herkesin kazanacağı yatırım

Hyundai’nin i20 yatırımının Türkiye’ye verilmesi halinde kapasitelerinin yükseleceğini, bunun Türkiye ekonomisine de katkı sağlayacağını belirten Um, “Herkesin kazanacağı bir yatırım olacak” dedi. Türkiye’de ilk 7 ayda toplam satışlarda geçen yıla göre yüzde 60, otomobil satışlarında ise yüzde 80 büyüdüklerini ifade eden Um, pek çok sınıfta lider olduklarını vurguladı. Um, sözlerini şöyle sürdürdü: “Binek ve ticari olarak toplamda yüzde 11, sadece binek araçtaysa yüzde 16 pazar payına sahibiz. Türkiye, Kore ve Hindistan’dan sonra Hyundai’nin pazar payının en yüksek olduğu üçüncü ülke. Bu da bizim açımızdan yatırım kararındaki en büyük kozlarımızdan.”

Kore’yle serbest ticaret olmalı

Güney Kore ile AB arasında serbest ticaret anlaşmasının tamamlanmak üzere olduğunu söyleyen Um, şöyle konuştu: “Bu anlaşma yürürlüğe girerse, Avrupa’ya Kore’den araç getirmenin dezavantajı da ortadan kalkmış olacak. Benzer bir anlaşmanın Türkiye ile Güney Kore arasında da yapılması lazım. İşte o zaman Türkiye’de üretip Avrupa’ya ihraç etmek daha avantajlı hale gelebilir.”

Avrupa’da ilk kez Türkiye’ye geldi satışa sunulmadan 40 sipariş aldı

HYUNDAI’nin ilk etapta Amerika için geliştirdiği ve Amerika’da yılın otomobili de seçilen lüks sedan otomobili Genesis, 202 bin TL fiyatla Avrupa’da ilk olarak Türkiye’de satılmaya başlandı. Türkiye, Kore, ABD ve Çin’den sonra Genesis’in satışa sunulduğu dördüncü ülke olurken, araç Türkiye’ye gelmeden 40 adet sipariş aldı. Hyundai Assan Başkanı ve CEO’su Kwang-Heum Um, 40 adetlik siparişin kendileri için de sürpriz olduğunu belirterek, “Yıl sonuna kadar 150-200 adet Genesis satmayı hedefledik. Ama bunun yüzde 30’unu şimdiden sattık. Sattığımız kişiler arasında Koreli şirketlerin üst düzey yöneticileri, Kore Büyükelçiliği var” dedi. Türkiye’de pek çok lüks donanıma sahip Genesis, 3.8 lt hacimli V6 benzinli motor ve 6 ileri manuel kullanıma da olanak tanıyan otomatik vitesle donatılmış. 17 hoparlörlü müzik sistemi, havalı süspansiyonu, geri görüş kamerası, ısıtmalı ve soğutmalı ön koltuklarıyla dikkat çeken Genesis’te geniş bir donanım paketi standart olarak sunuluyor.

Bayilerimiz sürekli baklava börek yiyor

HYUNDAI Assan’ın Yurtiçi Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, amaçlarının yıl sonuna kadar liderliklerini korumak olduğunu belirterek, “İlk 7 ayda 32 bin 700 adet araç sattık. Yıl sonuna kadar bu sayıyı 52 bin adede çıkarıp liderliğimizi korumak istiyoruz” dedi. Türkiye’de özellikle binek araç satışlarının artmasının 3 sebebi olduğunu söyleyen Tarakçıoğlu, bunları şöyle sıraladı: “Birincisi, krize bağlı olarak filo müşterisinin azalıp, bireysel müşteri sayısının artması. Çünkü bugüne kadar rakiplerimiz ağırlıklı olarak filo satışı yaparken, biz satışlarımızın sadece yüzde 20’sini filolara yapıyorduk. İkinci büyük avantajımız ise Kore Won’unun dolar ve Euro’ya göre değer kaybetmesi oldu. Üçüncü ve bana göre en büyük avantajımız ise Hyundai markasının müşterilerin beklentilerin altında olmasına rağmen aldıktan sonra modellerimizin bu beklentilerin çok üstünde olması. Bu kulaktan kulağa yayıldı. Hyundai alanlar teşekkür için bayilerimize baklavalar, börekler gönderiyorlar. Bayilerimize baklava börek yemekten gına gelmiş.”

2. el hyundai’ler için tıklayın 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı